Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، اسماعیل زارعی کوشا روز سه شنبه در جلسه ستاد اربعین استان با اشاره به اینکه اربعین از موضوعاتی است که درک آن نیازمند بصیرت دینی و سیاسی است، اظهار داشت: اربعین متعلق به فرقه و مذهب خاصی نیست همچنان که امام حسین(ع) فقط متعلق به جامعه اسلامی نیست.

وی با اشاره به اینکه امام حسین(ع) فراتر از جامعه توحیدی است، افزود: هر انسان آزاداندیشی معتقد به مرام و متکب آزادیخواهی امام حسین(ع) است و با توجه به حق بودن این مکتب گستره آن در قالب حرکتی در دنیا در حال جریان آفرینی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار کردستان با بیان اینکه مکتب امام حسین(ع) جبهه حق علیه باطل را تقویت می کند، گفت:  برخی جوامع به دنبال کمرنگ کردن این جبهه هستند و تعدادی هم تقویت آن را دنبال می کنند که بی شک آنهایی موفق خواهند شد که در راستای حق حرکت می کنند.

زارعی کوشا ادامه داد: همه ما افتخارمان این است که در مسیر حق و در چارچوب نظامی که پرچمدار آن بوده حرکت می کنیم لذا باید به موضوعات مرتبط با آن هم به طور اعتقادی بپردازیم.

وی به مسوولیت های استان در پیاده روی زائران اربعین اشاره و اضافه کرد: استان ما معین مرز خسروی یکی از مرزها و مبادی اصلی حرکت زائران اربعین در کشور است لذا باید با تمام توان برای ارائه خدمات اقدام کنیم.

مسوول کمیته مشارکت‌های مردمی و اسکان ستاد اربعین استان کردستان هم در این جلسه اظهار داشت: ۲۱ موکب اربعین حسینی به همت ستاد اربعین کردستان برپا می‌شود که از این تعداد پنج مورد در خارج کشور و ۱۶ مورد در داخل کشور برپا خواهد شد.

ثبت‌نام بیش از چهار هزار زائر کردستانی در سامانه سماح

سرپرست حج و زیارت استان کردستان هم در این جلسه با اشاره به اینکه  تاکنون یک میلیون و ۴۰۰ هزار زائر اربعین در کشور در سامانه سماح ثبت نام و از این تعداد ۶۲ درصد مرز مهران را به عنوان مرز خروجی انتخاب کرده‌اند، گفت:  در استان کردستان نیز چهار هزار و ۷۷۸ نفر از شهرستان‌های مختلف استان ثبت نام کرده‌اند.

علیرضا خسروی اضافه کرد: طبق مصوبه ستاد مرکزی اربعین آخرین مهلت ثبت نام ۲۳ مرداد ماه بود ولی تا روزهای منتهی به اربعین یعنی ۲۶ شهریور ثبت نام ادامه دارد و پیش بینی می‌شود این میزان ۲ تا سه برابر افزایش پیدا کند.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کردستان هم در این جلسه با بیان اینکه اربعین بزرگترین همایش انسانی و اسلامی است، اظهار داشت: تاکنون ۱۳ کمیته در ستاد اربعین تشکیل شده و باید نسبت کمیته‌ها با مواکب داخلی و خارجی مشخص شود.

حجت‌الاسلام سید محمد سادات اضافه کرد: کردستان در ستاد اربعین به عنوان معین استان کرمانشاه تعیین شده و پیش‌بینی می‌شود بیش از ۱۵ هزار زائر از استان ما به اربعین حسینی اعزام شوند.

وی یادآور شد: استقرار روحانی برای پاسخگویی به شبهات دینی و شرعی زائران، تهیه کتابچه راهنمای زوار و بسته فرهنگی ویژه زائران از اقدامات انجام شده توسط کمیته فرهنگی ستاد اربعین برای موکب‌های اربعین حسینی و استقبال از زائران است.

برچسب‌ها اسماعیل زارعی کوشا استانداری کردستان اربعین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اسماعیل زارعی کوشا استانداری کردستان اربعین اسماعیل زارعی کوشا استانداری کردستان اربعین ستاد اربعین امام حسین ع ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۶۵۲۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هرگونه صدور ویزا برای اربعین باید در خارج از استان خوزستان باشد

سردار سید مجید میراحمدی دبیر ستاد اربعین در جلسه ستاد مرکزی اربعین حسینی گفت: تجارت مرزی در ایام اربعین یک دقیقه هم نباید قطع شود. 

وی اظهار کرد: در خصوص اتباع هیچ تصمیمی در غیر از تصمیم ستاد اربعین حسینی نباید گرفته شود. 

معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور بیان کرد: هرگونه صدور ویزا، برگ خادم و دفترچه خادم برای اتباع باید خارج از استان خوزستان صورت گیرد. 

میراحمدی اضافه کرد: باید زیر ساختی آماده شود تا اتباع بتوانند در شهر خود گذرنامه دریافت کنند. 

وی با بیان اینکه باید درباره اتباع خارجی تصمیم‌گیری شود، گفت: اتباع پاکستانی باید حتما از اتوبوس‌هایی که وارد کشور می‌شوند به مرز‌ها مراجعه کنند و مسیر‌ها تردد همان مسیر‌های سال گذشته است.

دبیر ستاد مرکزی اربعین گفت: مسیر افعانستانی‌ها برای مراسم اربعین همان مسیر سال قبل است. 

وی اظهار کرد: دو الی سه مدل را فراجا پیش‌بینی کرده و همه چیز باید در استان‌ها باشد و هر اقدامی باید خارج از استان خوزستان انجام شود. 

میراحمدی بیان کرد: سه جاده مربوط به چذابه بخش اعظمش انجام شده و گره‌هایی ارتباطی وجود دارد که باید بر روی آن سرمایه‌گذاری شود. 

سردار شرفی جانشین فرمانده فراجا در این جلسه گفت: دوست نداریم در مرز ویزا بدهیم و اگر در استان مبدا صورت بگیرد بر مبنای آن برنامه‌ریزی می‌کنیم.

وی ادامه داد: همزمان با سیل جمعیت زائران عبور کامیون‌ها مشکل‌ساز است البته نباید تجارت نباید تعطیل شود. 

محمودی معاون اجرایی ارتش هم در این جلسه گفت: ارتش در مرز‌های شش گانه در خدمت مردم است. چند کارخانه یخ را می‌خواهیم توسعه دهیم.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دولت

دیگر خبرها

  • میراحمدی: تصمیمات در خصوص سفر اربعین اتباع خارجی با ستاد مرکزی است
  • ارز مسافرتی برای زائران اربعین پیش بینی شده است
  • ارز مسافرتی زائران اربعین پیش بینی شده است
  • رویکرد جدید ارائه خدمات در شهرداری اصفهان/ تقویت خدمات‌دهی در ایام اربعین حسینی
  • هرگونه صدور ویزا برای اربعین باید در خارج از استان خوزستان باشد
  • دستگاه‌های کردستان شرایط لازم را برای سفر زائران حرم امام خمینی(ره) فراهم کنند
  • ۴ هزار کردستانی به مراسم سالگرد ارتحال امام راحل اعزام می‌شوند
  • امام جعفر صادق (ع)؛ شخصیت مهم در جهان اسلام و مکتب شیعه
  • مکتب کلامی امام صادق علیه السلام و امتداد آن تا عصر حاضر
  • شهادت رئیس مکتب تشیع تسلیت باد