Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، حسن عنایتی کلیجی رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران پیش از ظهر امروز در قرارگاه امنیت غذایی جهاد کشاورزی استان  گفت: امنیت غذایی مقوله اصلی کشور و دنیاست چرا که غذا اولویت اصلی جوامع است.

وی با بیان اینکه با توجه به شرایط تامین اقلام غذایی در دنیا، مازندران توانسته امنیت غذایی کشور را تامین کند‌، افزود: نگران تولید نیستیم بلکه نگرانی مازاد تولید داریم و باید چاره‌اندیشی جدی شود تا کشاورزان با بارقه امید که در تولید محصول کشاورزی دارند این راه را ادامه دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران ادامه داد: با همکاری همه ارکان و اجزای قرارگاه امنیت غذایی جهاد کشاورزی مازندران و با یاری و کمک مسؤولان ملی و استانی، آرامش بازار را در استان به‌وجود آوردیم و کمبودی در هیچ کدام از محصولات کشاورزی و غذایی استان نداریم.

این مسؤول با اشاره به اینکه با همه محدودیت ها و موانع توانستیم بازار و تولید مرغ را کنترل و مدیریت کنیم تا تولیدکنندگان به تولید ادامه دهند، ادامه داد: چهار ماهه نخست امسال ۵۵ میلیون قطعه جوجه‌ریزی در سالن‌های مرغداری استان انجام شد تا تولید پایدار داشته باشیم و این میزان جوجه‌ریزی در حالی است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۷ میلیون قطعه افزایش داشتیم.

عنایتی اظهار کرد: ۱۱ درصد تولید گوشت مرغ کشور در مازندران است که پیشانی صنعت طیور کشور است و همین امر سبب شده بازار مرغ تهران و کشور در امنیت باشد.

وی با بیان اینکه انسجام در حوزه کشاورزی مازندران منجر به ثبات تولید و امنیت غذایی در مازندران و کشور شده است، خاطرنشان کرد: با توجه به ظرفیت های ملی و فراملی مانند پایانه های صادرات محصولات کشاورزی در مازندران، امنیت خوبی برای محصولات کشاورزی به‌وجود آمده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران افزود: مشکلی در تولید محصولات کشاورزی نداریم و ضرورت دارد دریچه صادرات این محصولات گشوده شود تا مشکلی برای پایداری تولید نداشته باشیم.

اورعی مشاور وزیر جهاد کشاورزی در قرارگاه امنیت غذایی کشور ادامه داد: باید به سمتی پیش رویم که به خوداتکایی برسیم و مازندران جزو استان های پیشرو است و در این راستا باید به راهبردهای بخش کشاورزی دست پیدا کنیم.

وی ادامه داد: شفافیت باید سر لوحه کارها قرار گیرد و شفافیت از برنامه های تحولی و راهبردهای کشاورزی است.

اورعی افزود: با توجه به همه مشکلاتی که وجود دارد به ثبات نسبی در تولید رسیدیم اما هنوز برخی چالش ها و کمبودها وجود دارد و همه باید پای کار باشیم تا مشکلات حوزه کشاورزی به حداقل برسد.

مشاور وزیر جهاد کشاورزی در قرارگاه امنیت غذایی کشور اظهار کرد: مازندران مانند نگینی بر تارک کشاورزی کشور می درخشد و توانسته جایگاه بسیار خوبی در تولید محصولات کشاورزی کشور به دست آورد. 

وی با بیان اینکه تامین امنیت غذایی پایدار و حفظ محیط زیست و منابع طبیعی باید مورد توجه قرار گیرد، گفت: روستا باید کانون تولید باشد و به تعاونی ها توجه بیشتری شود و باشگاه های تولید در روستاها شکل گیرد.

انتهای پیام/۸۶۰۳۵/ج

منبع: فارس

کلیدواژه: قرارگاه امنیت غذایی جهاد کشاورزی تولید گوشت مرغ جهاد کشاورزی مازندران قرارگاه امنیت غذایی محصولات کشاورزی میلیون قطعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۶۵۳۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید نان کامل در خراسان رضوی امنیت غذایی را تامین می‌کند

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: نان کامل تولید شده در خراسان رضوی تعدای از بیماری‌ها را از بین خواهد برد و به غیر از سلامت، بحث امنیت غذایی را نیز به همراه خواهد داشت. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، سید مجتبی خیام نکویی امروز در حاشیه بازدید از دهکده فناوری و نوآوری کشاورزی، منابع طبیعی و صنایع غذایی خراسان رضوی در گفتگو با خبرنگاران بیان کرد: میزان شرکت های دانش بنیان نسبت به شرکت های دیگر بسیار کم بود و هم اکنون 621 شرکت در این حوزه فعالیت دارند که شرکت های دیگر 10 هزار مورد است.

وی افزود: اگر می‌خواهیم در حوزه کشاورزی انگیزه ایجاد کند نیازمند حمایت های خاص نسبت به سایر حوزه ها هستیم.

رئیس سازمان تحقیقات و نوآوری کشاورزی گفت: تلاش شده تا شتاب مناسبی به تشکیل شرکت های دانش بنیان در بخش کشاورزی خراسان رضوی داده شود زیرا تحول در بخش کشاورزی و ایجاد امنیت غذایی نیازمند تحول و حمایت از شرکت های دانش بنیان است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی خاطر نشان کرد: برنامه ریزی های لازم برای 1000 واحد شرکت دانش بنیان در دهکده های فناوری و نوآوری دیده شده که از نظر تعداد و فعالیت خراسان رضوی متمایز است.

خیام نکویی عنوان کرد: دستاوردهای شرکت های دانش بنیان که امروز در خراسان رضوی به بهره برداری رسید می تواند در کل کشور تحول در بخش هایی مانند ساخت تجهیزات، دستگاه‌های ماشین‌آلات کشاورزی، تولید کود و سم و سایر فراورده‌ها ایجاد کند ولی مهمترین نکته امروز تولید نان کامل و می تواند در خراسان رضوی به سرعت فراگیر شود.

وی ادامه داد: اگر در تولید نان کامل با همکاری بخش خصوصی، شرکت‌های دانش‌بنیان، اتحادیه نانوایان و همه تشکل‌ها موفق شدیم این موضوع را به فرهنگ غالب تبدیل کنیم، مهمترین گام اساسی را در ارتقای سلامت مردم برداشته ایم.

رئیس سازمان تحقیقات و نوآوری کشاورزی با اشاره به اهمیت تولید نان کامل در سطح کشور گفت: تولید نان کامل خواهد توانست در سلامت جامعه اثرگذار باشد و استفاده مردم از این نان تعدادی از بیماری‌ها را از بین خواهد برد.

انتهای پیام/282

دیگر خبرها

  • پایداری تولید شرط اولیه امنیت غذایی است
  • جوجه ریزی بدون دریافت گواهی بهداشت ‌غیرمجاز است
  • ‌بازار دائمی صادرات ۱۵ میلیون قطعه‌ای مرغ
  • جوجه ریزی در مرغداری سیستان و بلوچستان ۱۷ درصد افزایش یافت
  • تولید نان کامل در خراسان رضوی امنیت غذایی را تامین می‌کند
  • رشد ۱۷ درصدی جوجه ریزی در واحدهای مرغداری سیستان وبلوچستان
  • تمهیدات جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد برای برداشت گندم و جو
  • ثبت رکورد ۱۷ میلیون قطعه جوجه ریزی در مازندران برای اولین بار در کشور
  • توجه به زیرساخت‌های حوزه امنیت غذایی یک ضرورت است
  • صادرات مرغ با هدف تعادل بازار و ایجاد درآمد ارزی