Web Analytics Made Easy - Statcounter

سازمان جهانی بهداشت با نشر گزارشی گفته است که ثبت موارد مثبت فلج اطفال برای نخستین بار در طول تاریخ در سال ۲۰۲۲ در افغانستان به یک مورد کاهش یافته است.

سازمان جهانی بهداشت همچنان گفته است که رویدادهای مثبت فلج اطفال در سال ۲۰۲۱ چهار مورد و در سال ۲۰۲۰، ۵۶ مورد بوده است‌.

به گفته این سازمان از سرگیری کمپین سراسری واکسیناسیون فلج اطفال برای پوشش ۹٫۹ میلیون کودک در سال جاری، گام حیاتی برای مبارزه با این مرض مهلک بوده و افغانستان فرصت فوق‌العاده برای پایان دادن به پولیو را در اختیار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر بنیاد معلومات سازمان جهانی بهداشت، بررسی تیم ۱۶ نفره از سیستم نظارت بر فلج کودکان در ۲۵ ولایت افغانستان نشان داده است که احتمال انتقال ویروس فلج اطفال شناسایی‌نشده، بسیار کم است.

این سازمان گفته است که در پی دسترسی به همه نقاط افغانستان برای اجرای کمپین محو پولیو، به دستاورد‌هایی در سال جاری دست یافته، اما در عین‌ زمان هشدار داده که خطر تجدید حیات ویروس همچنان وجود دارد.

پیش از این مسئولان در وزارت صحت عامه طالبان گفته بودند که آغاز انجام واکسن فلج اطفال با همکاری نهادهای مددرسان جهانی برای چهار روز در افغانستان انجام می‌شود و بیش از شش میلیون کودک زیر پنج سال در ۲۸ ولایت افغانستان واکسینه خواهند شد.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فلج اطفال سازمان بهداشت جهانی واکسیناسیون فلج اطفال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۶۵۷۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقبال طالبان از قهرمانان فوتسال افغانستان

تیم ملی فوتسال افغانستان پس از تاریخ سازی در جام ملت های آسیا و نخستین صعود به جام جهانی فوتسال پس از بازگشت به کابل مورد استقبال گرم مردم این کشور قرار گرفت.

 جمعیت زیادی از شهروندان کابل به ویژه جوانان ساعت ها در فرودگاه کابل و فدراسیون فوتبال در انتظار بازگشت قهرمانان فوتسال بودند تا آنها را به گرمی در آغوش بگیرند و تاریخ سازی آنان را در عرصه ورزش تبریک بگویند.

بیشتر اعضای تیم ملی فوتسال افغانستان جوانان مهاجر هستند که در ایران به دنیا آمده و فوتسال بازی کرده اند و در همانجا به تیم ملی افغانستان پیوسته اند.

 اعضای تیم ملی فوتسال افغانستان با سر مربی ایرانی خود چند روز است باعث خوشحالی مردم این کشور در شهرهای مختلف شده اند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • یک سد مهم کشور پُر شد؛ مردم مراقبت کنند
  • قیمت طلا به کف رسید؟/ قیمت جدید طلا ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۲
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۵
  • هشدار مهم هواشناسی پس از پر شدن ۸۱ درصد مخازن سد‌های خوزستان
  • آخرین خبرها از وضعیت سدهای خوزستان؛ سد دز پر شد
  • سد دز پر شد/ وضعیت سدهای خوزستان چگونه است؟
  • استقبال طالبان از قهرمانان فوتسال افغانستان
  • بیکاری ۸۰ درصدی خبرنگاران زن در افغانستان
  • حمایت جهانی از فلسطین «طوفان الاقصی» دوم است/ اسرائیل بازنده اصلی
  • (تصاویر) بازگشت تیم ملی فوتسال افغانستان به مشهد پس از تاریخ‌سازی