Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک، از شهر آبیک تا شهر خاکعلی شهرستان آبیک 6 پل روگذر راه آهن از سوی چندین شرکت در حال احداث است که برخی از این پل‌ها در مراحل پایانی قرار دارند و برخی هم در حال اجرا هستند و به دلیل وجود مشکلاتی هنوز به مرحله تکمیل نرسیده‌اند.

حامد فتوحی فرماندار شهرستان آبیک به همراه جوادافشارفرد مدیر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان آبیک، سیدمحسن موسوی‌پور بخشدار بشاریات و شهرام اکبری شهردار خاکعلی از پروژه پل روگذر خاکعلی و شانه خاکی خاکعلی به سمت کارخانه قند یزبر بازدید و در جریان روند وضعیت این پروژه‌ها قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پس از حضور مسئولان در پل روگذر راه‌آهن خاکعلی، فرید معاونیان مجری پروژه به تشریح وضعیت پیشرفت فیزیکی پل‌های در دست احداث پرداخت و با اشاره به آغاز پروژه پل روگذر راه‌آهن مگسال به سمت خاکعلی از سال 99 و وجود پل قدیمی در این تقاطع اظهار کرد: با هماهنگی مسئولان راه‌آهن کشور تیرهای پل کاملا بُرش داده شد و دهنه پل به اندازه 26 متر باز شد و هفت تیر پیش ساخته به طول 26 متر روی دهنه قرار دادیم و روی تیرها دال اجرا شد.

وی افزود: هم اکنون بر روی پل روگذر مسیر شرکت مگسال به خاکعلی،  دو لایه آسفالت در حال اجراست و خط کشی،  نصب گاردیل بالای روگذر و نصب تابلوها و علائم باقی مانده که تا آخر مرداد اجرا و به اتمام می رسد.

این پیمانکار ادامه داد: این پل هشت شمع و ستون دارد و تیر پیش ساخته روی دال قرار گرفته و سازه تمام شده و در حال هماهنگی برای تایید با مسئولان اداره برق و راهور هستیم.

معاونیان تقاطع کیلومتر 120 راه آهن را تقاطع هزارجلفا ذکر و اضافه کرد: این تقاطع نیاز به پل دارد و لازم است زمینهای کشاورزی توسط مسئولان راه آهن خریداری شود که در حال رایزنی با مالکین هستیم.

3 ستون پل روگذر راه آهن زاغه نصب می شود

به گزارش فارس، در خصوص تقاطع روگذر راه آهن زاغه با اشاره به نصب شمع و ستون این پروژه پس از تعیین جاده انحرافی باید گفت که نسبت به احداث پل اقدام خواهد شد و برای خاکریز مستلزم استملاک اراضی کشاورزی از کشاورزان هستند .این پل 6 دارای ستون است که سه ستون نصب شده و سه ستون باقی مانده که نسبت به نصب آنها اقدام می شود  در حال حاضر مشغول قیرپاشی هستند و آسفالت آن جند روز آینده انجام می شود. البته بعد از مسدود کردن جاده اصلی و تعیین جاده انحرافی عملیات ساخت پل اجرایی می شود.

این مجری پروژه ها خاطر نشان کرد: در کیلومتر 106 تقاطع حلال آباد جاده انحرافی ایجاد و حدود دو سال است آسفالت اجرا و سازه اصلی پل ساخته و به اتمام رسیده و آماده خاکریزی است که زمینهای بالادست و پایین دست باید خریداری و تملک شود تا دال اصلی زده شود. به دلیل اینکه برق 20 کیلومتر از این تقاطع عبور می کند از سوی شرکت برق نامه تعطیلی ارسال و اعلام شد که برق القایی بوده و احتمال برق گرفتگی وجود دارد.

افتتاح پل روگذر راه آهن خاکعلی در هفته دولت

حامد فتوحی فرماندار شهرستان آبیک در حاشیه این بازدید به خبرنگار فارس در این شهرستان می‌گوید: پروژه پل خاکعلی رو به اتمام بوده و در هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد.

وی می‌افزاید: بررسی‌ها برای اجرای پل روگذر راه‌‌آهن آبیک-قشلاق-کمال‌آباد  از سال 89 آغاز شده و در سال 93 قرارداد لازم با حدود 129 میلیارد تومان منعقد شده بود و مقرر شده بود سال 96 به اتمام و به بهره‌برداری برسد که این مهم تاکنون تحقق نیافت.

این مسئول ادامه می‌دهد: بعد از حضور در شهرستان آبیک برای خدمت به مردم شریف این شهرستان در بهمن ماه سال 1400، در اولین جلسه برای پیگیری پل روگذر راه‌آهن آبیک-قشلاق-کمال‌آباد  برگزار شد و اعلام شد دارای معارض بوده و پروژه 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارد پس از بازدید میدانی و بررسی مشخص شد این پروژه 30 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که مشکل معارضین با برگزاری چندین جلسه حل شد و جا به جایی تیربرق‌ها هم با پیگیری‌های لازم اجرایی شد.

فرماندار شهرستان آبیک ابراز امیدواری کرد: حداکثر در اوایل مهر ماه امسال پروژه راه آهن آبیک- قشلاق-کمال آباد به بهره برداری برسد که در حال حاضر حدود 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

فتوحی با اشاره به برگزاری جلسه‌ای با حضور مدیر کل راه‌آهن شمال 2 کشور و پیمانکاران چهار پل روگذر راه آهن در هفته آینده بیان می‌کند: تمام مشکلات 4 پل روگذر راه آهن نیمه کاره زرگر، حلال‌آباد، زاغه و هزارجلفا در این جلسه مورد برسی و احصا شده و طبق برنامه زمان بندی مشخص، نسبت به رفع مشکلات و تکمیل آنها در اسرع وقت تدابیر لازم اندیشیده می‌شود.

مسئولان سپس از پروژه احداث شانه خاکی مسیر خاکعلی به کارخانه قند یزبر بازدید کردند.

احداث 6 کیلومتر از شانه خاکی مسیر کارخانه قند تا اوایل شهریور

جواد افشارفرد رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان آبیک در حاشیه این بازدید به فارس اذعان می کند: مسیر خاکعلی تا کارخانه قند یزبر فاقد شانه خاکی است و سالها بود برای این مهم اقدام نشده بود که به طول 10 کیلومتر است.  در حال حاضر چهار کیلومتر شانه خاکی این مسیر احداث شده و 6 کیلومتر باقی مانده تا اوایل شهریور ماه امسال انجام می شود.

وی می افزاید: احداث شانه خاکی در مسیر خاکعلی تا کارخانه قند که محل تردد بسیار بالای خوردورهای سبک و سنگین به ویژه کامیون ها است در کاهش انحرافات، جلوگیری از تصادفاتو ایجاد نقص فنی در خودروها تاثیرگذار خواهد بود.

گزارش از هاجر عبدالهی

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: قزوین آبیک فرماندار پل روگذر راه آهن پیشرفت فیزیکی شهرستان آبیک کارخانه قند شانه خاکی آهن آبیک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۶۴۳۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

متقاضیان نهضت ملی مسکن باید هر ۲ ماه، ۴۰ میلیون واریز کنند!

اداره راه و شهرسازی استان تهران با ارسال پیامکی به متقاضیان نهضت ملی مسکن فرصت داد تا ۳۱ اردیبهشت ماه امسال آورده خود را به ۱۸۰ میلیون تومان افزایش دهند.
 
به گزارش تسنیم، «متقاضی محترم طرح نهضت ملی مسکن، با عنایت به شروع عملیات اجرایی پروژه‌های نهضت ملی مسکن و تسریع در پیشرفت فیزیکی پروژه، مقتضی است حداکثر تا تاریخ ۳۱/۰۲/۱۴۰۳ نسبت به واریز یا تکمیل آورده تا سقف ۱۸۰ میلیون تومان اقدام نمایید. بدیهی است تسریع در پرداخت آورده، موجب کسب امتیاز بیشتر و رتبه بالاتر برای جنابعالی می‌گردد.»
 
این اداره کل اواخر سال گذشته نیز با ارسال پیامکی به متقاضیان فرصت داده بود تا ۲۰ اسفند ۱۴۰۲ آورده خود را به ۱۴۰ میلیون تومان افزایش دهند: «متقاضی محترم طرح نهضت ملی مسکن، با عنایت به شروع عملیات اجرایی پروژه‌های نهضت ملی مسکن مقتضی است حداکثر تا تاریخ ۲۰/۱۲/۱۴۰۲ نسبت به واریز یا تکمیل آورده اولیه خود تا سقف ۱۴۰ میلیون تومان اقدام نمایید. بدیهی است عدم تکمیل آورده در مهلت مقرر به منزله انصراف شما تلقی خواهد گردید.»
 
گفتنی است، طبق اعلام وزارت راه و شهرسازی متقاضیان نهضت ملی مسکن آورده خود را باید در بازه‌های ۴ ماهه و هر بار ۴۰ میلیون تومان واریز کنند. حال مشخص نیست چرا برای برخی متقاضیان استان تهران مهلت ۴ ماهه کاهش یافته و این متقاضیان باید هر ۲ ماه آورده خود را ۴۰ میلیون تومان افزایش دهند؟
 
اداره کل راه و شهرسازی استان تهران مهرماه سال قبل نیز با ارسال پیامک به شرح زیر به متقاضیان نهضت ملی مسکن نسبت به حذف از این پروژه ملی در صورت عدم واریز ۲۴۰ میلیون تومان تا ۲۰ مهر هشدار داده بود: «اخطار حذف از پروژه، به‌علت عدو واریز آورده اعلامی: متقاضی محترم نهضت ملی مسکن آقا/خانم...؛ عدم واریز سهم آورده موجب توقف پروژه شده است. چنانچه تا تاریخ ۱۴۰۲/۰۷/۲۰ ساعت ۰۰:۰۰ مبلغ ۲/۴۰۰/۰۰۰/۰۰۰ ریال به شماره حساب ... واریز ننمایید از پروژه حذف شده و جایگزینی برای شما انتخاب خواهد شد.»

tags # مسکن سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ (تصاویر) «زو»؛ گاو عقیم و غول‌پیکری که توسط انسان‌ها به وجود آمد! اتفاق عجیب که همزمان با انقراض دایناسورها در زمین رخ داد! (تصاویر) کشف پرنده‌ عجیبی که سمت راست بدنش نر است و سمت چپش ماده!

دیگر خبرها

  • بررسی آخرین وضعیت تکمیل سامانه فاضلاب روستای ریحان آباد شهرستان ارومیه
  • تغییر چهره محسوس بازیگر زن ۵۴ ساله بعد از عمل زیبایی! | تصویر
  • وعده معاون رئیس جمهور برای تکمیل خط انتقال آب شهرستان بهمئی
  • تلف شدن ۵۷ رأس گوسفند در برخورد با قطار در قزوین
  • تلف شدن ۵۷ رأس گوسفند در برخورد با قطار در آبیک
  • استاندار البرز از پروژه ادامه بلوار ماهان بازدید کرد
  • چهار هزار میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل بازسازی مناطق زلزله‌زده و حل برخی از مشکلات کلانشهر کرمانشاه
  • متقاضیان نهضت ملی مسکن باید هر ۲ ماه، ۴۰ میلیون واریز کنند!
  • امید تازه در پروژه ۱۰ ساله لرستان
  • صدای دایی و مهدوی‌کیا خیلی زود از سکه افتاد!