Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، مریم کوشکی امروز سه شنبه در جمع خبرنگاران از حضور متخصصین چشم پزشکی بیمارستان فارابی تهران در استان لرستان خبر داد و گفت: در برنامه سه روزه که از فردا آغاز می‌شود دانش آموزان شهرستان دلفان و شهر سپیددشت توسط این متخصصین غربالگری بینایی به ویژه در مورد عیوب انکساری می‌شوند.

وی تصریح کرد: این طرح ویژه به صورت رایگان و برای رده سنی ۶ تا ۱۲ سال انجام خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان عنوان کرد: به دنبال درخواست‌های مکرر مردم در این دو منطقه محروم، پیگیری‌های متعددی را برای این برنامه انجام دادیم که خوشبختانه به بار نشست و این متخصصین ۲۶ مردادماه جاری در لرستان خواهند بود.

کوشکی اظهار کرد: در این طرح علاوه بر معاینه چشم از لحاظ سطح بینایی، انحراف چشم، تنبلی چشم و نظایر آن‌ها غربالگری شده و در صورت لزوم عینک تجویز خواهد شد.

وی گفت: با توجه به این که تنبلی چشم، منجر به اختلال در یادگیری و افت تحصیلی دانش‌آموزان می‌شود، با غربالگری، تشخیص و اصلاح به موقع می‌توان از بروز این مشکلات پیشگیری کرد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان عنوان کرد: در این خدمت انسان دوستانه برای بیمارانی که محرومیت نور چشمان آنها را کم‌سو کرده باشد عینک تجویز و فریم‌ها به صورت رایگان بین افراد توزیع خواهد شد.

کوشکی تصریح کرد: همچنین در صورت تشخیص متخصصین بیماران برای جراحی چشم به جراح‌های مورد نظر ارجاع داده خواهند شد.

کد خبر 5564655

منبع: مهر

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی لرستان مریم کوشکی طرح غربالگری بوشهر ویروس کرونا کرمانشاه خطبه های نماز جمعه سفر استانی اربعین حسینی آمار کرونا محرم 1401 لیگ برتر فوتبال ایران گرگان روز خبرنگار شیوع کرونا اردبیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۶۵۰۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۰ تن در هکتار فرسایش خاک به صورت نقطه‌ای در لرستان

ایسنا/لرستان مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان گفت:در برخی نقاط به صورت نقطه‌ای، ۵۰ تن در هکتار فرسایش خاک وجود دارد.

حسین میرزایی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: لرستان استانی است که عمده کاربری اراضی آن در چهارچوب جنگل و مرتع تعریف شده و ۷۵ درصد سطح آن را جنگل و مرتع تشکیل داده است.

وی اضافه کرد: متاسفانه نتوانسته‌ایم این منابع را در سطح استان و کشور مدیریت کنیم علیرغم اینکه تلاش‌های زیادی شده اما باید یک راهبرد منسجم و اجماع شده را اتخاذ کنیم.

میرزایی بیان کرد: لرستان استانی آبخیز بوده و برای مهار سیلاب نیاز است عملیات‌های آبخیزداری و آبخوانداری انجام شود.

مدیرکل منابع طبیعی لرستان عنوان کرد: لرستان دارای شیب بالایی است و میزان فرسایش در آن نسبت به میانگین کشوری زیاد است به گونه‌ای که در برخی نقاط به صورت نقطه‌ای، ۵۰ تن در هکتار فرسایش خاک وجود دارد.

وی افزود: فرسایش خاک در هر هکتار در کشور ۱۶ تن بوده اما در لرستان این رقم ۲۵ تن در هکتار گزارش شده است.

میرزایی بر ایجاد اقدامات آبخیزداری و آبخوانداری در استان نظیر لرستان تاکید داشت و گفت: مدیریت بحران اعتبارات استانی خوبی را به این مسئله اختصاص داده است اما باید اعتبارات ملی بیشتری برای انجام آن در نظر گرفته شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • رسیدگی به پرونده های رفع تداخلات ارضی از اولویت‌های دستگاه قضایی است
  • عشق معلمی دَربیابان
  • ویزیت ۷۰ هزار نفر از مردم مناطق کم‌برخوردار لرستان
  • ۵۰ تن در هکتار فرسایش خاک به صورت نقطه‌ای در لرستان
  • پیشنهاد جدید برای دوچرخه سواری در تهران | عضو شورا : ۱۰ هزار دوچرخه رایگان در اختیار دانش آموزان قرار گیرد
  • آغاز طرح غربالگری بینایی‌سنجی کودکان ۳ تا ۶ سال در کرمانشاه
  • پیشنهاد جدید برای دوچرخه سواری در تهران | عضو شورا: ۱۰ هزار دوچرخه رایگان در اختیار دانش آموزان قرار گیرد
  • ساختمان اورژانس، پد آشیانه بالگرد و سوله بحران ساخته می‌شود
  • تحویل ۱۰ هزار کلاس درس در سال ۱۴۰۳ در صورت تزریق بودجه
  • آغاز طرح غربالگری بینایی کودکان ۳ تا ۶ سال در استان