Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، سید کاظم دلخوش در جلسه علنی امروز (سه شنبه، ۲۵ مرداد ماه) مجلس شورای اسلامی طی اخطار قانون اساسی درباره حادثه متروپل، گفت: بنده بارها در خصوص این ساختمان‌ها به کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شکایت کردم. پیشگیری بهتر از درمان است و حوادث ساختمان‌های پلاسکو و متروپل فراموش نشدنی است.

وی بیان کرد: امروز در کشور به ویژه در عملکرد معاونت شهرسازی وزارت راه و شهرسازی با مشکلات عدیده ای مواجه هستیم که باعث می‌شود حوادث مشابهی در پیش باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنابراین باید کمیسیون‌های عمران و اصل ۹۰ را مجاب کنیم که این موضوع را پیگیری کنند تا بعد از این دچار مشکل نشویم.

نماینده مردم صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: یکسری مشاوران طرح‌های تفصیلی داریم که اغلب غیربومی و ناآشنا به مناطق و بی توجه به حقوق مکتسبه مردم هستند و دستگاه‌ها نیز در این رابطه پاسخگو نیستند. برای مردم قابل درک نیست که کمیسیون ماده ۵ سلیقه‌ای عمل می‌کند. همچنین معاون شهرسازی وزارت راه و شهرسازی در استان‌ها تخلف می‌کند که در این رابطه مستنداتی وجود دارد اما کسی به آن‌ها رسیدگی نمی‌کند. اگر مانع این روند نشویم، در آینده حوادث مشابه متروپل را شاهد خواهیم بود.

دلخوش خطاب به رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: دستور دهید که نحوه عملکرد کمیسیون ماده ۱۰۰ بررسی شود چرا که این کمیسیون و کمیسیون ماده ۵ به محلی برای دلالی تبدیل شده اند و مردم از این موضوع آسیب می‌بینند.

وی تصریح کرد: هم اکنون در یک خیابان مجوز ساختمان ۵ طبقه داده می‌شود در حالی که در همان خیابان برای ساختمان‌های مشابه مجوز داده نشده است. از سوی دیگر ۱۱ میلیون حاشیه نشین در کشور داریم که سازندگان ساختمان‌ها را می‌سازند و می‌فروشند و نظارتی بر این بخش نیست.

کد خبر 5564487 زهرا علیدادی

منبع: مهر

کلیدواژه: وزارت راه و شهرسازی مجلس شورای اسلامی کمیسیون عمران صحن مجلس مجلس شورای اسلامی صحن مجلس هیئت دولت جمهوری اسلامی ایران علی بهادری جهرمی مجمع تشخیص مصلحت نظام شهید همدانی حسین امیرعبداللهیان محمد باقر قالیباف ناصر کنعانی وزارت امور خارجه میرحسین موسوی ایالات متحده امریکا دولت سیزدهم کمیسیون ماده ساختمان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۶۳۸۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نظر دولت در مورد روز تعطیلی جدید/ معاون رئیسی: پنجشنبه‌ها عملا تعطیل است، نمی‌دانم چه شده که عده‌ای می‌گویند شنبه تعطیل باشد

به گزارش جماران؛ به نقل از ایلنا، معاون پارلمانی رییس جمهور از تمایل دولت به تعطیلی پنجشنبه‌ها خبر داد و گفت: الان سال هاست که تهران به‌عنوان مهمترین شهر کشور و محل تعامل با جهان پنجشنبه ها تعطیل است و مشکلی به وجود نیامده است. حالا من نمی دانم چه شده که یک عده می گویند شنبه تعطیل باشد.

سیدمحمد حسینی معاون پارلمانی رییس جمهور در پایان جلسه هیات دولت با حضور در جمع خبرنگاران گفت: دیروز مجلس یک کار خوبی که انجام داد این بود که اشکالی که شورای نگهبان در مورد طرح اجاره بها گرفته بود را اصلاح کرد. چون الان ما در آستانه تابستان هستیم، این را نمایندگان اصلاح کردند امیدواریم شورای نگهبان هم زودتر تصویب کنند تا وزارت راه و شهرسازی بتواند به آن عمل کند.

وی ادامه داد: نکته بعدی تحقیق و تفحصی بود که مجلس در مورد سازمان آفات و نباتات داشت که البته بیشتر به دوران دولت قبل یعنی تا ۱۴۰۰ مربوط می شود و یک بحث اجرای ماده ۲۳۴ را داشتیم که مربوط به وزارت بهداشت و بعضی دستگاه ها می شد در مورد کمبود داروها که البته توضیحاتی داده شد که نمایندگان قانع شدند که این به قوه قضاییه ارسال نشود. بالاخره وزارت بهداشت دستگاه های مختلف، صمت، وزارت اقتصاد همه تلاش خودشان را دارند انجام می دهند که این مشکلات برطرف شود و این مساله منتفی شد و دیگر ارجاع به قوه قضاییه نمی شود چون واقعا جرمی صورت نگرفته است؛ البته کمبودهایی بوده و تمام تلاش دولت بر جبران این موارد است.

معاون پارلمانی رییسی تصریح کرد: سه هفته دیگر از این مجلس باقی مانده و این سه هفته هم بیشتر به بحث بودجه پرداخته می‌شود، البته مواردی هست که امیدواریم آن ها هم مورد بررسی قرار گیرد مانند لایحه حمایت و تامین امنیت زنان و پیشگیری از آسیب به زنان یا بحث تجمعات است که امیدواریم در این دوره رسیدگی شود و ما داریم خودمان را آماده می‌کنیم برای مجلس آینده که ان‌شا‌الله همکاری و تعامل بیشتر میان دو قوه برای خدمت به مردم وجود داشته باشد.

 

 

وی درخصوص نظر دولت درخصوص تعطیلی پنجشنبه یا شنبه، گفت: دولت که از ابتدا نظرش مشخص بوده، تعجب است کمیسیون اجتماعی یک بار می‌گویند شنبه، دوباره می‌گویند پنجشنبه و هربار نظر خود را تغییر می‌دهند. دولت به هر حال از همان ابتدا بحث را مطرح کرد که دو روز تعطیل باشد، یعنی به غیر از جمعه یک روز دیگر به اختیار دولت باشد، حالا عملا ببینید در تهران پنجشنبه ها تعطیل است، مدارس در کل کشور پنجشنبه ها تعطیل هستند و برخی از استان ها پنجشنبه ها را تعطیل کردند. حالا من نمی دانم چه شده که یک عده می‌گویند شنبه تعطیل باشد.

حسینی در واکنش به نگرانی از باب ایجاد مشکل در تعاملات بین المللی اقتصادی و تجاری خاطرنشان کرد: مهمترین جایی که با دنیا در تعامل است تهران است، با این جمعیتی که تهران دارد تا حالا چرا بحثی مطرح نمی کردند و الان یکباره این بحث مطرح شده است؟ عملا تهران چند سال است که تعطیل است و مشکلی هم در این رابطه به وجود نیامده است. تعطیلی پنجشنبه بیشتر مدنظر دولت است.

دیگر خبرها

  • حساب بانکی چه افرادی مشمول مالیات می‌شود؟
  • نماینده مجلس: طرح هادی از تخلف ساخت وساز در روستاهای البرز می کاهد
  • این حساب‌های بانکی مشمول مالیات می‌شوند/ اعلام جزییات دریافت مالیات از تراکنش‌های بانکی
  • لایحه جداول بودجه ۱۴۰۳ در دستور کار هفتگی صحن علنی مجلس قرار خواهد گرفت
  • تعیین تکلیف عوارض و کمیسیون‌های ماده ۵، ۷ و ۱۰۰ در سال ۱۴۰۳
  • بررسی لایحه جداول بودجه ۱۴۰۳ در دستور کار هفتگی مجلس قرار خواهد گرفت
  • برگزاری هفتمین اجلاس شورا‌ها و شهرداری‌های مراکز استان‌ها در بوشهر
  • صیانت از شوراهای اسلامی شهر از وظایف اصلی است
  • بررسی جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ در مجلس
  • نظر دولت در مورد روز تعطیلی جدید/ معاون رئیسی: پنجشنبه‌ها عملا تعطیل است، نمی‌دانم چه شده که عده‌ای می‌گویند شنبه تعطیل باشد