Web Analytics Made Easy - Statcounter

اعضای شورای شهر نامه فرماندار تهران در مورد اعتراض هیأت تطبیق به مصوبه نظام‌نامه مشارکت محله‌ای شهروندان در مدیریت شهری را با اصلاحاتی پاسخ دادند.

به گزارش ایسنا، اعضای شورای شهر تهران صبح امروز بررسی نامه فرماندار تهران در مورد اعتراض هیأت تطبیق به مصوبه نظام‌نامه مشارکت محله ای شهروندان در مدیریت شهری را روی میز بررسی قرار دادند و معدنی پور به عنوان رئیس کمیسیون فرهنگی شورا گفت: فرمانداری ایراداتی را به مصوبه نظام‌نامه مشارکت محلی شهروندان در مدیریت شهری وارد کرده است و اعلام کرده که بندهایی از این مصوبه مغایر با قانون شوراهای شهر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در یکی از این ایرادات اعلام کرده است که شورای شهر در جایگاهی نیست که برای دستگاه‌های دیگر الزام حضور در کمیته را ایجاد کند، افزود: ما الزامی ایجاد نکردیم بلکه از مسئولان در سایر نهادهای متولی دعوت کردیم و همچنین برای حل این ایراد در متن اصلاحی تأکید کردیم که یا رئیس سازمان‌های مربوطه و یا نمایندگان‌شان می‌توانند در هیأت امنا و قرارگاه محلی شرکت کنند. همچنین به جای کلمه شهرداری موظف است، اصلاح کردیم که به شهرداری اجازه داده می‌شود از طریق تعامل با دستگاه‌های مختلف نسبت به تشکیل هیأت امنا و دعوت از روسای سازمان‌ها یا نمایندگان‌شان اقدام کنند. همچنین در این متن، فرمانداری حضور رئیس کمیسیون فرهنگی شورا و رئیس ستاد محلات را مغایر قانون دانستند اما این در حالی است که این دو عضو به عنوان عضو ناظر فعال هستند.

معدنی پور با بیان اینکه یکی دیگر از ایرادات فرمانداری این است که دستورالعمل‌ها نباید در کمیته‌ها بلکه در شورای شهر تدوین و تصویب شود، گفت:‌ این در حالی است که پیش از این نیز تهیه دستورالعمل‌ها در کمیته‌ها انجام می‌شد و نهایتا در صحن شورای شهر به تصویب می‌رسید و حالا هم همین رویه انجام شده است.

به گزارش ایسنا، احمد علوی نیز با بیان اینکه ۱۸ سال است که در شهرداری هستیم و در همه دوره‌ها دستورالعمل‌ها در کمیته‌ها تهیه و در صحن به تصویب می‌رسید، تصریح کرد: اما به یکباره فرمانداری تغییر رویه داده و عجیب است که در این دوره همه یادشان افتاده که باید همه مسائل را حل کنند. در حالی که تا پیش از این، این موضوع رویه بوده است.

به گزارش ایسنا، مهدی اقراریان نیز با تأکید بر اینکه شاهد آن هستیم که فرمانداری‌ها در ماهیت مصوبات شوراها وارد می‌شوند، اظهار کرد: این در حالی است که باید از نظر شکلی مصوبات را بررسی کنند و این مسئله را در دیدار با رئیس دیوان عدالت اداری مطرح کردم و او نیز اعلام کرد که با بیان مصادیق، گزارشی را در قالب شکایت در دیوان عدالت اداری مطرح کنید تا ما با صدور یک رأی شاهد وحدت رویه باشیم تا تعرضی به اختیارات شوراها نشود.

به گزارش ایسنا، مهدی چمران با بیان اینکه از حضور نظارتی اعضای شورا در این کمیته دفاع می‌کنیم، گفت: آیین‌نامه‌ها در کمیته‌ها تدوین می‌شود و این مغایرتی با قانون ندارد.

به گزارش ایسنا، نهایتا اعضای شورای شهر با اصلاحاتی به نامه نامه فرماندار تهران در مورد اعتراض هیأت تطبیق به مصوبه نظام‌نامه مشارکت محله ای شهروندان در مدیریت شهری پاسخ داده و این مهم را به تصویب رساندند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: شوراي شهر تهران فرمانداری تهران شهروندان در مدیریت شهری گزارش ایسنا کمیته ها شورای شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۶۵۲۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشگاه تهران مأمور تدوین نظام‌نامه دانشگاه تمدن‌ساز شد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، رئیس دانشگاه تهران گفت: نهاد‌های بین‌المللی سابقه بیش از ۱۷ قرن نهاد دانشگاه در ایران را ثبت کرده‌اند و یونسکو در سال ۲۰۱۷ دانشگاه جندی‌شاپور را به‌عنوان قدیمی‌ترین نهاد علم در دنیا معرفی کرد و اکنون این قدمت به ۱۷۵۷ سال رسیده است.
دکتر سید محمد مقیمی در گردهمایی معاونان اداری و مالی دانشکده‌ها و واحد‌های دانشگاهی دانشگاه تهران یادآوری کرد: با مطالعه سنت دانشگاهی در ایران زمین، به نوعی سابقه جندی شاپور، نظامیه‌ها، ربع رشیدی، دارالحکمه‌ها و دارالفنون به دانشگاه تهران پیوند می‌خورد؛ اسناد پشتیبان قوی برای انضمام این سوابق ارزشمند به یکدیگر موجود است و باور داریم دانشگاه تهران به‌عنوان نماد آموزش عالی ایران میراث‌دار این قدمت و پیشینه است.
وی با اشاره به ارائه پیشنهاد دانشگاه تهران به شورای عالی انقلاب فرهنگی جهت تدوین نظام‌نامه‌ای برای دانشگاه تمدن‌ساز، گفت: در مصوبه جدید شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال ۱۴۰۳، مأموریت تدوین نظام‌نامه دانشگاه تمدن‌ساز به دانشگاه تهران واگذار شد.
استاد دانشکدگان مدیریت دانشگاه تهران به تلاش برای ضمیمه شدن تجربه پرافتخار نهاد‌های علم در ایران به قدمت دانشگاه تهران به‌عنوان نماد آموزش عالی ایران تأکید کرد و اظهار داشت: دانشگاه تهران ریشه در تاریخ تمدن ما دارد؛ تاریخی که قدمت دانشگاه جندی شاپور به‌عنوان مبدأ آموزش عالی جهان را برابر ۱۷۵۷ سال تأیید می‌کند و یونسکو نیز این قدمت را تصویب کرده و دانشگاه تهران میراث‌دار این قدمت ۱۷۵۷ ساله است.
رئیس دانشگاه تهران در ادامه گفت: هشتم خرداد ماه در مراسم نود سالگی دانشگاه تهران، به دنبال تبیین نقش تمدن‌سازی دانشگاه تمدن‌ساز در دستیابی به تمدن نوین اسلامی ایرانی هستیم که در این راستا بیش از ۱۳۰۰ ایده و پیشنهاد از سوی دانشگاهیان و مردم در سامانه نظام پیشنهاد‌های دانشگاه ثبت شده است و طی یک هفته آینده ۹۰ ایده برتر معرفی و در طول سال ۱۴۰۳ اجرایی می‌شوند.
مقیمی افزود: سکه نقره ویژه این بزرگداشت از سوی بانک مرکزی در حال ضرب است و قرار است در یکی از چک‌پول‌ها نیز نماد سردر دانشگاه تهران درج شود.
وی همچنین از برگزاری اجلاس سراسری رؤسای دانشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری از دوم تا چهارم خرداد ماه در دانشگاه تهران خبر داد و اظهار داشت: این اجلاس در سالن اجلاس جدید دانشگاه تهران که به مناسبت یکهزار و هفتصد و پنجاه و هفتمین سال پایه‌گذاری سنت دانشگاهی در جهان با ظرفیت ۲۳۰ نفر احداث شده است، برگزار خواهد شد و اجلاس رؤسای دانشگاه‌ها اولین برنامه‌ای است که در این سالن باشکوه برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • دانشگاه تهران مأمور تدوین نظام‌نامه دانشگاه تمدن‌ساز شد
  • ابلاغ مصوبه‌ای درباره «هیات علمی دانشگاه فرهنگیان»
  • مصوبه«تعیین ترکیب اعضای هیأت مرکزی جذب هیأت علمی دانشگاه فرهنگیان
  • مصوبه «تعیین ترکیب اعضای هیئت مرکزی جذب هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان» ابلاغ شد
  • مصوبه «تعیین ترکیب اعضای هیأت مرکزی جذب هیأت علمی دانشگاه فرهنگیان» ابلاغ شد
  • وحیدی: تقسیم استانی تهران نیازمند مصوبه مجلس است
  • دوچرخه‌هایی که در تهران محو شدند/ شانس گرفته شده از مردم را به آنها بازگردانیم
  • دوچرخه‌هایی که در تهران محو شده‌اند
  • دوچرخه‌هایی که در تهران محو شدند/ شانس گرفته شده از مردم را به آن‌ها بازگردانیم
  • طرح‌های یادگار امام و آزاد راه شهید شوشتری زیر ذره بین شورا