Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو شورای عالی آموزش و پرورش گفت: همه می‌نالند که آموزش و پرورش بیش از اندازه تکیه بر محفوظات کرده است و حرف درستی هم هست؛ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان باید دعوت کننده به تفکر و تعقل باشد.

به گزارش ایسنا، غلامعلی حداد عادل در آیین تکریم مهدی علی‌اکبرزاده و معارفه حامد علامتی مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، که با حضور جمعی از هنرمندان این عرصه برگزار شد، با اشاره به گلایه از تکیه بیش از اندازه آموزش و پرورش بر محفوظات، اظهار کرد: البته برخی درسها نظیر تاریخ و جغرافیا و ادبیات چاره‌ای جز محفوظات ندارند، اما وقتی ما در آموزش و پرورش بودیم آنقدر این حفظ کردن و نمره گرفتن غلبه کرده بود که از بنده که مسئول کتب درسی بودم به اصرار می‌خواستند برای ورزش هم کتاب بنویسیم و این بد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی و عضو شورای سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی، با بیان اینکه این بد است که به جای فکر کردن و حرکت کردن، حفظ کردن غلبه داشته باشد، تصریح کرد: شیوه‌های امتحانی هم این شرایط را بد و بدتر کرده است. همین تست زدن‌ها که همه را تحت تاثیر برای ورد به دانشگاه قرار داده است و همه دنبال مهارت تست زدن برای ورود به دانشگاه هستند، گرایش به محفوظات و حافظه را بیشتر کرده است. کانون باید دعوت کننده به تفکر و تعقل باشد.

وی خطاب به مدیران کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، تاکید کرد: از خود بپرسید لازمه پرورش فکری چیست؟. باید برای رشد فکری کودک و نوجوان شما مجهز باشید و لوازم کار را فراهم کنید.

ادامه دارد 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: غلامعلي حداد عادل آموزش و پرورش تست زنی آموزش و پرورش پرورش فکری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۶۴۱۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش عجیب بودجه آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۳

به گزارش همشهری آنلاین، محمد صادق عبداللهی در شبکه ایکس نوشت: «سهم آموزش‌ و پرورش در لایحه بودج ۱۴۰۳ از منابع عمومی دولت ۹.۸۳ است. سال قبل ۱۰.۵۷ بود! اعتبارات دیده شده حداقلی است. با این وضع سال اول برنامه هفتم که محقق نمی‌شود، هیچ، روزمره آموزش و پرورش هم با چالش خواهد بود.»

کد خبر 847292 برچسب‌ها وزارت آموزش و پرورش بودجه کل کشور

دیگر خبرها

  • نوجوانان بوشهری بر بال آهنین به سودای پرواز پرداختند
  • کودکان با شعر زندگی موفق‌تری خواهند داشت
  • اجرای طرح «هر کلاس یک قفسه کتاب» در خوزستان
  • احداث نخستین مرکز تخصصی نجوم چهارمحال و بختیاری
  • نوزدهمین جشنواره هنر‌های نمایشی آغاز شد
  • نوزدهمین جشنواره هنر‌های نمایشی کانون پرورش فکری آذربایجان‌غربی آغاز شد
  • آغاز نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری آذربایجان‌غربی
  • آغاز نوزدهمین جشنواره هنر‌های نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان
  • کاهش عجیب بودجه آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۳
  • اماندهی حریم کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان