Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، ظهر امروز با برگزاری جلسه‌ای تفاهم‌نامه همکاری بین جهاد دانشگاهی استان و اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان امضا و تبادل شد.

علی منصفی‌راد، رئیس جهاد دانشگاهی استان سمنان در این زمینه گفت: این تفاهم‌نامه همکاری در چهارچوب اهداف تعیین شده در سند چشم‌انداز 20 ساله کشور، قوانین بالادستی و سند ملی توسعه استان سمنان و به‌منظور تحقق اهداف مشترک آموزشی، فرهنگی و پژوهشی تحقیقاتی و همچنین برای فراهم آوردن زمینه‌های همکاری برای بهره‌گیری از توان و استعدادهای موجود برای گسترش اهداف و همکاری‌های متقابل منعقد شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: هدف از انعقاد این تفاهم‌نامه توسعه و ارتقای سطح همکاری‌ها بین اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان و جهاد دانشگاهی در تمام زمینه‌های علمی، تحقیقاتی، آموزشی و فرهنگی با در نظر گرفتن کلیه امکانات طرفین ازجمله نیروی انسانی و اطلاعات، تجربه و تخصص آنان است.

رئیس جهاد دانشگاهی استان سمنان با برشمردن زمینه‌های همکاری مشترک ادامه داد: همکاری و برقراری روابط متقابل آموزشی، پژوهشی و فرهنگی به‌منظور بهره‌وری بیشتر از امکانات و تسهیلات طرفین در زمینه‌های موردنیاز ازجمله مهم‌ترین محورهای اصلی این تفاهم‌نامه است.

منصفی‌راد اضافه کرد: همکاری در زمینه نیازسنجی آموزشی، تدوین و برگزاری دوره‌های عمومی و تخصصی، برگزاری مشترک همایش و کارگاه‌های آموزشی و همکاری در خصوص سرمایه‌گذاری مشترک در طرح‌های پژوهشی، زیرساختی، تولیدی ازجمله محورهای این تفاهم‌نامه همکاری است.

وی بیان کرد: اجرای طرح‌های نظرسنجی و افکارسنجی، همکاری در زمینه تأمین نیروهای علمی (مدرس و پژوهشگر) و استفاده از تجهیزات و امکانات آموزشی و پژوهشی، کتابخانه‌ای، آزمایشگاهی و رایانه‌ای و نظام اطلاع‌رسانی یکدیگر از دیگر موضوعات و محورهای این تفاهم‌نامه همکاری است.

رئیس جهاد دانشگاهی استان سمنان همچنین از همکاری این دو مجموعه در زمینه تأسیس و راه‌اندازی مرکز نورآوری و شکوفایی در حوزه صنایع‌دستی و گردشگری و همچنین راه‌اندازی شعبه پارک علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی در استان سمنان به‌عنوان دو موضوع مهم این تفاهم‌نامه خبر داد.

منصفی‌راد افزود: همکاری متقابل در انجام پایان‌نامه‌های دانشجویی در مقاطع ارشد و دکتری، همکاری متقابل در زمینه فناوری اطلاعات و ایجاد دوره‌های مجازی، همکاری متقابل در زمینه آموزش‌های ضمن خدمت برای اساتید و کارکنان، همکاری در زمینه ارزیابی، استعدادسنجی و اتصال به بازار متقاضیان فعالیت در حیطه صنایع‌دستی و گردشگری نیز از سایر موضوعات این تفاهم‌نامه همکاری است.

انتهای پیام/2568/س/

منبع: فارس

کلیدواژه: تفاهم نامه همکاری رئیس جهاد دانشگاهی استان سمنان اداره کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان سمنان اداره کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان سمنان تفاهم نامه همکاری جهاد دانشگاهی استان استان سمنان صنایع دستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۶۶۱۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فن‌بازار تخصصی معدن افتتاح شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، مجید وفایی‌فر، مدیر ایمینو (مرکز نوآوری معادن و صنایع معدنی ایران) در حاشیه نمایشگاه اینوتکس گفت: ایجاد فن‌بازار تخصصی معدن به نمایندگی ایمیدرو و با اجرای ایمینو انجام می‌شود. این تفاهم‌نامه میان مهدی صفاری‌نیا، رئیس پارک فناوری پردیس و محمدرضا موثقی‌نیا، رئیس ایمیدرو به امضا می‌رسد تا به اعتلای صنعت معدن در کشور کمک کند.

وی افزود: این تفاهم‌نامه به نوعی حلقه اتصال میان معدن و زیست‌بوم نوآوری کشور است. آنطور که به‌نظر می‌رسد این تفاهم‌نامه می‌تواند کمک کند تا بخش سنتی کشور در حوزه معدن بتواند با شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپی ارتباط برقرار کرده و کمک بزرگی برای حل مشکلات صنعت معدن باشد.

وی گفت: صنایع معدنی می‌توانند مشکلات خود را به این شرکت‌ها اعلام کرده و راه‌حل‌های فناورانه به دست بیاورند. 

همچنین محمدصالح خالقی، دبیر شبکه ملی فن‌بازار ایران با اشاره بر هدف این تفاهم‌نامه گفت: با توجه به نیاز‌های فناورانه حوزه معدن و شناسایی ۳۰۰ قلم کالای وارداتی، فن‌بازار تخصصی معدن افتتاح شد. بدین صورت ما با رصد کل کشور و بررسی ظرفیت‌های موجود به رفع نیاز‌های این حوزه می‌پردازیم و به نوعی به سرمایه‌گذاری حوزه معدن کمک می‌کنیم.

مجتبی جباری‌پور، معاون توسعه نوآوری پارک فناوری پردیس در ادامه اظهار کرد: «ما با مشارکت ذینفعان حوزه صنعتی معدن توانستیم با اعطای نمایندگی فن‌بازار تخصصی معدن به ایمیدرو نیاز‌های این حوزه را رفع کنیم. فن‌بازار یک زیر ساخت برای تبادل نوآوری فراهم می‌کند و راهبری تخصصی آن را ایمیدرو برعهده خواهد داشت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • فن‌بازار تخصصی معدن گشایش یافت
  • فن‌بازار تخصصی معدن افتتاح شد
  • ایران و فائو در زمینه تولید زعفران پروژه جدید امضا کردند
  • حضور جهاد دانشگاهی در بخش‌های عمومی و دانشگاهی نمایشگاه کتاب
  • امضای تفاهم‌نامه دانشگاه آزاد تبریز با یک واحد صنعتی
  • دانشگاه بین‌المللی چابهار و موسسه جغرافیای دانشگاه تهران تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند
  • دبیرکل سازمان جهانی بهداشت: تفاهم‌نامه‌ مقابله با همه‌گیری‌های آینده باید امضا شود
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری‌ میان کاخ گلستان و پژوهشگاه میراث فرهنگی
  • رقابت داوطلبان آزمون استخدامی آموزش و پرورش سمنان
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه آزاد کرمانشاه با شرکت بهره‌برداری نفت و گاز غرب