Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، حسن عسگری روز سه شنبه در نخستین جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان سنندج در سال جاری اظهار داشت: ارتقای سرانه دسترسی عموم به کتاب از وظایف مهم متولیان کتاب و کتابخوانی در راستای اجرای عدالت فرهنگی است و در این راستا باید با جدیت تلاش شده و روستاها نیز از فضای کتابخانه ای بهره مند شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی نهادینه کردن فرهنگ کتابخوانی را وظیفه ای همگانی اعلام کرد و گفت: دستگاه هایی مانند کتابخانه‌های عمومی، فرهنگ و ارشاد اسلامی، کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان، آموزش و پرورش، شهرداری، شوراهای اسلامی و همچنین سازمان‌های مردم نهاد در این زمینه نقش مهمی دارند.

رییس انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان سنندج با بیان اینکه یکی از مظاهر مهم فرهنگی در هر جامعه ای میزان اهمیت دادن به کتاب و کتابخوانی است، افزود: فرهنگ کتاب و کتابخوانی باید از دوران کودکی در فرد نهادینه شود و توجه به این امر مهم، جامعه را به سمت و سوی آینده ای روشن سوق می دهد.

وی در ادامه بر لزوم حل مشکلات برای راه اندازی کتابخانه عمومی در شهر شویشه تاکید کرد و گفت: مسوولان باید برای راه اندازی کتابخانه در شهر شویشه همکاری لازم را با کتابخانه‌های عمومی داشته باشند.

کتابخانه فردوسی سنندج بازگشایی می شود

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کردستان نیز در این جلسه اظهار داشت: فرمانداران به عنوان روسای انجمن کتابخانه‌های عمومی نقش بسیار مهمی در کمک به توسعه و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه دارند.

محمد مخدومی با اشاره به قانون پرداخت نیم درصد از درآمدهای شهرداری به حساب انجمن کتابخانه های عمومی، گفت: شهرداری سنندج با توجه ویژه به این قانون و پرداخت به موقع نیم درصد به الگویی برای سایر شهرها تبدیل شده است.

وی راه‌اندازی و بازگشایی کتابخانه مرکزی سنندج را از مهم ترین اقدامات کتابخانه های عمومی در یک سال گذشته برشمرد و افزود: راه اندازی این کتابخانه در ارتقای سرانه فضای فرهنگی در استان بسیار تاثیر گذار بوده و سطح خدمت رسانی به مردم سنندج را افزایش داده است.

مخدومی از بازگشایی مجدد کتابخانه فردوسی سنندج در آینده ای نزدیک خبر داد و افزود: این کتابخانه در مرکز شهر سنندج در یک سال گذشته به طور کامل تعمیر و بازسازی شده و بخش‌های ویژه ای مانند سالن مطالعه ویژه آقایان و بانوان به صورت مجزا و بخش ویژه کودک و نوجوان به آن اضافه شده است.

رییس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان سنندج نیز در این جلسه تعداد اعضای فعال کتابخانه های عمومی شهرستان سنندج را نزدیک به ۱۱ هزار نفر اعلام کرد و گفت: شیوع کرونا در سال های گذشته بر روند عضوگیری در کتابخانه‌ها تاثیر منفی داشته است اما در ماه‌های اخیر و به ویژه با افتتاح کتابخانه مرکزی روند رو به شدی را را در این زمینه شاهد هستیم.

محمد بهرامی اضافه کرد: در یکسال گذشته بیش از ۸۰ میلیارد ریال برای تعمیر، بازسازی، تجهیز کتابخانه های مرکزی و فردوسی سنندج هزینه شده است و امیدواریم با همکاری و حمایت مسوولان زمینه خدمت رسانی به مردم کتاب دوست شهرستان سنندج بیش از پیش فراهم شود.

در حال حاضر شهرستان سنندج دارای ۲۲ باب کتابخانه عمومی است که ۱۴ باب از این تعداد کتابخانه نهادی و هشت باب دیگر مشارکتی است.

برچسب‌ها کردستان شهرداری سنندج سنندج

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کردستان شهرداری سنندج سنندج کردستان شهرداری سنندج سنندج کتابخانه های عمومی شهرستان سنندج انجمن کتابخانه های عمومی کتاب و کتابخوانی راه اندازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۶۵۰۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیمارستان ‌صحرایی شهدای عملیات حاج عمران در «میربگ» دلفان راه‌اندازی می‌شود

ایسنا/لرستان فرماندار دلفان از راه‌اندازی بیمارستان تخصصی صحرایی شهدای عملیات حاج عمران در مرکز بخش میربگ به مناسبت هفته سلامت خبر داد.

اصغر قهرمانی شامگاه گذشته پنجم اردیبهشت ماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بیمارستان صحرایی شهدای عملیات حاج عمران با حضور با همکاری سپاه حضرت ابوالفضل(ع) استان و ناحیه مقاومت بسیج شهرستان، دانشگاه علوم پزشکی، بسیج جامعه پزشکی و شبکه بهداشت شهرستان بخشداری میربگ و هلال احمر در روز جمعه هفتم اردیبهشت ماه راه اندازی می‌شود.

وی افزود: در این بیمارستان متخصصان و پزشکانی در رشته‌های قلب، چشم پزشکی، داخلی، اطفال، ارولوژی، پوست، اعصاب و روانپزشکی، زنان و زایمان، جراح عمومی، دندانپزشک و پزشک عمومی برای ارائه خدمات به اهالی این منطقه حاضر خواهند بود.

فرماندار دلفان ادامه داد: همچنین خدماتی مانند رادیولوژی، بینایی سنجی، تغذیه روانشناسی، تزریقات، آزمایشگاه، مشاوره خانواده، مشاوره تخصصی جوانی جمعیت، داروخانه ارائه می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • رشد ۱۵۳ درصدی امانت کتاب در آذربایجان شرقی
  • زمین مورد نیاز برای احداث کتابخانه‌های عمومی در اردبیل تامین می‌شود
  • جریان حکمت عراق ۲هزار نسخه کتاب به کتابخانه‌های عمومی اهدا کرد
  • نهاد کتابخانه‌های عمومی زمینه‌ساز ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی
  • زورخانه در روستاهای مستعد تیران احداث شود
  • اختصاص ۱۱۰ میلیارد ریال برای احداث مرکز جامع سلامت مهاباد
  • شهرداری میانه از پیشگامان ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی است
  • میانه ظرفیت ایجاد و احداث کتابخانه مرکزی را دارد
  • بیمارستان ‌صحرایی شهدای عملیات حاج عمران در «میربگ» دلفان راه‌اندازی می‌شود
  • شهرستان مهر میزبان شاعران