Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-04-29@09:32:05 GMT

سهم فوتبال پایه در باشگاه سرخابی؛ نزدیک به صفر!

تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۶۳۶۴۵

سهم فوتبال پایه در باشگاه سرخابی؛ نزدیک به صفر!

به گزارش "ورزش سه"، بر اساس این اعلام استقلال در فصل جاری نزدیک به 340 میلیارد تومان هزینه کرده و به این هزینه باید قراردادهای محمد محبی، مهدی قایدی و کاوه رضایی هم اضافه شود و پرسپولیس هم قراردادهایش بدون لوکادیا نزدیک به 220 میلیارد تومان شده است.

بدون قضاوت در مورد هزینه های صرف شده موضوع دردناک در دو باشگاه استقلال و پرسپولیس هزینه اندک ناچیز و حتی نزدیک به صفر برای فوتبال پایه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به طور مثال تیم آبی فصل گذشته 162 میلیارد تومان برای تیم بزرگسالان هزینه کرده اما میزان هزینه های صرف شده برای تیم پایه 2 میلیارد تومان بوده و با توجه به دو برابر شدن هزینه ها در تیم بزرگسالان نهایتا میزان هزینه صرف شده برای تیم پایه به 4 میلیارد تومان برسد! در تیم پرسپولیس هم شرایط به همین منوال است.

دقیقا به همین دلیل است که در سال های اخیر بازیکن شاخصی از تیم های پایه استقلال و پرسپولیس به تیم بزرگسالان معرفی نشده اند. در حالی که به یاد داریم در گذشته ای نه چندان دور ستاره های تیم آبی و قرمز ابتدا بازیکن تیم های پایه دو باشگاه بودند. به طور مثال در برهه ای که صمدد مرفاوی سرمربی تیم امید استقلال بود بازیکنانی چون آندو، مجتبی جباری، خسرو حیدری، بهشاد یاورزاده و ... در تیم امید توپ می زدند.

باشگاه استقلال فصل گذشته که 162 میلیارد تومان هزینه کرده بود میزان هزینه برای تیم پایه را 2 میلیارد تومان اعلام کرده بود و پیش بینی می شود این هزینه این فصل دو برابر و به 4 میلیارد تومان برسد. اما باشگاه پرسپولیس در میزان هزینه صرف شده در مورد تیم پایه اعلام رسمی نداشته است اما پیش بینی می شود هزینه های پرسپولیس در مورد تیم پایه هم نزدیک به آبی ها باشد.

در فوتبال حرفه ای، باشگاه ها ملزم به بخشی از درآمد برای تیم های پایه و آکادمی خود هستند. دقیقا شما به همین دلیل در تیم های پایه باشگاه ها مربیان مطرح و اسمی را می بینید. به واقع فوتبال پایه اهمیت بسیار بالایی برای باشگاه های حاضر در لیگ حرفه ای دارد و آنها به نوعی هزینه در تیم های پایه و آکادمی را سرمایه گذاری می دانند. سرمایه گذاری که با گذشت زمان به خاطر کشف استعداد و پرورش آنها و در نهایت فروش درآمد کلانی برای باشگاه خواهد داشت و از همه مهمتر بخشی از نیازهای فنی تیم را تامین می کند.

2 میلیارد در برابر 162 میلیارد تومان؛ اشاره به این داشتیم که هزینه بزرگسالان مورد نقد نیست و حتی شاید به باور برخی کم هم باشد و این میزان هزینه برای قهرمانی در لیگ برتر متداول است اما به ضرس قاطع می شود گفت میزان هزینه برای تیم پایه کم است.  2 میلیارد تومان نه تنها برای یک تیم! بلکه برای سه تیم و حتی شاید چهار تیم به این خاطر که الان باشگاه تیم نونهالان هم دارند. در هزینه های اعلام شده در خصوص زیر ساخت ها هم اصلا اشاره ای نشده است. در حالی که به خوبی می دانیم باشگاه ها بخشی از این درآمد را هم باید در بخش زیر ساخت ها هزینه کنند.
با این نگاه به فوتبال پایه نمی شود به درآمدزایی در دو باشگاه استقلال و پرسپولیس خوشبین بود. و بعید است با این نگاه بازیکنانی از تیم های پایه باشگاه استقلال و پرسپولیس به تیم بزرگسالان راه پیدا کنند. در حالی که اهمیت به فوتبال پایه می تواند برای این دو باشگاه درآمد زا هم باشد چرا که قرار نیست همه بازیکنانی که در تیم های پایه این دو باشگاه چهره می شوند پیراهن تیم بزرگسالان را برتن کنند. در فوتبال حرفه ای هم اینطور است. یکی از اهداف تاسیس آکادمی پرورش بازیکن و فروش آنها به دیگر تیم ها به منظور درآمد زایی است.

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: لیگ برتر استقلال و پرسپولیس باشگاه استقلال تیم بزرگسالان میلیارد تومان برای تیم پایه تیم های پایه میزان هزینه فوتبال پایه دو باشگاه باشگاه ها هزینه ها صرف شده تیم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۶۳۶۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام شرایط تخفیف ۱۰ درصدی کل قرارداد واگذاری سرخابی‌ها

خریداران بلوک ۸۵درصدی سرخابی‌ها در صورت انجام تعهدات خود از تخفیف ۱۰ درصدی مبلغ کل قرارداد واگذاری برخوردار خواهند بود. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، 85 درصد از سهام سرخابی‌ها روز دوشنبه هفته گذشته(سوم اردیبهشت) به‌قیمت هر سهم استقلال 3 هزار و 46 ریال و ارزش کل معامله این باشگاه در بازار سهام حدود 2 هزار و 800 میلیارد تومان و قیمت هر سهم باشگاه پرسپولیس 3 هزار و 580 ریال و ارزش کل معامله رقمی حدود 3 هزار و 200 میلیارد تومان معامله شد.

بر این اساس، 6 بانک «شهر، ملت، تجارت، صادرات، رفاه و اقتصاد نوین» جزو متقاضیان خرید سهام باشگاه پرسپولیس و چهار شرکت از هلدینگ خلیج فارس، پتروشیمی بوعلی سینا، پتروشیمی تندگویان، پتروشیمی پارس و پتروشیمی بندر امام از جمله خریداران باشگاه استقلال بودند.

این گزارش می‌افزاید: خریداران سهام این دو باشگاه در صورت انجام اقدامات زیر از تخفیفات مقرر برخوردار خواهند بود و سقف برخورداری خریدار از مبالغ تخفیفات به گونه‌ای است که مجموع آنها در هر صورت از 10 درصد مبلغ کل قرارداد واگذاری بیشتر نباشد:

الف) در صورتی که خریدار بتواند نسبت سود ناخالص به درآمد عملیاتی را از سال دوم واگذاری به بعد حداقل در سطح 25 درصد حفظ نماید به ازای هر سال تحقق این نسبت معادل 30 درصد تخفیف در مبلغ یک قسط برخوردار خواهد بود. در صورت افزایش این نسبت به 30 درصد، تخفیف قابل اعمال معادل 40 درصد خواهد بود.

ب) در صورتی که درآمد حاصل از برند، علائم تجاری و تبلیغات محیطی طی 3 سال متوالی در طول قرارداد نسبت به سال قبل از آن حداقل 50 درصد افزایش یابد خریدار به ازای هر سال تحقق این نسبت معادل 30 درصد از مبلغ یک قسط مشمول تخفیف خواهد بود.

ج) در صورتی که میانگین نسبت درآمد حاصل از فروش بازیکن شامل نقل و انتقال و یا حق رشد به کل درآمدهای عملیاتی شرکت طی 5 سال پس از واگذاری 30 درصد باشد، معادل 20 درصد از مبلغ یک قسط مشمول تخفیف خواهد بود.

د) در صورت کسب عنوان قهرمانی در لیگ قهرمانان باشگاههای آسیا معادل 50 درصد و یا کسب قهرمانی در لیگ برتر معادل 20 درصد تخفیف از مبلغ یک قسط بهره‌مند خواهد شد.

همچنین خریداران بلوک‌های 85 درصدی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس در صورت احراز شرایط مقرر در شیوه‌نامه تشویق بخش خصوصی و تعاونی از مزایای این شیوه نامه به شرح زیر برخوردار خواهند بود:

الف) افزایش سقف کل زمانی و مجموع تعداد اقساط برای خریداران بخش خصوصی تا میزان یک سوم و برای خریداران بخش تعاونی تا میزان دو پنجم جمع مدت و تعداد اقساط مصوب.

ب) بازپرداخت پلکانی اقساط با شیب 10 رشد سالانه برای خریداران بخشهای خصوصی و تعاونی، به ماخذ 100 درصد برای رقم میانه دوره اقساط.

ج) نرخ سود فروش اقساطی برای خریداران بخش‌های تعاونی و خصوصی واقعی به ترتیب معادل 20 و 21 درصد و سایر خریداران معادل 23 درصد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • شاهکار بن سلمان؛ حیف و میل پولی به اندازه ارزش ۳ لیگ ژاپن، کره و ایران!
  • یک‌چهارم نهایی بعد از 20 سال بدون سرخابی‌ها!
  • اتفاقات باورنکردنی در فوتبال پایه؛ کمک داور گل را رد کرد و کتک خورد!
  • تکرار یک اتفاق بعد از ۱۹ سال با حذف سرخابی‌ها
  • اتفاق عجیب در فوتبال پایه ایران + تصاویر | عده‌ای به جان کمک داور افتادند
  • جیب پرپول سرخابی‌ها و صنعتی‌ها در نقل و انتقالات / جزئیات شرایط تخفیف قرارداد واگذاری سرخابی‌ها
  • اعلام شرایط تخفیف ۱۰ درصدی کل قرارداد واگذاری سرخابی‌ها
  • سپاهان نزدیک‌تر از همیشه به جام قهرمانی
  • 8 تیم برتر جام حذفی و جای خالی سرخابی‌ها
  • با واگذاری سرخابی‌ها راه آسیا باز شد/ به عنوان هوادار در خدمت تیم هستم