Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا علی وحدت روز سه‌شنبه در آیین افتتاح کارخانه نوآوری درخشان یزد افزود: در این استان مراکز فناوری و نوآوری مورد توجه قرار گرفته که باید از ظرفیت های شرکت های دانش بنیان این استان به عنوان پایلوت بهره گرفت.

وی اظهار کرد: ثروت بسیار عظیمی در استان وجود دارد و توسط معادن خارج می شود که این امر موجب شده  تعدادی مهاجرین کار به استان وارد و شاهد خروج نخبگان از این استان باشیم که مردم بومی این منطقه از این وضعیت ناراضی هستند که چرا فرزندان این آب و خاک از ثمره آن بهره مند نمی شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رییس صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: توسعه ناهمگون یزد موجب شده که به میزان ثروتی که از یزد خارج می شود فعالیتی در آن  صورت نگیرد بنابراین باید در این زمینه تدابیری اندیشیده شود.

وحدت ادامه داد: باید به سمتی حرکت کنیم که نخبگان و دانش آموختگان این دانشگاه مورد توجه قرار گیرند و خوشبختانه رویکرد فناوران و نوآوری در استانها در سالهای اخیر به عنوان رویکرد عموم جامعه واقع شده است و در تمام گفتمان ها از آن نام برده می شود.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود گفت: برنامه بازسازی و افتتاح کارخانه نوآوری درخشان یزد از زمان بازدید رئیس جمهور از این کارخانه در آخرین سفر خود به این استان در سال گذشته مطرح شد و تلاش معاونت علمی و فناوری کشور در این راستا بود که دانشجویان و کارآفرینان مستعد و کوشا در کارخانه نوآوری درخشان یزد به فعالیت بپردازند.

وحدت افزود: افتتاح کارخانه یاد شده می تواند اولین و مهمترین گام در زمینه حفظ سرمایه های ارزشمند استان باشد و با توجه به زیست بوم منطقه نیاز به مدیریت سرمایه و توجه بیشتر به ظرفیت های موجود در استان  است.

رییس صندوق نوآوری و شکوفایی خاطرنشان کرد: اگر در زمینه علمی، دانشگاهی و فناوری در استان تغییری ایجاد نشود پیشرفتی را هم شاهد نخواهیم بود و  افتتاح کارخانه نوآوری درخشان استان یزد و ارتباط دانشگاه های با این کارخانه، می تواند گامی مهم و اثرگذار باشد.

فاز نخست کارخانه نوآوری درخشان یزد امروز  با حضور معاون علمی رییس جمهور ، استاندار و جمعی از مسوولان و فعالان حوزه های دانش بنیان به بهره برداری رسید.

بازدید از مرکز توسعه فناوری های نوین معدنکاری ، بازدید از نمایشگاه و رونمایی از محصولات شرکت های دانش بنیان از جمله برنامه های سفر یکروزه سورنا ستاری به یزد است.

بهره بردای از مرکز نوآوری و پوشاک ، افتتاح بخش پیوند مغز استخوان بیمارستان شهید صدوقی ، بازدید از پژوهشکده علوم تولید مثل و شرکت در نشست ستاد نوآوری و فناوری و اقتصاد دانش بنیان از دیگر برنامه های معاون علمی و فناوری رییس جمهور در استان یزد است.

برچسب‌ها شرکت دانش بنیان یزد علی وحدت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شرکت دانش بنیان یزد علی وحدت شرکت دانش بنیان یزد علی وحدت کارخانه نوآوری درخشان یزد افتتاح کارخانه دانش بنیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۶۴۱۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی در کشور حمایت می‌شوند

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا،‌ مصطفی میلانی، دبیر ستاد فناوری‌های مواد و ساخت پیشرفته معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری در بازدید از شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان با اشاره به ظرفیت بالای این استان در زمینه مواد و ساخت، گفت: تجاری‌سازی، تأمین مالی، ارتباط سازی بین شرکت‌ها با ارگان‌های دولتی و اطلاع رسانی دستاوردهای فناوری از جمله اقدامات ستاد در جهت توسعه فناوری‌های حوزه مواد و ساخت است.

دبیر ستاد فناوری‌های مواد و ساخت پیشرفته معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری به برگزاری نشست‌های نخبگانی و استفاده از ظرفیت‌ها و پیشنهادهای فعالان این حوزه اشاره کرد و گفت: ستاد مواد آمادگی دارد تا با برگزاری جلسات و رویدادهای تخصصی، در راستای رفع مشکلات شرکت‌های فناور و دانش بنیان شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان گام بردارد.

تاکید بر اهمیت شیرین‌سازی آب و توسعه سرامیک‌های پیشرفته

 میلانی، شیرین سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی، توسعه سرامیک‌های پیشرفته، تکمیل زنجیره ارزش محصولات پتروشیمی و جلوگیری از خام‌فروشی را از جمله اولویت‌های ستاد برشمرد.

وی تصریح کرد: با توجه به خشکسالی‌های اخیر، فناوری‌های شیرین‌سازی آب از اهمیت بالایی برخوردار هستند و ستاد مواد آماده است تا از طرح‌های فناورانه در این زمینه حمایت کند.

دبیر ستاد فناوری‌های مواد و ساخت پیشرفته معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری در پایان افزود: این ستاد برای تسهیل فرآیند تأمین مالی، ضمانت قراردادها و پذیرش ریسک فناوری‌های نوین آمادگی دارد و خواستار همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان شهرک برای توسعه فناوری‌های مواد و ساخت است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • صندوق نوآوری و شکوفایی حامی پیشگیری از سرطان شد 
  • طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی در کشور حمایت می‌شوند
  • راه‌اندازی اپراتور اختصاصی هوش مصنوعی در کشور
  • مالکیت فکری پشتوانه اقتصاد دانش‌بنیان
  • رشد صد در صدی دانش‌بنیان‌ها در بورس تا پایان سال
  • پرداخت ۳ همت تسهیلات به دانش‌بنیان‌ها
  • برپایی پاویون دانش‌بنیان‌ها در نمایشگاه پزشکی ویتنام ۲۰۲۴
  • هموارسازی مسیر تعامل و آشنایی اجتماع نخبگان با توانمندی‌های فناورانه و نوآورانه کشور
  • پرداخت ۳ همت تسهیلات به دانش‌بنیان‌ها در راستای تحقق رشد تولید
  • پرداخت ‌خدمات مالی به متقاضیان صندوق پژوهش و فناوری زنجان