Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-27@22:15:03 GMT

طرح توسعه کارخانه نوآوری درخشان یزد افتتاح شد

تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۶۵۳۱۹

طرح توسعه کارخانه نوآوری درخشان یزد افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از یزد، معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در مراسم افتتاح کارخانه نوآوری درخشان استان یزد گفت: در دانشگاه های مراکز کشور، بادگیر، قنات و استخراج آب های زیرزمینی که هنر مردمان پرتلاش یزدی است، همچنان در حال تدریس است. این خلاقیت باید به سمتی هدایت شود که کارآفرینی و ارزش افزوده تولید کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سورنا ستاری تصریح کرد: درست است یزد معادن فراوان دارد ولی این معادن نباید به صورت خام فروش عرضه شود. باید فرهنگ کارآفرینی و ایجاد ارزش افزوده در استان جا بیفتد.

وی افزود: دانشگاه ها نباید به دنبال بودجه دولتی باشند. با افتتاح این کارخانه و تزریق فرهنگ کارآفرینی، دانشگاه ها می توانند مستقل فعالیت کرده و گسترش یابند.

خیرالدین، معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم نیز خاطرنشان کرد: طبق تفاهم با جهاد دانشگاهی قرار است ده دهکده فناوری و کشاورزی در استان های مختلف تشکیل شود. این طرح در استان یزد با تدبیر استاندار یزد به انجام خواهد رسید.

فاطمی، استاندار یزد در این مراسم اظهار کرد: امروز پروژه ای در استان به بهره برداری می رسد که برای بنده به عنوان مدیر ارشد از افتتاح صدها کارخانه ارزشمندتر است.

وی ادامه داد: یزد برای پیشرفت به دو بال علمی و فناوری و گردشگری نیاز دارد که هر دو این بالها در این پروژه متصور شده که به طور قطع اثرات فراوانی را برای استان به دنبال خواهد داشت.

رئیس هیات عامل صندوق نوآوری و شکوفایی کشور نیز اظهار کرد: اگر در زمینه علمی، دانشگاهی و فناوری تغییری ایجاد نکنیم پیشرفتی در این موارد را در استان شاهد نخواهیم بود و افتتاح کارخانه نوآوری درخشان استان یزد و ارتباط دانشگاه های یزد با این کارخانه، می تواند گامی مهم و اثرگذار باشد.

وحدت گفت: با توجه به شاخص های موجود، مهاجرت قشر دانشگاهی و قشر کارگر و اثرگذار یزد به استان های دیگر وضعیتی تاسف بار است و خروج سرمایه از استان به حساب می آید که باید در این زمینه و برای حفظ سرمایه های استان یزد، تدابیری اندیشیده شود.

گفتنی است سورنا ستاری معاون علم و فناوری رئیس‌جمهور در سفر به استان یزد ضمن بازدید از نمایشگاه محصولات چند شرکت فناور، از ۱۲ محصول دانش بنیان شرکت‌های مستقر در پارک علم و فناوری یزد رونمایی کرد.

46

کد خبر 1662745

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان یزد دانش بنیان استان یزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۶۵۳۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ‌خدمات مالی به متقاضیان صندوق پژوهش و فناوری زنجان

ایسنا/زنجان مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری استان زنجان گفت: بحث تامین مالی پروژه‌های نوآورانه و مجموعه‌های دانش‌بنیان وظیفه و رسالت توسعه صندوق‌های پژوهش کشور و در رأس آن‌ها صندوق نوآوری است.

بهزاد قاسمی شامگاه روز گذشته (چهارسنبه ۵ اردیبهشت ماه) در جمع فعالان بخش آی‌تی استان زنجان که در محل جهاددانشگاهی استان زنجان برگزار شد، اظهار کرد: در مجموع صندوق نوآوری استان زنجان در سال گذشته به شرکت‌های دانش‌بنیان و پارک‌های فناوری و مراکز رشد ۲۷۰ میلیارد تومان خدمات مالی ارائه داده است که حدود ۱۰۰ میلیارد تسهیلات مستقیم بوده است. 

وی تصریح کرد: از این ۱۰۰ میلیارد ۳۳ درصد سهم شرکت‌های فعال در حوزه آی‌تی بود که امسال امیدواریم با همکاری ما بین صندوق و نظام صفی یارانه‌ای این عدد را قابل توجه کنیم.

او با اشاره به برنامه‌ها این حوزه، خاطرنشان کرد: امیدواریم امسال۲۷۰ میلیارد را به ۵۰۰ میلیارد برسانیم. سه منبع داریم که بتوانیم به شرکت‌های دانش‌بنیان یا عضو پارک، خدمات مالی ارائه کنیم که صندوق نوآوری و شکوفایی در راس آن‌ها است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • رییس پارک علم و فناوری خراسان رضوی منصوب شد
  • انتصاب رییس پارک علم و فناوری خراسان رضوی
  • انتصاب رئیس جدید پارک علم و فناوری خراسان رضوی
  • کرمانشاه صاحب «سرزمین اقتصاد دیجیتال» می‌شود
  • کارخانه نوآوری اصفهان هوشمند راه‌اندازی می‌شود
  • رونمایی از هفت محصول دانش بنیان کشاورزی در دهکده فناوری و نوآوری کشاورزی خراسان رضوی
  • رویداد روز جهانی مالکیت فکری برگزار می‌شود
  • جشنواره فناوری و نوآوری دانش‌آموزی رینوفست ۲۰۲۴ برگزار می‌شود
  • افزایش بهره‌وری با استفاده کشاورزان از فناوری شرکت‌های دانش‌بنیان
  • پرداخت ‌خدمات مالی به متقاضیان صندوق پژوهش و فناوری زنجان