Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@15:08:46 GMT

بازسازی خانه‌های سیل‌زده آهنگران شتاب می گیرد

تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۶۳۷۴۶

بازسازی خانه‌های سیل‌زده آهنگران شتاب می گیرد

ایسنا/مرکزی مدیر کل مدیریت بحران استان مرکزی گفت: عملیات اجرایی احداث منازل مسکونی آسیب دیده از سیل در روستای آهنگران استان مرکزی که از یک هفته گذشته آغاز شده است شتاب می‌گیرد.

امید محترمی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه یک هفته پس از وقوع سیلاب در روستای آهنگران عملیات اجرایی بازسازی منازل مسکونی آسیب دیده از سیل آغاز شده است، اظهار کرد: عملیات خاکبرداری و پی‌کنی برای احداث منازل مسکونی این روستا انجام شده و در حال حاضر کار تهیه و تخلیه مصالح مورد نیاز انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: پس از وقوع سیلاب در این روستاها بلافاصله امدادرسانی و تخلیه گل و لای و شستشوی منازل روستا انجام an و در مرحله بعدی تعمیر لوازم خانگی مردم روستا در دستور کار قرار گرفت که طی روزهای گذشته به پایان رسید.

محترمی بیان کرد: بخشی از جمعیت روستا که به منازل آنها خسارت وارد شده است در نقاط ایمن اسکان داده شده‌اند و مشکلی بابت تامین آب، برق، گاز و سایر نیازها در نقاطی که مستقر و سازماندهی شدند وجود ندارد.

وی با اشاره به میزان خسارت وارده متاثر از سیلاب در استان مرکزی نیز گفت: تیم‌های کارشناسی در حوزه‌های گوناگون شامل زیرساختی، راه‌ها، بناهای مسکونی، کشاورزی و قنوات، دام‌ها و ... با تشکیل کمیته‌های مختلف متشکل از دستگاه‌های گوناگون اقدام به بررسی خسارت وارده کردند که جمع بندی صورت گرفته حاکی از بروز خسارت ۱۴۶۰ میلیارد تومانd سیلاب به استان است.

مدیرکل مدیریت بحران استان مرکزی در ادامه گفت: از زمان اعلام آماده‌باش برای وقوع سیلاب در سطح استان و به عبارتی قبل، حین و بعد از وقوع سیلاب ۷۶۰ گروه و اکیپ متشکل از دستگاه های مختلف کمک رسانی کردند.

او با اشاره به درگیری حدود ۴۰ روستای استان مرکزی با سیلاب گفت: میزان درگیری روستاهای استان با سیلاب متفاوت بوده است، به گونه‌ای که در یک روستا فقط جاده، در برخی روستاها چند واحد مسکونی و در روستایی نظیر آهنگران کل روستا در محاصره سیلاب بوده است.

محترمی افزود: در امدادرسانی به روستای آهنگران که بیشترین خسارت سیلاب متوجه این روستاست افزون بر ۴۵۰ امدادگر و نیروی جهادی و دستگاههای اجرایی خدمت رسانی کردند که در کمترین زمان ممکن و منطبق بر استانداردهای تعریف شده عملیات بازتوانی و امدادرسانی را انجام دادند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: روستای آهنگران بازسازي استان مرکزی سیل تابستانی سیل استان مرکزی وقوع سیلاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۶۳۷۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعزام ماشین آلات راهداری برای رفع خرابی های سیلاب در راور

به گزارش خبرنگار مهر، سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان به همراه فرماندار راور از محورها و راه‌های این شهرستان بازدید کرد و گفت: براثر سیل اخیر مشکلاتی در حوزه راه ایجاد شده است که با اعزام ماشین آلات و پیمانکاران، رفع خرابی‌های سیل سرعت می‌گیرد.

علی عبدالهی، با اشاره به تخریب بخشی از پل ورودی شهر راور بر اثر سیلاب افزود: ساخت و افزایش دهانه پل ورودی شهر راور در دستور کار قرارمی گیرد تا به زودی انجام شود.

سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان افزود: باید از زحمات شبانه روزی راهداری شهرستان راور و مدیریت صحیح بحران که با توجه به حجم سنگین خرابی‌ها و بارش‌های شدید، بازگشایی کلیه محورها را در کمترین زمان انجام دادند تشکر ویژه کرد.

کد خبر 6089019

دیگر خبرها

  • خبری خوب برای خسارت دیدگان بخش مسکونی در یزد
  • بسیج همراه مردم در جبران خسارت های سیل
  • توسعه صدرا با هم افزایی مدیران شتاب می‌گیرد
  • گردباد در نبراسکای آمریکا منازل مسکونی را ویران کرد
  • امداد رسانی گروه‌های جهادی بسیج در سیل بم
  • خسارت بارش تگرگ به ۲ روستای ششتمد خراسان رضوی
  • بازسازی منازل محرومان روستای دولت‌آباد به همت جهادگران قمی
  • هزینه خسارت سیل به روستاهای سیستان و بلوچستان اعلام شد
  • اعزام ماشین آلات راهداری برای رفع خرابی های سیلاب در راور
  • امداد رسانی گروه‌های جهادی مهریز در سیل/خسارت سیل به ۹ منزل مسکونی