Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@22:20:51 GMT

بارزترین وظیفه خبرنگاران جهاد تبیین است

تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۶۵۲۲۴

بارزترین وظیفه خبرنگاران جهاد تبیین است

ایسنا/گیلان رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان، گره خوردن پیام عاشورا با زینب کبری(س) را نشان دهنده عظمت پیام رسانی، خبرنگاری و جهاد تبیین دانست و تاکید کرد: امروز اصحاب رسانه رسالت زینبی دارند و بارزترین وظیفه خبرنگاران جهاد تبیین است.

حجت الاسلام والمسلمین مجتبی اشجری در نشست با خبرنگاران، به تقارن سالروز تاسیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با ایام محرم اشاره کرد و گفت: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی به منظور زنده ‌نگه داشتن ایام‌الله و مناسبت های انقلاب اسلامی شکل گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به بزرگداشت باشکوه مناسبت‌های انقلابی از ۱۲ فروردین لغایت ۲۲ بهمن، افزود: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در ۱۲ مرداد ۱۳۵۹ با موافقت معمار کبیر انقلاب اسلامی امام خمینی(ره) تاسیس شد و برگزاری پرشور مراسم ملی و انقلابی را بر عهده گرفت.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان با بیان اینکه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در طول ۴۲ سال عمر پربرکت خودش در راستای ماندگاری، معرفی و شناسایی مناسبت های انقلاب اسلامی گام برداشته است، تصریح کرد: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با همدلی و همراهی رسانه ها، سازمان های مردم نهاد و مسئولانی که در کنار این شورا قرار گرفتند، توانسته صحنه های بی بدیلی را از حضور مردم در مراسم انقلاب خلق کند.

حجت الاسلام اشجری با اشاره به زمینه‌سازی شورای هماهنگی انقلاب اسلامی جهت حضور آگاهانه، گسترده و به‌موقع مردم در صحنه‌های انقلاب، یادآور شد: ایفای نقش محوری شورای هماهنگی انقلاب در ایام الله انقلاب موجب تداوم، تعالی و مانایی این مسیر نورانی شده است.

وی خبرنگاران، عکاسان خبری و اهالی رسانه را سربازان خط مقدم جبهه انقلاب در عرصه آگاهی بخشی و انعکاس دستاوردهای نظام دانست و تصریح کرد: خبرنگاران با دمیدن روح امید در کالبد جامعه دسیسه‌ها و شرارت‌های رسانه‌های دروغ‌پرداز و اجاره‌ای استکبار جهانی را خنثی می‌کنند و لذا نظام اسلامی موفقیت در ماموریت های متعالی خود را مدیون خبرنگاران متعهد است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان، با اشاره تعبیر قرآنی خبر و خبررسانی در سوره «نباء»، عنوان کرد: شغل خبرنگاری در امتداد شغل انبیای الهی است و این امر رسالت خبرنگاران را در جامعه اسلامی بسیار سنگین کرده است، زیرا باید همواره به دو اصل صداقت و امانت پایبند باشند. در واقع صداقت و امانت دو بال پرواز برای هر خبرنگار است و خبرنگاران باید اخبار را با صداقت و امانت کامل به سمع و نظر مردم برسانند.

وی رسالت زینبی خبرنگاران را یادآور شد و گفت: اگر خبرنگاران نباشند هر حادثه و اتفاق همانجا می ماند و دفن می شود و از یاد می رود، اما این خبرنگاران هستند که پیام را به همگان منتقل می کنند.

حجت الاسلام اشجری، حضرت زینب کبری(س) را بهترین و کامل‌ترین اسوه و الگو برای خبرنگاران امروز دانست و اضافه کرد: زینب کبری(س) بزرگ پیام‌رسان عاشورا و نهضت حسینی است و بعد از گذشت ۱۳۸۳ سال از واقعه کربلا هنوز این پیام رسانی جذاب و پرمخاطب ادامه دارد.

وی گره خوردن پیام عاشورا با زینب کبری(س) را نشان دهنده عظمت پیام رسانی، خبرنگاری و جهاد تبیین دانست و تاکید کرد: امروز اصحاب رسانه رسالت زینبی دارند و بارزترین وظیفه خبرنگاران جهاد تبیین است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان، جهاد تبیین را مجاهدت با زبان و قلم دانست و عنوان کرد: قلم خبرنگاران کمتر از شمشیر مجاهدان فی سبیل الله نیست و لذا خداوند در قرآن به قلم و نگارش سوگند یاد می کند.

حجت الاسلام اشجری، با بیان اینکه مجاهدت های دوران انقلاب، پیروزی های هشت سال دفاع مقدس، دستاوردهای بی شمار نظام در عرصه های علمی و فرهنگی و حضور بی بدیل مردم در مناسبت های انقلاب و مراسم ملی و مذهبی با قلم خبرنگار متعهد ثبت و مانا شده است، ادامه داد: در کنار خبرنگاران، عکاسان و تصویربرداران هنرمندی هستند که با ماندگار کردن لحظه های باشکوه، حضور مردم را به سندهای افتخار تبدیل می کنند که مایه مباهات نظام و ملت است.

وی رسالت رسانه های در تراز انقلاب اسلامی را تلاش برای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب دانست و خاطرنشان کرد: بیانیه گام دوم انقلاب مقدمه تمدن سازی نوین اسلامی و ظهور امام زمان(عج) است و لذا همه خبرنگاران و اصحاب رسانه باید کمک کنند تا این بیانیه محقق شود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان، از خبرنگاران خواست به بیان مشکلات و وا کردن گره از کار مردم بپردازند و تصریح کرد: رسالت خبرنگاران باید دمیدن روح امید به جامعه باشد و لذا مراقب باشید تا قلمتان موجب ناامیدی مردم نشود.

وی رسانه‌ها را آیینه عملکرد مسئولان و بهترین ابزار برای طرح مشکلات و معضلات مردم و پیگیری مطالبات آنان دانست و بیان کرد: خبرنگاران باید فارغ از گرایشات شخصی و سیاسی، روشنابخش مسیر امیدآفرینی، حق‌طلبی و عدالت‌خواهی مردم باشند. قطعا اگر قلم شما گره از کار مردم باز کند، در ثواب آن عمل شریک خواهید بود.

حجت الاسلام اشجری با بیان اینکه خبرنگاران و عکاسان گیلانی در مناسبت‌های انقلابی سال‌های اخیر تصاویری ناب از حماسه‌های بی‎بدیل و درخشان گیلانیان ولایی و غیور در شرایط سخت جوی همچون بارش شدید باران و برف سنگین به ثبت رسانده‌اند، خاطرنشان کرد: این حماسه ها در رسانه‌های جهانی بازتاب بسیاری داشته است لذا به خبرنگاران و عکاسان متعهد و زحمت‌کش استان افتخار می‌کنیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي جهاد تبیین رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان مناسبت های انقلاب الاسلام اشجری زینب کبری س جهاد تبیین رسانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۶۵۲۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح «دختران حاج قاسم» نمونه یک کار فرهنگی موثر است

به گزارش خبرگزاری مهر، سالار آبنوش شامگاه سه شنبه در صحن شورای شهر قزوین اظهار کرد: این نشانه عظمت جمهوری اسلامی است که قدرت را از تک نظری و تک قطبی زمان طاغوت نجات داد و امروز شوراها و پارلمان های مردمی تصمیم گیر مردم هستند.

وی افزود: اینکه با گرایش، سلایق و اندیشه های متفاوت در شوراها برای اقشار مردم تصمیم گیری می‌شود از برکات جمهوری اسلامی است که این موهبت باید برای نسل جوان تبیین شود.

منتخب مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی مناسبت های اردیبهشت ماه روز کارگر، روز معلم و سالروز تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را مجدداً یادآور شده و اهمیت آن را متذکر شد.

آبنوش، اراده خداوند را در مسیر رو به رشد جمهوری اسلامی ایران و جبهه مقاومت همانند واقعه طبس موثر دانست و تصریح کرد: آنچه در آن تردید نیست، مسیر درستی است که همگام با رهبری امامین انقلاب و تفکر بسیجی به لطف خداوند متعال به این ملت منتج شده است.

وی ضمن یادآوری تصمیم گیری های اثرگذار و مهم شورای شهر قزوین در ادوار گذشته ازجمله ساخت سریال شوق پرواز در حوزه فرهنگی و ساخت نخستین پل های مهم شهر قزوین با همکاری قرارگاه خاتم الانبیا در آن دوره، نتایج کار گروهی، وحدت و انسجام در بین مدیران و مسئولان را متذکر شد.

منتخب مجلس دوازدهم شورای اسلامی در حوزه کار فرهنگی به نمونه ای از فعالیت های فرهنگی موثر انجام شده در سازمان تبلیغات اسلامی اشاره کرد که تحت عنوان طرحی به نام دختران حاج قاسم برگزار شده است، بیان کرد: امروز مهم ترین مسئله، پاسخ به شبهات است که لازم است برای این مهم نیز به تاسی از گذشته همان انسجام و وحدت بین همه دستگاه ها و متولیان امر ایجاد شود تا در استان شاهد شکوفایی فرهنگی و تبیینی باشیم.

آبنوش ضمن اشاره به جنگ رسانه ای و عملیات روانی دشمن علیه مردم کشورمان تصریح کرد: افکار عمومی مردم کشور ما پذیرنده حقیقت است و اگر در بزنگاه ها شاهد برخی رفتارهای ناخوشایند هستیم، به این معنی است که تبیین و عملیات فرهنگی مناسبی صورت نگرفته است چراکه اگر این تبیین صورت بگیرد متوجه می‌شویم اشکال نه از مردم بلکه از عدم مسئولیت پذیری در جهاد تبیین است.

در ادامه علی فرمانی رئیس شورای اسلامی شهر قزوین ضمن استقبال از طرح پیشنهادی آبنوش منتخب مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی از تشکیل قرارگاه فرهنگی و پشتیبانی دختران حاج قاسم با محوریت شورا، آموزش و پرورش و سازمان تبلیغات اسلامی استان خبر داد.

کد خبر 6093783

دیگر خبرها

  • دعوت شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی قم برای شرکت در مراسم تشییع پیکر مطهر شهدای گمنام
  • لزوم تبعیت و الگوبرداری از شهید مطهری در جهاد تبیین
  • تبریک شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی به معلمان و کارگران
  • بیانیه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی به مناسبت روز کارگر و روز معلم
  • حمایت از معلمان و کارگران بسترساز تحقق شعار سال خواهد شد
  • طرح «دختران حاج قاسم» نمونه یک کار فرهنگی موثر است
  • راه مبارزه با ناامیدی جهاد تبیین در عرصه‌های مختلف است
  • مسئولان عملیات فرهنگی و جهاد تبیین را جدی بگیرند
  • لزوم تبیین دستاورد‌های انقلاب و اجرای طرح یاری گران در روستا‌ها
  • برنامه‌های دهه کرامت در اصفهان تشریح شد