Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@18:52:30 GMT

نیاز مرکز خراسان شمالی به ۲ کتابخانه سیار

تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۶۵۰۲۰

نیاز مرکز خراسان شمالی به ۲ کتابخانه سیار

ایسنا/خراسان شمالی مدیرکل کتابخانه های خراسان شمالی از نیاز شهر بجنورد مرکز این استان به ۲ کتابخانه سیار خبر داد.

مهدی آریان در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: در واقع شهر بجنورد بیشترین مناطق حواشی شهر را در کشور دارد که از خدمات فرهنگی خاصی نیز برخوردار نیستند؛ در نتیجه وجود ۲ کتابخانه سیار برای این مناطق ضروری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه در گذشته یک کتابخانه سیار در بجنورد وجود داشت که فعالیت آن متوقف شده بود، گفت: با پیگیری های انجام شده این کتابخانه دوباره فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

آریان تصریح کرد: از سوی دیگر قصد داریم تا یکی دیگر از اتوبوس های شهری که از رده خدمات رسانی ناوگان شهری خارج شده است را دوباره تجهیز و آن را تبدیل به یک کتابخانه سیار کنیم.

وی افزود: علاوه بر آن اگر شهرداری های استان اتوبوس های فرسوده از رده خارج شده را در اختیار این اداره کل قرار دهند، می توان ۵ کتابخانه سیار دیگر راه اندازی کرد.

این مقام مسئول ادامه داد: از سوی دیگر به منظور توسعه فضای کتابخانه ای در این استان و همچنین موضوع کتابخوانی به همکاری خیران نیز در این حوزه نیازمند هستیم.

وی به کتابخانه های روستایی نیز اشاره کرد و گفت: در حال حاضر فقط یک کتابخانه روستایی در دست ساخت در این استان وجود دارد.

به گفته مدیرکل کتابخانه های خراسان شمالی در حال حاضر ۳۳ کتابخانه روستایی در این استان وجود دارد.

وی با اشاره به تعداد اعضای کتابخانه های خراسان شمالی گفت: قبل از شیوع ویروس کرونا تعداد اعضای کتابخانه های این استان ۵۰ هزار نفر بود که با شیوع ویروس کرونا این عدد به ۲۵ هزار نفر رسید.

آریان تصریح کرد: اما تعداد اعضای کتابخانه های استان در حال حاضر رو به رشد بوده و تعداد آن به ۴۵ هزار نفر رسیده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری خراسان شمالی کتابخانه کتابخانه سیار خراسان شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۶۵۰۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرزی‌ترین نقطه خراسان شمالی سینما خواهد داشت

ایسنا/خراسان شمالی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی از صاحب سینما شدن شهرستان راز و جرگلان با همکاری موسسه سینما شهر خبر داد.

تقی صادقی امروز (۱۱ اردیبهشت ماه) گفت: تجهیزات سینمای راز و جرگلان با همکاری و مساعدت موسسه سینما شهر با ۱۰ میلیارد ریال اعتبار خریده و این ماه در کانون فرهنگی و هنری شهید رجایی راز و جرگلان نصب خواهد شد.

وی به همکاری اداره کل آموزش و پرورش استان برای در اختیار قرار دادن فضای مورد نیاز اشاره و بیان کرد: با نصب این تجهیزات مردم راز و جرگلان ۲۰ سال بعد از شهرستان شدن، سینما خواهند داشت.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی این اداره کل، وی افزود: ظرفیت سالن برای تماشای فیلم ۱۲۰ نفر است و با راه‌اندازی این سینما، خراسان شمالی دارای هفت سینما در بخش دولتی خواهد شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بانوان در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی نقش‌آفرینی کنند
  • مرزی‌ترین نقطه خراسان شمالی سینما خواهد داشت
  • رونمایی ازکتاب شعر پشت پنجره سکوت درگناباد
  • مشاهده یک قلاده پلنگ در پارک ملی گلستان
  • همه ۲۵ شهر خراسان شمالی به طرح ملی جی نف متصل می‌شود
  • ۷۰۰ میلیارد تومان به خراسان شمالی تخصیص یافت
  • ۷۰۰ میلیارد به خراسان شمالی تخصیص یافت
  • افزایش کتابخانه‌های سیار، نیاز استان ایلام
  • افتتاح طرح‌های حوزه سلامت نقش مهمی در رفع محرومیت‌ها دارد
  • تامین زمین مورد نیاز برای احداث کتابخانه‌های عمومی در اردبیل