Web Analytics Made Easy - Statcounter

صندوق سرمایه‌گذاری دولتی عربستان سعودی، سهام شرکت‌های فناوری آمریکایی آلفابت، زوم ویدئو و مایکروسافت را خریداری کرد و ارزش دارایی‌های پرتفوی خود را تا پایان سه ماهه دوم، به حدود ۴۰.۸ میلیارد دلار رساند.

به گزارش ایران اکونومیست، اطلاعات کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا نشان می‌دهد صندوق سرمایه‌گذاری دولتی عربستان سعودی، ۲۱۳ هزار سهم کلاس A آلفابت، ۴.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۷ میلیون سهم کلاس A شرکت زوم و ۱.۸ میلیون سهم مایکروسافت را خریداری کرده است. همچنین ۳.۹ میلیون سهم شرکت جی پی مورگان و ۷۴۱ هزار و ۶۹۳ سهم شرکت بلک را هم خریداری کرده است.

این صندوق، ۶.۳ میلیون سهم در استارباکس خریداری کرد و سهام شرکت‌های ادوب سیستمز، ادونس مایکرو دیوایس (AMD)، سلزفورس، هوم دیپات، کاستکو، فریپورت مک موران، دیتاداگ و نکست اِرا انرژی را به پرتفوی خود اضافه کرد.

صندوق سرمایه‌گذاری دولتی عربستان سعودی که ۶۲۰ میلیارد دلار دارایی را مدیریت می‌کند، در قلب برنامه‌های عربستان سعودی برای متنوع سازی اقتصاد از طریق ایجاد حوزه‌های جدید و متنوع کردن درآمد از نفت قرار دارد.

بر اساس گزارش رویترز، این صندوق یک استراتژی دو وجهی را دنبال می‌کند: از یک سو به سرمایه‌گذاری‌های بین‌المللی دست زده و از سوی دیگر، در پروژه‌های داخلی سرمایه گذاری می‌کند که به کاهش وابستگی عربستان سعودی به نفت کمک می‌کند.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: عربستان ، آلفابت ، مایکروسافت

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: عربستان آلفابت مایکروسافت عربستان سعودی سرمایه گذاری میلیون سهم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۶۵۳۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خرید بیش از ۵۶۰ هزار تن گندم در خوزستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان؛ امید جهان نژادیان گفت: خوزستان یکی از قطب‌های تولید محصولات کشاورزی ازجمله گندم است و برداشت این دانه‌های طلایی در استان از بیستم فروردین امسال از مناطق جنوبی استان آغاز شد و تاکنون ادامه دارد.
مدیر کل غله و خدمات بازرگانی خوزستان میزان خرید روزانه خرید گندم از کشاورزان خوزستان را بیش از ۶۰ هزار تن اعلام کرد و افزود: از ابتدای فصل برداشت تاکنون، بیش از ۵۶۰ هزار تن از این محصول راهبردی خریداری و به سیلو‌ها انتقال داده شده است.
وی درخصوص میزان خرید گندم نسبت به پارسال می‌گوید: تاکنون شاهد افزایش دوبرابری این محصول هستیم و استقبال کشاورزان برای تحویل به مراکز خرید خوب بوده است.
در سال زراعی جاری هر کیلوگرم گندم به قیمت ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان و هر کیلوگرم گندم دروم به قیمت ۱۸ هزار تومان از کشاورزان به صورت تضمینی خریداری می‌شود.
پارسال در خوزستان بیش از یک میلیون و ۷۲۰ هزار تن گندم به صورت تضمینی از کشاورزان خریداری شده است.
در سال زارعی جاری در ۷۵۴ هزار هکتار از اراضی خوزستان کشت گندم انجام شده است.

دیگر خبرها

  • خریدبیش از ۷۷۰ هزار تن گندم ‌از کشاورزان استان خوزستان
  • رشد ۴۱ درصدی صدور مجوز صندوق‌های سرمایه‌گذاری در سال گذشته
  • هزینه‌ها کلانی که هوش مصنوعی روی دست مایکروسافت می‌گذارد
  • قرارگاه تولید مسکن ارزان‌قیمت در برنامه صندوق ذخیره فرهنگیان است
  • پیش بینی خرید ۹۰ هزار تن گندم از مزارع باوی
  • خرید بیش از ۵۶۰ هزار تن گندم در خوزستان
  • پیش بینی خرید ۹۰ هزار تن گندم در باوی +فیلم
  • ارزش گوگل اوج گرفت؛ غول تکنولوژی از ۲ تریلیون دلار گذر کرد
  • ارزش بازار آلفابت از ۲ تریلیون دلار گذشت
  • خرید گندم در خوزستان به ۵۶۰ ‌هزار تن رسید