Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@20:09:06 GMT

حمایت شعار روز جهانی پست از اقدامات زیست‌محیطی

تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۶۳۴۷۲

حمایت شعار روز جهانی پست از اقدامات زیست‌محیطی

مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شرکت ملی پست با بیان اینکه شرکت‌های پست‌ در سراسر جهان به‌طور فزاینده‌ای نقش پیشرو در حمل و نقل پایدار را بر عهده دارند، گفت: روز جهانی پست ۲۰۲۲ از اقدام زیست‌محیطی برای سیاره زمین و اهداف جهانی حمایت خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، حسن عمیدی در حساب توییتری خود از شعار سال ۲۰۲۲ روز جهانی پست گفته و ضمن بازنشر پوستر روزجهانی پست ۲۰۲۲، نوشت: نهم اکتبر ۲۰۲۲ همزمان با هفدهم مهر ۱۴۰۱ روز جهانی پست است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امسال این رویداد با شعار «پست برای سیاره» از اقدامات زیست محیطی و اهداف جهانی برای سیاره زمین حمایت خواهد کرد.

در این راستا، عمیدی در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه روز جهانی پست هر سال در ۹ اکتبر جشن گرفته می‌شود، گفت: اولین بار این رویداد توسط کنگره پستی جهانی در سال ۱۹۶۹ در توکیو به‌عنوان وسیله‌ای برای بزرگداشت سالگرد ایجاد اتحادیه پستی جهانی (UPU) در سال ۱۸۷۴ اعلام شد. هدف از روز جهانی پست آگاهی دادن به نقش پست در زندگی روزمره مردم و مشاغل و همچنین سهم آن در توسعه اجتماعی و اقتصادی جهانی است.

وی‌ همچنین با بیان اینکه روز جهانی پست ۲۰۲۲ از اقدام زیست محیطی برای سیاره زمین و اهداف جهانی حمایت خواهد کرد، گفت: شرکت‌های پست‌ در سراسر جهان به‌طور فزاینده‌ای نقش پیشرو در حمل و نقل پایدار را بر عهده دارند. 

عمیدی خاطرنشان کرد: کشورهای عضو UPU تشویق می‌شوند تا فعالیت‌های ملی خود را برای جشن گرفتن این رویداد معرفی کنند. این اقدامات می‌تواند شامل معرفی یا ترویج محصولات و خدمات پستی جدید، سازماندهی دفاتر و مراکز پستی و همچنین معرفی موزه‌های پستی و فعالیت‌های فرهنگی پست کشورها باشد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: شرکت ملی پست روز جهانی پست زیست محیطی برای سیاره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۶۳۴۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

 عدم اجرایی شدن کامل طرح تفکیک زباله از مبداء چالشی بزرگ است

به گزارش خبرگزاری مهر، شهنام اشتری روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگاران، افزود: اینکه از مجموع ۷۰ شهر آذربایجان شرقی تعداد ۱۲ شهر دارای طرح جامع مدیریت پسماند باشند، جای تأمل و البته نگرانی دارد، چون در صورت بی توجهی به این موضوع مهم زیست محیطی آینده بهداشت محیط و فضای عمومی شهرها با مخاطرات بسیار عدیده ای مواجه خواهد شد.

وی هر گونه توسعه پایدار بدون توجه به موازین و ضوابط زیست محیطی را بی نتیجه و منجر به بروز انواع مشکلات اجتماعی، بهداشتی و اقتصادی دانست و یادآور شد: هر گونه توسعه باید با مد نظر قرار دادن مسائل زیست محیطی به ویژه در حوزه مدیریت پسماندها به انجام برسد.

اشتری از شهرداری و شوراهای اسلامی شهرهای آذربایجان شرقی خواست تا با نگرشی خاص به مساله حیاتی مدیریت پسماندها توجه و با اقدام به موقع و فوری خود زمینه‌های لازم و کافی برای تصویب این طرح‌ها را در ۵۸ را ایجاد کنند.

وی دفع پسماندهای غیر بهداشتی در کلانشهر تبریز در ۲ سال اخیر را مناسب توصیف و اظهار کرد: در این دوره زمانی شهرداری بالغ بر یکهزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برای دفع بهداشتی پسماندهای شهری هزینه کرده است که این امر نشان دهنده توجه و اهتمام خاص این مجموعه به مسائل زیست محیطی است، اما انتظار داریم این اقدامات متوقف نشده و با قدرت و حدت بیشتری ادامه یافته و تقویت شود.

اشتری یکی از چالش‌های بسیار مهم و محوری در مدیریت پسماندها در آذربایجان شرقی به خصوص تبریز را عدم اجرایی شدن کامل طرح تفکیک زباله از مبدا اعلام کرد و یادآور شد: این طرح باید در دهه ۱۳۹۰ اجرایی می‌شد که بنا دلایلی هنوز شاهد اجرای آن در این کلانشهر ۲ میلیون نفری نیستیم.

وی موضوع دفع و جمع آوری بهداشتی زباله‌ها را مهم‌ترین چالش کنونی زمین و محیط زیست عنوان و اضافه کرد: مدیریت نادرست پسماندها امروز یکی از مهمترین معضلات محیط زیستی در جهان است که خسارت ناشی از آن ارقام بسیار بالا و هنگفتی را در بر می‌گیرد و باید توجه داشت که تفکیک زباله از مبدا به احترام زمین پاک می‌تواند ثمربخش باشد.

کد خبر 6090987

دیگر خبرها

  • بازدید جمعی از مسئولان قضایی استان قم از منطقه حفاظت شده پلنگ دره
  • همه پروژه های عمرانی شورای ششم کرج پیوست زیست محیطی دارند
  • همکاری دانشکده آب اهواز در حل چالش‌های زیست محیطی خوزستان
  • ‌ پایتخت زیست‌محیطی آسیا مرهون تلاش پاکبانان است
  • ساماندهی خودرو‌های عرضه غذا در تهران
  • برپایی پویش های هفته زمین پاک در مازندران
  • فعالیت‌های معدنی، یکی از اصلی‌ترین تهدیدات محیط زیست
  • محیط زیست معادن تفت پایش می شود/متولیان الزامات را رعایت کنند
  • ضرورت اجرای تفکیک زباله در کردستان
  •  عدم اجرایی شدن کامل طرح تفکیک زباله از مبداء چالشی بزرگ است