Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین، شهردار منطقه ۲ دراین‌باره گفت: «با تصویب طرح شمسه (شهر مدرن هوشمند) در شورای عالی شهرسازی و معماری شهر تهران، این امکان فراهم شد تا ۳۵ هکتار به فضای سبز شهر تهران افزوده و تحویل شهروندان شود.»

«مهدی صالحی» با بیان اینکه این فضای سبز شمسه یک هکتار بزرگ‌تر از پارک ملت است افزود: «این فضا در توتستان‌های فرحزاد و جنوب بزرگراه یادگار امام (ره) قرار دارد و طوری برنامه‌ریزی شده تا از درون خودش منابع مالی‌اش برای ساخت تأمین شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

 او با تأکید بر اینکه این طرح جزو پروژه‌های کلانشهر تهران در سال ۱۴۰۲ تحویل شهروندان می‌شود، ادامه داد: «در طرح شمسه تأمین سرانه‌ها و خدمات مدرن روز پیش‌بینی شده است. همچنین در سال‌های گذشته‌ املاکی در این محدوده به‌صورت غیرمجاز شکل گرفتند که با اجرای آن ساماندهی املاک انجام می‌شود و به نحوی کار می‌شود که در جریان چرخ‌های توسعه طرح، زندگی کسی نابود نشود.»  

شهردار منطقه ۲ درباره ساماندهی روددره فرحزاد هم گفت: «در رود دره فرحزاد از آسیب‌های اجتماعی مهلک خبری نیست؛ در حالی که قبلا علاوه بر حضور معتادان و افراد متجاهر، تیراندازی هم داشتیم و زاغه‌هایی در آن وجود داشت که‌ گاه عمقشان به ۴۰‌متر می‌رسید. اما حالا فضا برای اجرای طرح اکوپارک فراهم شده است. چون حدود ۶۰۰ نفر از معتادان متجاهر در مراکز ماده ۱۶ ساماندهی شدند.»

او تأکیدکرد: «جاده دسترسی برای نیروهای انتظامی به طول ۲هزار و ۱۸۰‌متر جاده ایجاد و ۲۵ پایه چراغ نوری نصب شده است. همچنین ۱۷ پلاک قرمز حذف، ۲۳ پلاک مغازه تفکیک غیرمجاز پسماند جمع‌آوری شدند.»

صالحی ادامه داد: «علاوه بر اینها برای افزایش امنیت هم ۵ کانکس پلیس در این محدوده قرار گرفت. تا پایان سال هم فاز اول اکوپارک اجرا می‌شود و در ادامه زمینه برای استفاده بین‌المللی از این مجموعه نیز فراهم خواهد شد.»

 او گفت: «موضوع ساخت و ساز در محله فرحزاد پیگیری شده و به زودی شاهد رونق ساخت و ساز در آن خواهیم بود، ساماندهی روددره اوین درکه یا محله اسلام آباد در دستور کار قرار دارد و طرح آن تحویل کمیسیون ماده پنج شده و امیدواریم ظرف ۲ ماه آینده تصویب شود که باعث تحول در عرضه مسکن اجتماعی خواهد شد.»

شهردار منطقه۲ تأکید کرد: «موضوع ساماندهی پلاک‌های متعلق به شهرداری در این محدوده که ۳۰ درصد پلاک‌ها را شامل می‌شود، در این زمینه پیگیری  خواهد شد.»

کد خبر 698226 برچسب‌ها پلیس - نیروی انتظامی تیراندازی همشهری محله فضای سبز شهرداری اعتیاد - معتاد بوستان منطقه ۲

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: منطقه۲ پلیس نیروی انتظامی تیراندازی همشهری محله فضای سبز شهرداری اعتیاد معتاد بوستان منطقه ۲

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۶۵۵۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ساخت ۳۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن پلاک‌های فرسوده تهران

محمد آیینی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران  با بیان اینکه  نوسازی واحدهای مسکونی فرسوده در مناطق ۱۷ و ۱۸ تهران آغاز شده است گفت: در منطقه جنوب غرب تهران قرار دارد  از جمله ۱۷ و ۱۸ ، ۱۳ هزار پلاک فرسوده قرار دارد که بخش عمده ای از آنها  واحد های مسکونی کوچک و ریز دانه است.

وی افزود: در سال های گذشته  امکان نوسازی و ساخت را نداشتند که خوشبختانه با پیگیری های انجام شده این روند و موانع برطرف شده است.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران توضیح داد: با آزادسازی این اراضی ۱۳ هزار پلاک واقع در بافت فرسوده مناطق ۱۷ و ۱۸ در مسیر راه‌آهن در مدار نوسازی قرار می‌گیرد که خود می‌تواند ۳۰ هزار واحد مسکونی را وارد مدار ساخت و ساز کند.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • طرح محله‌محوری مسجد بنیان در ۵۵ محله در دستور کار قرار دارد
  • امضای قرارداد مدیریت هوشمند پارک حاشیه‌ای در اصفهان
  • ایجاد ایست‌کار، گامی در راستای حفظ شان و منزلت کارگران
  • مصرف عسل چه کمکی به سلامت دهان و دندان می‌کند؟
  • تضمین حیات شهری با افزایش درختان
  • آغاز ساخت ۳۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن پلاک‌های فرسوده تهران
  • طرح ساماندهی آسیب‌های اجتماعی ادامه دارد
  • آخرین آمار جمع آوری متکدیان و معتادان در تهران
  • ایجاد ۱۰۴ بوستان در پایتخت/ اکوپارک فرحزاد خرداد افتتاح می‌شود
  • دلیل مهدی چمران برای ساخت مسجد در تمام پارک‌های تهران | فیلم