Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس، صبح امروز «سه‌شنبه» محمد حسن زاده معاون دادستان و سرپرست دادسرای ناحیه ۳۷ (انفال و ثروت‌های عمومی و شهرداری‌ها) به همراه تیم قضایی و انتظامی به منظور تخریب ساخت‌ ‍و سازهای غیرمجاز در حریم و بستر رودخانه فرحزاد حضور پیدا کردند.

محمد حسن‌زاده بیان کرد: اقدامات در خصوص آزادسازی بستر و حریم رودخانه فرحزاد از سال‌های گذشته آغاز و مورد بررسی قضایی قرار گرفته است؛ مطابق تبصره‌های سه و ۴ قانون توزیع عادلانه آب صیانت و حراست از حریم رودخانه وظیفه ذاتی شرکت آب منطقه‌ای و وزرات نیرو بوده و در این رابطه و برای حفظ و حراست از حریم رودخانه فرحزاد، دستورات لازم به شرکت آب منطقه‌ای تهران صادر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه ۲۹ ابنیه، سوله و دیوارغیرمجاز ساخته شده در این منطقه مورد بررسی قرار گرفتند که در نهایت حکم به تخریب آن‌ها صادر شد، گفت: ۱۳ مورد از بناهای ساخته شده در سال‌های گذشته تخریب شدند و صبح امروز نیز ۱۶ ابنیه، سوله و دیوارهای غیرمجاز باقی مانده با حضور مسئولان مربوطه شرکت آب منطقه‌ای و با اشتفاده از تجهیزات و ماشین آلات از قبیل بیل‌های مکانیکی، لودر و ...، به صورت کامل تخریب شدند.

معاون دادستان تهران با بیان اینکه مساحت ابنیه‌های تخریب شده ۱۲ هکتار و به طول پنج کیلومتر است، تصریح کرد: در خصوص پیشگیری از ساخت و ساز مجدد و آوردن مصالح ساختمانی، گیت شهرداری در ابتدای وروی این محل مستقر شده است و در این رابطه با ابلاغ دستوری به شهرداری منطقه پنج تهران تاکید شد تا مسئولان شهری منطقه نسبت به عدم حمل مصالح ساختمانی و همچنین عدم ساخت و سازهای غیرمجاز در حریم رودخانه فرحزاد اقدامات لازم بازدارنده را انجام دهند.

وی افزود: ساخت و ساز هرگونه ابنیه، ساختمان و یا موارد دیگر باید با هماهنگی مقامات مسئول و همچنین رعایت قوانین صورت گیرد و در غیر این صورت دادستانی تهران به موضوع ورود و با تخلفات رخ داده به صورت قاطعانه برخورد خواهد کرد.

حسن‌زاده اظهار کرد: قبل از آغاز فعالیت‌های تخریب سازه‌های غیرمجاز، به مالکان این بناها اخطار تخلیه و جمع آوری اثاث‌هایشان در چندین نوبت صادر شده و در حال حاضر این محل از هرگونه اساس و وسایل شخصی افراد تخلیه شده است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: محمد حسن زاده فرحزاد ساخت و ساز غیرمجاز رودخانه فرحزاد حریم رودخانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۶۳۹۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مردم از تردد و توقف در حریم رودخانه‌ها خودداری کنند

به گزارش خبرنگار مهر، سید احمد موالی زاده عصر امروز شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به تکمیل شدن ظرفیت سد دز و رهاسازی آب، بر بالا آمدن آب رودخانه دز هشدار داد.

وی ادامه داد: شهروندان به ویژه اهالی روستاهای اهواز و دزفول از تردد و توقف در حاشیه و حریم رودخانه‌های دز و کارون خودداری کنند.

فرماندار اهواز گفت: با توجه به رهاسازی آب سد دز، به روستاهای حاشیه رودخانه‌ها اطلاع رسانی شده است.

کد خبر 6096546

دیگر خبرها

  • آزادسازی سه هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان تبریز
  • جوابیه آب منطقه‌ای آذربایجان غربی در خصوص برداشت غیرمجاز از حق آبه دریاچه ارومیه
  • بازگشایی و رفع تصرف ۹۱ هکتار از اراضی رودخانه‌ای
  • تخریب ۵۳ بنای غیرمجاز در استان قزوین
  • شناسایی و برخورد با ۵۶۲۷ مورد تجاوز به حریم راه‌های مازندران
  • هشدار رهاسازی آب سد سفیدرود در گیلان
  • مردم از تردد و توقف در حریم رودخانه‌ها خودداری کنند
  • مقابله با ساخت و سازهای غیراصولی و ناایمن در کرمانشاه
  • برداشت غیرمجاز از حق آبه دریاچه ارومیه/آب منطقه‌ای آذربایجان غربی جوابیه داد
  • اراضی رودخانه‌های استان یزد رفع تصرف شدند