Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-04@12:59:44 GMT

احیا ۶۵ واحد تولیدی غیر فعال استان در دولت سیزدهم

تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۶۴۴۵۵

احیا ۶۵ واحد تولیدی غیر فعال استان در دولت سیزدهم

ایسنا/سمنان مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان سمنان از احیا ۶۵ واحد تولیدی راکد و غیر فعال استان خبر داد و گفت: ۲۷۴ طرح سرمایه گذاری نیمه تمام با اشتغالزایی ۴۳۰۰ نفر طی یک سال فعالیت دولت سیزدهم راه اندازی شده اند.

علی تشنه دل 25 مردادماه با اعلام این خبر ، اظهار کرد: طی یک سال گذشته و از ابتدای فعالیت دولت سیزدهم ، ۶۵ واحد تولیدی که به دلایل مختلف تعطیل و از چرخه تولید حذف شده بودند، احیا و به عرصه تولید و اشتغال بازگشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به سیاست های اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان در تحقق شعار سال و بهبود فضای کسب و کار تصریح کرد: اولویت های اصلی اداره کل بر محورهای تاکید بر ساخت داخل و پشتیبانی و مانع زدایی در واحدهای تولیدی استان به منظور تحقق رونق و جهش تولید ، اجرای طرح های نیمه تمام ، افزایش صادرات و مدیریت واردات و تنظیم بازار است که باید بر اجرای هر چه مطلوب تر این سیاست ها هم فکری و همکاری از سوی سایر دستگاه های اجرایی واقتصادی استان صورت پذیرد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان سمنان اضافه کرد: راه اندازی طرح های مهم و نیمه تمام یکی دیگر از اولویت های کاری این اداره کل می باشد و با توجه به تاکیدات ریاست محترم جمهوری در راه اندازی طرح های نیمه تمام ، در این راستا ، طی یک سال گذشته ، ۲۷۴ طرح سرمایه گذاری نیمه تمام با سرمایه گذاری بالغ بر ۴۰ هزار میلیارد ریال در استان راه اندازی و به چرخه تولید استان اضافه شدند و زمینه اشتغال ۴۳۰۰ نفر را فراهم نموده اند.

تشنه دل ادامه داد: یکی دیگر از موضوعات مهمی که در این مدت توسط اداره کل صمت پیگیری شده است بررسی مشکلات واحدهای تولیدی و رفع موانع پیش روی تولید بوده است که در اینخصوص طی این مدت با برگزاری ۷۸ جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان ، پرونده ۲۴۲ واحد تولیدی مشکل دار مورد بررسی و در جهت رفع موانع موجود تصمیماتی اتخاذ شده است.وی اضافه کرد. کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان با استفاده از ظرفیت مرکز فوریت های رسیدگی به مشکلات واحدهای تولیدی و طرح های سرمایه گذاری در استان و همکاری دستگاه های عضو کارگروه و مدیریت استاندار جهادی و میدانی استان مهندس هاشمی با برگزاری جلسات مستمر در راستای پیشگیری از تعطیلی فعالیت بنگاه های تولیدی و یا توقف روند تکمیل طرح های سرمایه گذاری اقدام می نماید.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی صنعت معدن و تجارت استان سمنان سرمایه گذاری واحد تولیدی راه اندازی نیمه تمام رفع موانع اداره کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۶۴۴۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعطای ۸۰ مجوز گردشگری در استان چهارمحال و بختیاری

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: ۸۰ مجوز گردشگری در دولت سیزدهم در این استان اعطا شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرکرد، غلامعلی حیدری امروز در همایش شوراهای استان با اشاره به اینکه اعتقاد ما این است تقویت شوراها تقویت جمهوری اسلامی است، اظهار داشت: شوراها یکی از ارکان مهم مردمی جمهوری اسلامی است.

وی با بیان اینکه از نقش‌آفرینی شوراها در شکل‌گیری حماسه‌های مهم سال گذشته به خصوص انتخابات تشکر می‌کنم، گفت: تلاش‌ها و جلسات قبل از انتخابات به خصوص تبیین چهره به چهره که توسط شما عزیزان انجام شد قابل تقدیر است.

استاندار چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه در دولت سیزدهم تمام پروژه های حیاتی استان فعال شدند، ادامه داد: 80 مجوز گردشگری در این دولت در سطح استان صادر شده است.

حیدری با بیان اینکه لازم است شوراها برای پای کار آمدن ظرفیت‌های مردمی تلاش کنند، اظهار کرد: سرمایه‌گذاری مردم در گردشگری و کشاورزی و دامپروری، تحول ایجاد خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه پروژه‌های مهم حوزه آب در استان فعال شدند و بعضا به بهره‌برداری رسیدند، بیان کرد: مهمترین پروژه‌ آبی استان یعنی پروژه آب شرب بن-بروجن در دولت سیزدهم به بهره‌برداری رسید، این پروژه آب شرب پایدار برای نیمی از جمعیت استان را تامین می‌کند.

استاندار چهارمحال و بختیاری به دیگر پروژه‌های فعال حوزه آب اشاره کرد و گفت: سد باباحیدر، سد آقبلاغ، سد بیدکان، جهاد آبرسانی در مناطق استان از جمله خانمیرزا و لردگان از جمله پروژه‌هایی هستند که در دولت سیزدهم فعال شدند، درصد بالایی از تامین آب پایدار اتفاق افتاده است.

انتهای پیام/7540

دیگر خبرها

  • احیا ۱۶ واحد تولیدی و صنعتی در استان اردبیل
  • ۱۶ واحد تولیدی و صنعتی در استان اردبیل احیا شد
  • بیش از ۱۸۷ واحد صنعتی نیمه فعال و راکد به چرخه تولید بازگشتند
  • احیای ۱۶ واحد تولیدی و صنعتی در استان اردبیل
  • هیچ واحد تولیدی به‌خاطر آرا قضایی در گرمسار تعطیل نشد
  • اعطای ۸۰ مجوز گردشگری در استان چهارمحال و بختیاری
  • بیش از ۴ هزار میلیارد ریال برای احیای واحدهای تولیدی سیستان و بلوچستان هزینه شد
  • احیای ۲۳۹ واحد راکد کشاورزی در لرستان
  • طی دو سال ۲۳۹ واحد غیرفعال کشاورزی به چرخه تولید بازگشت
  • بیش از ۱۰۰ طرح نیمه تمام صنعتی برای ورود به چرخه تولید چشم انتظار حمایت دولت