Web Analytics Made Easy - Statcounter

بیست و یکمین نشست کمیسیون مشترک اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و پاکستان با حضور وزیر راه و شهرسازی فردا (چهارشنبه) در اسلام‌آباد برگزار می‌شود.

به گزارش روز سه‌شنبه ایران اکونومیست، نشست ۲ روزه کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و پاکستان به میزبانی اسلام‌آباد از فردا آغاز خواهد شد.  

«رستم قاسمی» وزیر راه و شهرسازی به عنوان رئیس طرف ایرانی در کمیسیون مشترک قرار است فردا جهت شرکت در این اجلاس به پاکستان سفر کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«نوید قمر» وزیر بازرگانی پاکستان نیز ریاست هیات این کشور را برعهده خواهد داشت.

وزیر راه و شهرسازی جمهوری اسلامی ایران قرار است علاوه بر شرکت در نشست کمیسیون مشترک اقتصادی با برخی از مقامات پاکستانی نیز دیدار کند.  

آخرین نشست کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و پاکستان اواخر فروردین ۱۳۹۶ به میزبانی کشورمان برگزار شد و اکنون اسلام‌آباد میزبان دور بعدی کمیسیون مشترک اقتصادی است.

مناسبات دوجانبه ایران و پاکستان در حوزه‌های اقتصادی، بازرگانی، تجاری و مرزی طی سال‌های اخیر با پیشرفت چشمگیری همراه بوده است. ۲ کشور همسایه طی ۲ سال اخیر اقدام به بازگشایی ۲ گذرگاه جدید مرزی کردند و تعداد مرزهای رسمی آنان به ۳ رسید که یکی از اهداف آن کمک به تسهیل تجارت و استفاده از ظرفیت‌های یکدیگر برای بهبود زندگی مرزنشینان است.  

پیش بینی می‌شود مذاکرات مهمی میان هیات‌های بلندپایه ایران و پاکستان پیرامون پیشبرد سازوکار تهاتر، فعال سازی بازارچه‌های مرزی، آسان سازی صادرات و واردات به کشورهای یکدیگر، تقویت ارتباطات ترانزیتی و حمل و نقل، روان سازی رفت و آمد هیات‌های تجاری و گسترش ارتباطات مردمی انجام شود.

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: پاکستان ، اتاق بازرگانی ایران ، وزارت راه و شهرسازی

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: پاکستان اتاق بازرگانی ایران وزارت راه و شهرسازی نشست کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و پاکستان راه و شهرسازی اسلام آباد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۶۶۵۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهیابی نمایندگان اتاق بازرگانی ارومیه به هیات رئیسه اتاق مشترک ایران و ترکیه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، انتخابات هیات رئیسه اتاق مشترک ایران و ترکیه، با حضور حداکثری اعضای این اتاق در محل اتاق ایران برگزار شد که در پایان سه عضو هیات نمایندگان اتاق ارومیه در جمع هیات رئیسه این اتاق مشترک قرار گرفتند.

بر این اساس"مهرداد سعادت دهقان" رئیس کمیسیون گردشگری و سرمایه گذاری ، "محمد رضا رستمی" رئیس کمیسیون صنعت ، "بهنام تاج الدینی" نائب رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی،صنایع،معادن و کشاورزی ارومیه به عنوان اعضای اصلی هیات رئیسه اتاق مشترک ایران و ترکیه انتخاب شدند.

دومین دوره انتخابات هیات رئیسه اتاق مشترک بازرگانی ایران و ترکیه با حضور ۱۵ کاندیدا برگزار شد که مهرداد سعادت دهقان، طاهره توکل نیا، جمشید نفر، محمدرضا رستمی، محمدعلی محمد میرزائیان، مرتضی حاجی آقامیری و بهنام تاج الدینی به عنوان اعضای اصلی انتخاب شدند.

 

 

دیگر خبرها

  • هزینه فایده سفر رئیس جمهور به پاکستان
  •  نشست مشترک مسئولان قضایی گلستان با جامعه کارگری و کارفرمایی استان برگزار شد
  • سفر نخست‌وزیر پاکستان به عربستان
  • سفر معاون وزیر خارجه آمریکا برای بررسی تحولات افغانستان
  • وزیرخارجه پاکستان: سفر رئیسی حائز اهمیت است/تحریم‌های آمریکا اهمیتی ندارد
  • سفر رئیسی حائز اهمیت است/ تحریم‌های آمریکا اهمیتی ندارد
  • اسلام‌آباد: سفر رئیس جمهور ایران فرصتی برای تعمیق همکاری‌ها بود
  • درانی: پاکستان بیشتر از هند از ناحیه افغانستان آسیب دیده است
  • پاکستان: سفر ابراهیم رئیسی موفقیت‌آمیز بود/ مخالفت‌های خارجی اهمیتی ندارد
  • راهیابی نمایندگان اتاق بازرگانی ارومیه به هیات رئیسه اتاق مشترک ایران و ترکیه