Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- دستگاه بومی کارنده نیشکر توسط متخصصان واحد تجهیزات مکانیکی کشت و صنعت نیشکر امام خمینی (ره) در مدت 6 ماه ساخته شده است.

به گزارش خبرنگار آریا ار خوزستان؛مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی در مراسم رونمایی از این دستگاه که با حضور جمعی از مسئولین برگزار شد گفت: ساخت و بومی‌سازی دستگاه کارنده نیشکر با بهره‌گیری از توان علمی و پژوهشی نیرو‌های جوان و خلاق شرکت توسعه نیشکر را اقدامی موثر در افزایش بهره‌وری، خودکفایی و بی‌اثر نمودن شرایط تحریمی دانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر عبدعلی ناصری افزود:ساخت و بومی‌سازی تجهیزات مختلف کشاورزی و بسیاری از قطعات صنعت نیشکر در راستای عمل به اقتصاد مقاومتی و حرکت در مسیر خودکفایی، در دستور کار قرار گرفته است.

وی اظهار داشت:ساخت پنج دروگر نیشکر، ساخت ربات جوشکار، ساخت دستگاه انتقال دهنده ملاس، ساخت اولین دستگاه هشداردهنده موتور و... بخشی از اقدامات این شرکت در بومی سازی تجهیزات کشاورزی و صنعتی در راستای تولید دانش‌بنیان است. شهریور ماه سال گذشته نیز صدای پنجمین دروگر ساخت متخصصین نیشکر در مزارع نیشکر پیچید و رد چرخ‌های این دروگر بومی، در مزارع نیشکر سلمان فارسی نقش بست.

کشت نیشکر به صورت کاملا مکانیزه

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی در ادامه، به ویژگی‌های کاربردی دستگاه کارنده نیشکر اشاره کرد و بیان داشت: پیش از این، کشت نیشکر به صورت دستی انجام می‌شد، اما با بهره‌برداری از این دستگاه، کشت به صورت کاملا مکانیزه انجام می‌شود.

ناصری گفت: سرعت و دقت، دو ویژگی دستگاه کارنده نیشکر است که در شرایط آب و هوایی خوزستان، تاثیر بسزایی در کاهش هزینه‌ها و افزایش بهره‌وری دارد.

وی افزود:این شرکت با به‌کارگیری همه ظرفیت‌ها در جهت خودکفایی، رونق تولید و رفع موانع گام برداشته و تاکید بر پژوهش‌های کاربردی در دو حوزه صنعت و کشاورزی در سرلوحه کاری این شرکت قرار دارد.

ساخت و توسعه دستگاه کارنده نیشکر

در ادامه این مراسم، مدیرعامل کشت و صنعت امام خمینی (ره) نیز به اهداف ساخت دستگاه کارنده نیشکر اشاره و اظهار داشت، با ساخت این دستگاه از سوی متخصصین بومی شرکت، قلمه نیشکر به صورت کاملا مکانیزه با بهترین راندمان انجام می‌شود.

محمدرضا عصاره‌نژاد افزود: دستگاه کارنده نیشکر آزمایش‌های اولیه را به خوبی پشت سر گذاشته و سایر واحد‌های نیشکری نیز می‌توانند در صورت نیاز از تکنولوژی این دستگاه استفاده نمایند.

به گفته او، ساخت و توسعه این دستگاه مانع خروج ارز از کشور می‌شود و نسبت به نمونه‌های خارجی عملکرد بهتری در مزارع نیشکر خوزستان دارد.

کاهش زمان کشت نیشکر

سیستم انتقال قدرت دستگاه کارنده نیشکر هیدرولیک است و با مخزن 2 و نیم تنی، تاثیر زیادی در کاهش زمان کشت نیشکر دارد که در سال مزین به تولید دانش‌بنیان از همه توان جهت نوآوری، ساخت و بومی‌سازی تجهیزات ساخته شده است.

 

پایان پیام./

 

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی بومی سازی کشت نیشکر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۶۴۸۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معامله ۴.۸ میلیون تن سیمان در بورس کالا در نخستین ماه امسال

بیش ۴ میلیون و ۸۷۴ هزار تن سیما به ارزش ۴ هزار و ۷۶۵ میلیارد تومان در فرودین امسال در بوزس کالا معامله شد. - اخبار بازار -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم،‌ از ابتدای امسال تا پایان فروردین ماه، 5.6 میلیون تن انواع سیمان عرضه و با تقاضای 6.5 میلیون تنی مواجه و 4 میلیون و 874 هزار و 540 تن آن دادوستد شد که ارزش 4 هزار و 765 میلیارد تومان را ثبت کرد.

همچنین در این مدت 10 میلیون و 676 هزار گواهی سپرده سیمان معادل 10 هزار و 676 تن سیمان به ارزش 11.8 میلیارد تومان در بازار مالی بورس کالا مورد دادوستد قرار گرفت.

عرضه 30 دستگاه کامیون کشنده فاو در بورس کالا

افزون بر این، تالار خودرو بورس کالا سال جدید را با عرضه 30 دستگاه کامیون کشنده فاو (کامیون کشنده FAW J6P-460) آغاز می کند. این خودروها قرار است یکشنبه 9 اردیبهشت در بورس کالا عرضه شوند.

بر این اساس تعداد 30 دستگاه کامیون کشنده فاو سیبامتوربه قیمت پایه 4 میلیارد و 778 میلیون تومان با درصد پیش پرداخت10 درصدی عرضه می شود.

ابلاغ شرایط خرید کامیون کشنده فاو

این گزاش می‌افزاید: بورس کالا شرایط خرید خودرو کامیون کشنده فاو که قرار است یکشنبه 9 اردیبهشت عرضه شود را ابلاغ کرد که بر این اساس مهلت ثبت سفارش ساعت 8 صبح روز یکشنبه 9 اردیبهشت است و به منظور مدیریت سفارش های دریافتی مشتریان، کارگزاران امکان مسدودسازی سفارش های دریافتی را تا ساعت 8:30 روز عرضه خواهند داشت.

هر کد ملی (اشخاص حقیقی) صرفا امکان ثبت سفارش یک دستگاه خودرو و هر شناسه ملی (اشخاص حقوقی) امکان ثبت سفارش حداکثر سه دستگاه خودرو را دارند.

اشخاصی که در عرضه های قبلی در بورس کالا موفق به خرید خودرو شده اند و از ابتدای سال 1398 از شرکتهای خودروسازی خودرو خریداری کرده اند نیز امکان ثبت سفارش را دارند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ترکیه در صدد ساخت نخستین ناو هواپیمابر بومی
  • نخستین مرکز جامع سرطان در گیلان راه اندازی می‌شود
  • «پایتخت ۷» با بازیگران بومی ساخته می‌شود
  • امیدی که در «هفت‌تپه» زنده شد
  • معامله ۴.۸ میلیون تن سیمان در بورس کالا در نخستین ماه امسال
  • زمین‌های بی‌آب و علف البرز هم از شر ویلاسازی مصون نیست!
  • جزئیات صورتجلسه کمیسیون اصل ۹۰ درباره سامانه اعتبارسنجی/ تامین اجتماعی، ثبت احوال و فراجا ترک فعل کردند؟
  • جزئیات صورتجلسه کمیسیون اصل ۹۰ درباره سامانه اعتبارسنجی/ سازمان تامین اجتماعی، ثبت احوال و فراجا ترک فعل کردند؟
  • موتور ۶ سیلندر بنزینی بومی چه ویژگی دارد؟
  • تأمین ۴۰ درصدی نیاز داخلی به دستگاه نوار قلب با محصول ایران‌ساخت