Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست در جلسه ستاد بزرگداشت هفته دولت از معاونان این سازمان و مدیران کل محیط زیست استان‌ها خواست در هفته دولت نسبت به تبیین دستاورد‌های دولت مردمی در بخش محیط زیست اقدام کنند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، دکتر علی سلاجقه در جلسه ستاد بزرگداشت هفته دولت که با حضور معاونان و مدیران کل محیط زیست استان‌ها به صورت حضوری و ویدیوکنفرانسی برگزار شد، ضمن تسلیت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان و یاران با وفایش و با اظهار تاسف از درگذشت دوتن از محیطبانان منطقه حفاظت شده ارسباران دراثر تصادف خودرو و حادثه قتل برومند نجفی محیطبان کرمانشاهی، تاکید کرد: از تمامی ظرفیت‌های حقوقی و قضایی جهت بررسی اهمال کاری‌ها و شناسایی مقصران حادثه قتل مرحوم نجفی استفاده خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی در عین حال بر اصلاح قانون حمایت از محیطبانان تاکید و تصریح کرد که این موضوع در دستور کار سازمان حفاظت محیط زیست و مجلس شورای اسلامی قرار دارد.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست در ادامه با اشاره به در پیش بودن هفته دولت، گفت: هفته دولت فرصت مناسبی برای تبیین خدماتی است که مقام معظم رهبری به عنوان جهاد تبیین از مسئولان انتظار دارند. متاسفانه طرح مباحث محیط زیستی در رسانه‌ها درجهت منفی، خیلی پررنگ است می‌بایست بر اقدامات موثر و تلاش‌های صورت گرفته برای حفظ و صیانت از محیط زیست و منابع طبیعی هم مورد توجه قرار گیرد.

سلاجقه با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان سرفراز دولت، شهید محمدعلی رجایی و شهید محمدجواد باهنر، تصریح کرد: انجام ۳۱ سفراستانی در دور اول سفر‌های استانی رییس جمهور، دستاورد‌ها وموفقیت‌های قابل توجهی برای دولت مردمی به همراه داشته است و نشست‌های رییس جمهور با مجمع نمایندگان استان‌ها نیز به طور کامل انجام شد.

وی به همه مدیران محیط زیست استان‌ها تاکید کرد: فعالانه در برنامه‌های هفته دولت مشارکت داشته باشید و به تبیین دستاورد‌های دولت در این یازده ماه بپردازید.

معاون رییس جمهور دربخش دیگری ازسخنان خود به دیپلماسی گسترده دولت اشاره کرد و افزود: دولت از بدو شروع به کار، همت خود را برآن گذاشت که با وجود تحریم ها، رابطه مناسبی با کشور‌های همجوار برقرارکند و با دیپلماسی مناسب توانست حرمت، کرامت ومصلحت نظام را حفظ کند.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست، برگزاری نشست وزرای محیط زیست از یازده کشور منطقه را یکی از نمونه‌های عینی دیپلماسی محیط زیست دانست و گفت: نشست وزرا و مقامات ارشد محیط زیستی یازده کشور، پیش درآمدی در بحث تشکیل سازمان منطقه‌ای محیط زیست و درنهایت ایجاد دبیرخانه این سازمان و راه اندازی صندوقی بود که در آینده نزدیک اتفاق خواهند افتاد.

سلاجقه با اشاره به امضای چندین تفاهم نامه همکاری محیط زیستی با کشور‌های منطقه، اظهار کرد: در طی یازده ماه اخیر، کشور ازانزوایی که بدخواهان ما به دنبال آن بودند، خارج شد و آنان دریافتند نمی‌توانند کشور و ملت ایران را با وجود تحریم‌های ظالمانه، محدود کنند.

معاون رییس جمهور در ادامه به قدرت نظامی کشور پرداخت و گفت: با روی کارآمدن دولت سیزدهم توانستیم قدرت نظامی خود را به دنیا نشان دهیم. درحال حاضر دشمن از تمامی ظرفیت‌ها برای بی ثبات کردن بازار‌های داخلی استفاده می‌کند، اما مردم آگاهانه پشت تصمیمات دولت و نظام ایستادند و مسئولان مکلفند که خادم مردم باشند.

وی افزود: این دولت توانست با وجود تحریم ها، مجموعه‌ای ازفناوری‌های نوین ودانش بنیان را به کشور‌هایی درفراسوی خاورمیانه انتقال دهد.

سلاجقه در ادامه تاکید کرد: درهفته دولت ازتمامی ظرفیت‌های رسانه‌ای برای تبیین خدمات دولت در بخش محیط زیست استفاده شود.

وی خطاب به مدیران محیط زیست استان‌ها گفت: اگر در جایی از پروژه‌های مخرب جلوگیری شده است، اعلام کنید در اثر این کار چه میزان سرمایه کشور حفظ شده است.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به لزوم جذب فارغ التحصیلان محیط زیست در بخش HSE صنایع، تصریح کرد: صنایع و معادن مکلفند در بخش HSE خود از کارشناسان و فارغ التحصیل محیط زیست استفاده کنند.

معاون رییس جمهور با بیان اینکه ما باید روحیه و امید به مردم بدهیم، اما در این راه به هیچ عنوان اغراق نکنیم، تاکید کرد: ما وظیفه داریم در بحث سند تحول دولت مردمی، اقدامات و عملکرد دولت را کاملاً تبیین کنیم و با استفاده از ظرفیت‌های رسانه‌ای و فضای مجازی در نهایت صداقت و امانت، اقدامات انجام شده را با مردم در میان بگذاریم.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دستاوردهای دولت سیزدهم محیط زیست محیط بانان رییس سازمان حفاظت محیط زیست محیط زیست استان ها معاون رییس جمهور هفته دولت ظرفیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۶۳۵۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیسی: حفاظت از محیط‌زیست باید مردمی شود

به گزارش «تابناک» به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، در جلسه شورای‌عالی حفاظت محیط زیست که عصر روز پنجشنبه به ریاست حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی تشکیل شد، ۶ دستور کار این جلسه، شامل رفع تعارضات محیط زیستی دستگاه‌های مختلف در استان‌های فارس، زنجان، خراسان شمالی، مازندران و اصفهان، ارتقای ۵ عرصه حفاظت شده، اصلاح، بازنگری و انتزاع در حدود و شمولیت ۵ منطقه حفاظت شده، تعدیل بهای مطالبه ضرر و زیان تلف شدن جانوران وحشی و تعیین تعرفه‌های آزمایشگاه‌های معتمد به تصویب رسید.

در این جلسه رئیس جمهور در سخنانی، مردمی کردن حفاظت از محیط زیست از طریق ایجاد حس مسؤولیت و دغدغه‌مندی در عموم مردم نسبت به حفاظت از محیط زندگی خود را از مهمترین مأموریت‌های سازمان و شورای‌عالی حفاظت محیط زیست دانست و تصریح کرد: تحقق این هدف نیازمند تهیه و تدوین طرحی جامع شامل تعریف دقیق ملاحظات زیست محیطی همراه با زمانبندی مشخص است.

رئیسی تلاش برای تحقق عدالت محیط زیستی و بهره‌گیری از روش‌ها و دستاورد‌های دانش‌بنیان در راستای ارتقای سیاست‌ها و راهکار‌های حفاظتی از محیط زیست را از دیگر مسئولیت‌ها و مأموریت‌های مهم سازمان و شورای حفاظت محیط زیست برشمرد و سازمان محیط زیست را موظف کرد علاوه بر به کارگیری فناوری‌های روز، با تعریف دقیق شاخص‌های زیست محیطی برای بهره‌برداران صنعتی، کشاورزی و عمرانی از عرصه‌های طبیعی و همچنین کمک گرفتن از ظرفیت دستگاه‌های مختلف مثل ظرفیت نیرو‌های نظامی و انتظامی که اشراف کاملی بر همه مناطق کشور دارند، ظرفیت و اثرگذاری اقدامات حفاظتی از محیط زیست کشور را ارتقا دهد.

رئیسی از همه کارشناسان ادارات محیط زیست خواست که در تعیین سیاست‌ها، بررسی درخواست‌های بهره‌برداران صنعتی، معدنی و کشاورزی و اقدامات حفاظتی از محیط زیست بر مبنای شاخص‌ها و مبانی قابل دفاع و اقناع‌کننده و نه صرفاً سوابق آن مناطق اعمال نظر کنند و اجازه ندهند بهره‌برداری و استفاده از ثروت‌های ملی و عمومی با دلایل غیرقابل دفاع متوقف شده یا با مشکل مواجه شود.

رئیس جمهور با اشاره به برخورداری کشور از بدنه کارشناسی ارزشمند، بر بهره‌گیری شایسته از نظرات کارشناسی و تخصصی در زمینه پاسخگویی به درخواست‌های بهره‌برداری از عرصه‌های طبیعی تاکید کرد و اظهار داشت: پس از اعمال دقیق قوانین و مقررات در ارائه مجوز‌ها با رویکرد حل مسئله، قدم بعدی نظارت و پایش دقیق اجرای سیاست‌ها و چارچوب‌های حفاظتی از سوی بهره‌برداران و اعمال قاطع و جدی قانون علیه خاطیان و متخلفان است.

دیگر خبرها

  • هزینه‌کرد ۵.۵ میلیارد یورویی دولت سیزدهم برای بهبود وضع هوا و کاهش سوختن گازهای مشعل
  • طرح مطالعاتی سایت پسماند شهرداری ساوه انجام‌ شد
  • دیوان محاسبات: محیط زیست تکلیف قانونی خود را انجام نداده است
  • دیوان محاسبات: محیط زیست تکلیف قانونی خود را انجام نداده
  • عدم انجام تکالیف قانونی سازمان حفاظت محیط زیست در خصوص ارزش‌گذاری مناطق تحت مدیریتش
  • هزینه‌کرد ۵.۵ میلیارد یورویی دولت برای بهبود وضع هوا و کاهش فلر
  • انحراف آب هیرمند به شوره زارهای افغانستان حقیقت دارد | سلاجقه: برای مسدود کردن انحراف آب با طالبان گفت‌وگو می‌ کنیم | طالبان آب شیرین را تلخاب می کند!
  • سلاجقه: از برقی کردن وسایل نقلیه در تهران حمایت می‌کنیم
  • یکی از اصلی ترین ارکان های مقابله با قاچاقچیان حیات‌وحش دادن آموزش است
  • رئیسی: حفاظت از محیط‌زیست باید مردمی شود