Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، علی مجتهدی‌نیا پیش از ظهر سه‌شنبه در نشست بررسی و اجرای این طرح در اردبیل اظهار کرد: هدف از اجرای این طرح شناسایی لوازم خانگی، مواد دخانی، پوشاک، دارو و لوازم یدکی اصل با محصول قاچاق است تا با راهکاری مناسب جلوی ورود آن به بازار عرضه گرفته شود.

وی تصریح کرد: تلاش ما بر این است تا با راهکارهای مناسب و اقدامات پیشگیرانه مانع از ورود کالای قاچاق به بازار شده و مردم راغب به خرید کالاهای داخلی با استاندارد و کیفیت مناسب باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیر کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان اردبیل گفت: ضروری است لیست کالاهایی که احکام آنها به دلایلی از سوی مراجع قضائی و تعزیرات حکومتی صادر نشده در اسرع وقت تهیه و به منظور پیگیری از مراجع رسیدگی‌کننده در اختیار دبیرخانه کمیسیون استان قرار گیرد.

مجتهدی‌نیا از اجرای طرح شناسه کالا و کد رهگیری برای گروه کالای لوازم یدکی، خانگی و دخانیات در سطح عرضه خبر داد و افزود: طرح عملیاتی کد رهگیری و کد شناسه کالا برای گروه لوازم یدکی، لوازم خانگی و دخانیات برای تولیدکنندگان، واردکنندگان و همچنین فروشندگان کلان و خرد در سطح عرضه در حال اجرا است.

وی از برخورد با متخلفان عرضه کالا بدون شناسه کالا در سطح عرضه با برگزاری گشت‌های تلفیقی خبر داد و خاطرنشان کرد: این گشت‌ها به صورت هفتگی از ۲۴ مردادماه سال‌جاری با حضور نمایندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت، اتاق اصناف، نیروی انتظامی و تعزیرات حکومتی استان در حال انجام است.

مجتهدی‌نیا در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: مقابله با عرضه کالاهای قاچاق و تقلبی در حوزه لوازم یدکی خودرو از ۱۵ فروردین ماه در سراسر کشور عملیاتی شده و سپس عرضه لوازم یدکی خودرو به بازار از ۲۱ خرداد به بعد منوط به داشتن کد رهگیری شد.

وی با بیان اینکه از ۱۵ مردادماه علاوه بر کد رهگیری و شناسه ثبت «کد نقش» در سامانه تجارت نیز الزامی است، بیان کرد: تمامی این اقدامات و راه‌اندازی سامانه‌های مواد ۶، پنج و ۱۳ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز در راستای حمایت از تولیدات داخلی و حقوق مصرف‌کنندگان است.

دبیر کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان اردبیل ادامه داد: در راستای کسب موفقیت در این مسیر حمایت همگانی مورد نیاز است بنابراین مردم و شهروندان اردبیلی می‌توانند هرگونه انتقاد، پیشنهاد، شکایات، اطلاعات و اخبار خود در زمینه لوازم یدکی، خانگی، دخانیات، لوازم آرایشی و بهداشتی و… قاچاق را با شماره تلفن ۱۱۰، ۱۱۳، ۱۱۴و ۱۲۴ به صورت شبانه‌روزی و با شماره ۳۱۲۵۱۵۹۸ در وقت اداری در میان بگذارند.

کد خبر 5564584

منبع: مهر

کلیدواژه: قاچاق کالاو ارز دخانیات صنعت پوشاک لوازم خانگی مراجع قضایی تعزیرات حکومتی تولید کنندگان اتاق اصناف نیروی انتظامی بوشهر ویروس کرونا سفر استانی کرمانشاه خطبه های نماز جمعه اربعین حسینی آمار کرونا محرم 1401 لیگ برتر فوتبال ایران روز خبرنگار گرگان شیوع کرونا اردبیل لوازم یدکی کد رهگیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۶۴۴۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد غیرمتعارف تامین ارز برای واردات گروه کالایی گوشت مرغ و گوشت قرمز

دیوان محاسبات کشور اعلام کرد بررسی تحلیلی گزارش اطلاعات مربوط به تامین ارز توسط بانک مرکزی بابت واردات در سال ۱۴۰۲ در مقایسه با سال ۱۴۰۱ نشان‌دهنده رشد غیرمتعارف گروه کالایی نظیر گوشت مرغ و گوشت قرمز است.

بر اساس این گزارش ارز تامین شده بابت گوشت قرمز در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱ به میزان ۲۶۴درصد و بابت گوشت مرغ به میزان ۱۰۴۰ درصد نسبت به سال ۱۴۰۱ دارای رشد نامتعارف نسبت به گروه کالایی و زنجیره ارزش اعلام شده توسط وزارت صمت و جهاد بوده است.

لازم به ذکر است که گزارش تحلیلی منابع و مصارف ارزی سال ۱۴۰۲ توسط دیوان محاسبات کشور برای بهره برداری متولیان نظام برنامه ریزی و تصمیم گیران اقتصادی منتشر شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • لوازم یدکی رنو
  • کالای قاچاق در اردبیل به مقصد نرسید
  • از کجا میشه لوازم یدکی چانگان خرید و ارسال داشته باشه؟
  • رشد غیرمتعارف تامین ارز برای واردات مرغ و گوشت
  • رشد غیرمتعارف تامین ارز برای واردات گروه کالایی گوشت مرغ و گوشت قرمز
  • محکومیت قاچاقچیان کالا در اردبیل
  • ۵۰ میلیارد ریال لوازم خانگی در شمال تهران توقیف شد
  • راهنمای جامع برای تهیه قطعات ماشین لباسشویی
  • راه‌های تشخیص کالای تقلبی از اصلی در بازار لوازم یدکی خودرو | علامت استاندارد تقلبی یا اصل؟
  • ◄ لوازم یدکی ماکسیما اصل را از کجا تهیه کنیم؟