Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@20:16:44 GMT

لزوم بازنگری برنامه پنج ساله پدافند غیرعامل ارس

تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۶۴۲۳۰

لزوم بازنگری برنامه پنج ساله پدافند غیرعامل ارس

ایسنا/آذربایجان شرقی رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس با اشاره به ویژگی‌های این منطقه، گفت: لازم است در عرصه‌های گوناگون در حوزه پدافند غیرعامل توجه لازم انجام بگیرد و این امر نیازمند بازنگری در برنامه‌های پنج ساله این حوزه است.

مجید کیانی، روز سه شنبه، ۲۵ مردادماه در جلسه کمیته پدافند غیرعامل این منطقه که با حضور سرپرست معاونت فنی و زیربنایی سازمان پدافند غیرعامل کشور، مدیرکل پدافند غیرعامل آذربایجان‌شرقی، فرماندار شهرستان و سایر اعضای این کمیته تشکیل شد، گفت: طی سال‌های گذشته برنامه پنج ساله در حوزه پدافند غیرعامل در ارس تدوین شده است که در این برنامه‌ها می‌بایست بازنگری شود و پس از انجام مطالعات مورد نیاز، آسیب‌ها شناسایی، دسته‌بندی و منابع به برنامه‌های در اولویت تخصیص یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بر همکاری سازمان مدیریت پدافند غیرعامل کشور در مطالعات، تدوین و بازنگری برنامه‌های پدافند غیرعامل ارس تاکید و اضافه کرد: برای کاهش آسیب‌ها، فراهم کردن مقدمات کار ضروری است و باید ارزشیابی و ارزیابی در کارها انجام بگیرد. این امر نیازمند استفاده از تجربیات و راهکارها و دستورالعمل‌های سازمان است.

وی با تاکید بر آغاز تدوین طرح جامع پدافند منطقه، متذکر شد: با توجه به این‌که منطقه آزاد ارس صنعتی‌ترین منطقه آزاد کشور است از این رو در جانمایی شرکت‌ها، به‌ خصوص کارخانجات شیمیایی نظارت و دقت لازم را داشته باشیم.‌

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد ارس، در ادامه اسمعیل عطاپور، فرماندار شهرستان جلفا نیز عنوان کرد: به‌ دلیل موقعیت خاص منطقه آزاد ارس و شهرستان جلفا، باید اعتبارات خاصی برای مدیریت بحران این منطقه در نظر گرفته شود. منطقه آزاد ارس یک سازمان با منابع درآمدی محدود است و نباید رویکردمان این باشد که این منطقه تمامی مسئولیت‌ها را عهده‌دار شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی پدافند غیرعامل منطقه آزاد ارس برنامه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۶۴۲۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکالیف کارگروه دائمی پدافند غیرعامل برای دستگاه‌های اجرایی

مصوبات هشتاد و سومین جلسه کارگروه دائمی پدافند غیر عامل کشور از سوی سرلشکر باقری ابلاغ شد که به موجب آن تکالیف جدیدی از سوی این کارگروه برای دستگاه های اجرایی کشور تعیین شده است. - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه دفاعی خبرگزاری تسنیم، مصوبات هشتاد و سومین جلسه کارگروه دائمی پدافند غیر عامل کشور طی نامه شماره 2972 مورخ 1403/02/09 توسط سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح و کارگروه دائمی پدافند غیر عامل کشور ابلاغ شد.

براساس تبصره یک، قانون تشکیل سازمان پدافند غیرعامل کشور، کارگروه (کمیته) دائمی پدافند غیرعامل کشور به ریاست رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح، بالاترین مرجع تصمیم گیری در حوزه پدافند غیرعامل کشور است که تصمیمات آن با ابلاغ رئیس کارگروه مزبور برای همه دستگاه‌های لشکری، کشوری، بخش دولتی و عمومی غیردولتی لازم الاجراست و مستنکفین علاوه بر جبران خسارت وارد شده، به مجازات موضوع ماده (576) کتاب پنجم قانون مجازات اسلامی (تعزیرات و مجازات‌های بازدارنده) مصوب 2 /3 /1375 محکوم می‌شوند و چنانچه خساراتی وارد نشده باشد، برابر قانون رسیدگی به تخلفات اداری مصوب 7 /9 /1372 با مستنکف رفتار خواهد شد.

مصوبات هشتاد و سومین جلسه کارگروه دائمی پدافند غیر عامل کشور را اینجا بخوانید

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اولویت امروز پایش تهدیدات و برنامه ریزی برای مقابله است
  • وضع پدافند غیرعامل تأسیسات ذخیره‌سازی گاز سراجه بررسی شد
  • آگاهی‌بخشی مهمترین پایه پدافند غیرعامل است
  • قطب‌نمای «بصیرت» کشور را در برابر تهدیدات بیمه می‌کند
  • دوگانه‌سوز کردن یک‌سوم خبازی‌های سمنان / لزوم حفاظت از زیرساخت‌های حساس
  • ۳۰ درصد نانوایی‌های سمنان دوگانه‌سوز شود
  • تکالیف کارگروه پدافند غیرعامل برای دستگاه‌های اجرایی
  • ۳۰ درصد نانوایی‌های استان سمنان دوگانه سوز می‌شوند
  • تکالیف جدید کارگروه دائمی پدافند غیرعامل برای دستگاه‌های اجرایی کشور
  • تکالیف کارگروه دائمی پدافند غیرعامل برای دستگاه‌های اجرایی