Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کردستان مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان، گفت: مجتمع صنایع‌دستی شهرستان سنندج با سرمایه‌گذاری بیش از ۲۲ میلیارد تومان در هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد.

یعقوب گویلیان در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به نام‌گذاری امسال با عنوان" تولید، دانش‌بنیان، اشتغال آفرین" از سوی مقام معظم رهبری، اظهار کرد: در راستای تحقق شعار سال، طرح توسعه مراکز آموزش و ایجاد مجتمع و بازارچه‌های صنایع‌دستی در دستورکار جدی این اداره‌کل قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان، افزود: مجتمع صنایع‌دستی سنندج یکی از مهم‌ترین پروژه‌های این مجموعه است که همزمان با هفته دولت در مرکز استان به بهره‌برداری می‌رسد.

وی عنوان کرد: این مجتمع با صرف بیش از ۲۲ میلیارد تومان اعتبار، دارای ۲۲ کارگاه در سه طبقه است که با بهره‌برداری از آن برای ۱۳۰ نفر به‌صورت مستقیم شغل ایجاد می‌شود.

گویلیان گفت: در این مجتمع اساتید صنایع‌دستی، هنرمندان و علاقمندان به این حوزه در کنار هم جمع می‌شوند تا ضمن تولید آثار ارزشمند و شناسنامه‌دار صنایع‌دستی استان، زمینه معرفی و عرضه آن‌ها را در سطح داخل و خارج از کشور فراهم نمایند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان با بیان اینکه این مجتمع از جمله مجتمع‌های مجهز صنایع‌دستی در غرب کشور به‌شمار می‌رود، یادآور شد: این مجموعه در ناحیه کم‌برخوردار سنندج واقع شده است که امیدواریم با راه‌اندازی آن ضمن کاهش آسیب‌های اجتماعی، زمینه رشد و توسعه آثار ارزشمند صنایع‌دستی و هنرهای سنتی استان بیش از پیش در منطقه فراهم شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری بهره برداری صنایع دستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۶۳۷۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توصیه محمد معتمدی برای استفاده از صنایع دستی + فیلم

صنایع دستی به‌عنوان نماد فرهنگی، هویت و تاریخ یک کشور است باید توجه ویژه‌ای به آنها داشت. محمد معتمدی خواننده موسیقی‌های سنتی توصیه‌ای را به مردم برای استفاده هرچه بیشتر از صنایع دستی در منزل ارائه داده است.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • آیین بزرگداشت هفته ترویج فرهنگ و منش پهلوانی در سنندج برگزار شد
  • توصیه محمد معتمدی برای استفاده از صنایع دستی + فیلم
  • عملیات اجرایی زیرگذر پرتردد سرخون آغاز شد
  • عملیات احداث زیرگذر روستای سرخون آغاز شد
  • ۶ اردیبهشتِ زیبا؛ روز زیبای سنه نازار
  • ‌ بهره‌برداری از ۳۶ پروژه عمرانی سلامت‌محور در فارس
  • هوش مصنوعی چگونه به بهینه سازی انرژی کمک می‌کند؟
  • بازدید رایگان از موزه‌ها و اماکن تاریخی به مناسبت روز سنندج
  • هوش مصنوعی چگونه به بهینه سازی انرژی به کمک می‌کند؟
  • حفاران غیرمجاز در شهرستان سنندج دستگیر شدند