Web Analytics Made Easy - Statcounter

جمعی از تشکل‌ها و جریانات دانشجویی استان کرمان با انتشار بیانیه‌ای نسبت به عدم دعوت نهاد ریاست جمهوری از تشکل‌های دانشجویی در دیدار رئیس جمهور با نخبگان، اعتراض خود را بیان کردند.

به گزارش خبرنگار استان‌ها خبرگزاری دانشجو، جمعی از تشکل‌ها و جریانات دانشجویی استان کرمان با انتشار بیانیه‌ای نسبت به عدم دعوت نهاد ریاست جمهوری از تشکل‌های دانشجویی در دیدار رئیس جمهور با نخبگان، اعتراض خود را بیان کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متن این بیانیه بدین شرح است:

"دستگاه حکمرانی کشور نسبت به وضع نخبه مسئولیت های مهمی دارد در این تردیدی نیست و امیدواریم که انشالله مسئولین کشور، خود بنده و دیگران بتوانیم به این مسئولیت مان را به بهترین وجهی عمل کنیم…" بیانات مقام معظم رهبری مد ظله العالی در دیدار با نخبگان و استعدادهای برتر علمی کشور در تاریخ۱۴۰۰/۸/۲۶

 

نخبگان و جنبش های دانشجویی، موتور محرکه و مغز متفکر رشد و توسعه و تحول هر کشوری محسوب می شوند. اعتماد به نخبگان از دوران پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون نشان داده است که با کمترین امکانات و البته ایمان، پشتکار و روحیه جهادی و انقلابی می توان کشور را به خودکفایی رساند و خلا‌ء های اساسی و زیربنایی را مرتفع ساخت. خصوصاً در شرایط تحریم های اقتصادی ناجوانمردانه دشمنان این مرز و بوم، با اتکای به توان داخلی و مبتنی بر توصیه های راه‌گشای رهبر معظم انقلاب در حوزه های اقتصاد مقاومتی و تولید علم، این نیاز احساس میشود که جوانان نخبه و دانشجویان مطالبه‌گر و انقلابی در ارگان مختلف کشور مورد حمایت قرار گرفته و در تصمیم‌سازی و رفع نیازهای موجود سهیم شوند. اساساً جوان نخبه انقلابی در کنار تحصیل و تلاش علمی، دلسوز و علاقه مند به سربلندی کشور بوده و اشتیاق وافری به کنش گری فعال در عرصه های مختلف اجتماعی، اقتصادی ،سیاسی و فرهنگی دارد تا ایران اسلامی به جایگاه واقعی خویش در مناسبات دنیای معاصر راه یابد.

با روی کار آمدن دولت انقلابی و جهادی آیت الله رئیسی به خود منادی عدالت گستری و مبارزه با فساد هستند. امید و جانی دوباره در کالبد جنبش های دانشجویی و فعالیتهای نخبگانی دمیده شد؛ چرا که دکتر رئیسی خود از دل مردم بر آمده بود و مردمی بودن، انقلابی‌گری و روحیه جهادی ایشان در کنار تخصص و کارآمدی علمی، موجب گردید درد دل نخبگان، دانشجویان دغدغه مند و گروه های جهادی را بهتر فهمیده و حامی و پشتیبانی مهربان و دلسوز برای آنان باشد.

این موضوع را از سفرهای استانی ایشان به استان‌های مختلف کشور و حضور در بین آحاد مردم و نشستن پای صحبت محرومان و مستضعفان می توان شاهد بود. اما در سفر اخیر ایشان به استان پهناور کرمان، علی رغم امید نخبگان و جنبش های دانشجویی علی رغم زخم در استان به دیدار با رئیس جمهور و بیان مطالبات و دغدغه های خویش، متاسفانه اقدام مناسبی در دعوت از نخبگان و تشکل های فعال دانشجویی استان به عمل نیامد و بعضاً معدود افرادی و آن هم بدون ضابطه ای شفاف و دقیق به این نشست راه یافتند. این اقدام مسئولان برگزاری نشست اعم از استانی و کشوری، موجی از دلسردی را در دل دانشجویان فعال و انقلابی استان ایجاد نمود که از دیدار یار باز بمانند و نتوانند رودررو به بیان مطالبات و دغدغه‌ها و فعالیتهای نخبگی و جهادی دانشجویی با دکتر رئیسی بپردازند.

بنابراین جنبش های دانشجویی امضا کننده این بیانیه از نحوه انتخاب دعوت شدگان به نشست نخبگان با رئیس جمهور که بدون ضابطه ای دقیق و شفاف صورت گرفته است، گله مند بوده و خواستار شفافیت و بیان چگونگی برقراری مقدمات این دیدار از سوی مسئولان ذی ربط هستند. باشد که دیگر بار این گونه برنامه‌ریزی‌ها که موجب فاصله گرفتن نخبگان دانشجویی از مسئولین شود، نباشیم. ما نخبگان و تشکل های دانشجوی انقلابی، همواره خواهان سرفرازی انقلاب اسلامی و توسعه گفتمان عدالت بوده ایم و به برنامه ها و رویکرد جهادی و مردمی آیت الله رئیسی و دولت محترم ایمان داریم اما خواستار مشارکت بیشتر نخبگان، حضور پررنگ آنان در همه عرصه ها و توجه بیشتر مسئولین کشوری و استانی به ایشان هستیم.

 من الله توفیق و علیه التکلان

جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه شهید باهنر کرمان

بسیج دانشجویی دانشگاه شهید باهنر کرمان

مجمع دانشجویان عدالت خواه دانشگاه شهید باهنر کرمان

انجمن اسلامی دانشگاه شهید باهنر کرمان

انجمن علمی دانشکده الهیات دانشگاه شهید باهنر کرمان

انجمن علمی دانشکده حقوق دانشگاه شهید باهنر کرمان

جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی کرمان

بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی کرمان

بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور کرمان

جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه ولیعصر رفسنجان

بسیج دانشجویی علوم پزشکی رفسنجان

انجمن اسلامی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان

جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی سیرجان

حوزه بسیج دانشجویی سپهبد شهیدحاج قاسم سلیمانی دانشگاه جیرفت

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: سفرهای استانی رئیسی تشکل های دانشجویی کرمان جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه دانشگاه شهید باهنر کرمان جنبش های دانشجویی دانشجویی استان بسیج دانشجویی علوم پزشکی رئیس جمهور تشکل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۶۴۴۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خط و نشان کشیدن رئیس مجلس نمایندگان آمریکا برای دانشجویان حامی فلسطین

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا از برنامه‌های جمهوری‌خواهان مسلط بر این مجلس برای وضع مجازات‌هایی علیه دانشجویان حامی فلسطین همچون لغو روادید آنها خبر داد.

به گزارش ایسنا، «مایک جانسون»، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در مصاحبه‌ای به جنبش دانشجویی ضد صهیونیستی که در دانشگاه‌های این کشور فراگیرتر می‌شود برچسب «خشونت، تخریب و یهودستیزی» زده و از تدارک جمهوریخواهان این مجلس برای تحت فشار گذاشتن دانشگاه‌ها برای مقابله با اعتراضات آنها خبر داد.

جانسون در مصاحبه با پایگاه «آکسیوس» گفت به چند کمیته مجلس نمایندگان آمریکا دستور به تحقیقات درباره این اعتراضات را داده است.

جانسون بیان کرد: «من فکر می‌کنم این وظیفه بر عهده ما است و ما از اختیاراتمان استفاده می‌کنیم. ما قدرت نظارت و قدرت قانونگذاری داریم.»

او مقام‌های دانشگاه‌های آمریکا را به استفاده از راه های قانونگذاری برای افزایش فشار بر آنها تهدید کرده و خواستار آن شد که روادید دانشجویی برای دانشجویان معترض حامی فلسطین لغو شده و معافیت‌های مالیاتی در نظر گرفته شده برای آنها از بین برود. به گفته جانسون ۶ کمیته حقوقی رهبری این روند را انجام خواهند داد.

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا تهدید کرد: «دانشجویان خارجی که با گروه‌هایی مثل حماس اظهار همبستگی کنند حق ندارند در این کشور باشند.»

او ادامه داد: «شما قرار است شاهد یک اقدام بسیار حساب شده و یک جبهه متحد باشید. این قرار است توجه مقام‌های این دانشگاه‌ها را به خود جلب کرده و فورا آنها را پاسخگو کند.»

به نوشته آکسیوس بحث برخورد با جنبش دانشجویی حامی فلسطین در آمریکا در کنگره با اعتراض نمایندگان ترقی‌خواه حامی فلسطین از جمله «ایلهان عمر»، نماینده فلسطینی تبار دموکرات مواجه خواهد شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • حضور تشکل‌ها با عقاید مختلف در دانشگاه نشان از دموکراسی دارد
  • ۲ انتصاب جدید در دانشگاه آزاد آذربایجان غربی
  • نخبگان و کارآفرینان خارجی جذب مرکز رشد و سرای نوآوری می‌شوند
  • بزرگترین تظاهرات دانشجویی یمن در حمایت از غزه و دانشجویان آمریکا
  • اعلام همبستگی جمعی از دانشجویان ایرانی با دانشجویان آمریکایی
  • چرا تشکل های دانشجویی دانشگاه را اصل نمی دانند؟/ گزارش
  • خط و نشان کشیدن رئیس مجلس نمایندگان آمریکا برای دانشجویان حامی فلسطین
  • سناتور آمریکایی خطاب به دانشجویان حامی غزه: شما در طرف درست تاریخ ایستاده‌اید
  • سندرز خطاب به دانشجویان حامی غزه: شما در طرف درست تاریخ ایستاده‌اید
  • بازگشت سنت اعتراض‌ به دانشگاه‌های آمریکا | دانشجویان: تعامل با رژیم اشغالگر متوقف شود / سرکوب می‌کنید؟ مقاومت می‌کنیم