Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-28@05:30:36 GMT

مشکل زمین‌های اندیشه حل شد

تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۶۶۹۷۲

مشکل زمین‌های اندیشه حل شد

محمدمهدی اعلایی با انتشار توییتی در این باره نوشت: با مساعدت‌های سرکار خانم فرزانه صادق مالواجرد معاون معماری و شهرسازی وزیر راه و شهرسازی و پیگیری‌های قابل تحسین مهدی رجحانی معاون عمرانی استانداری قزوین و سایر مدیران ذیربط استانی، مشکل دیرینه اراضی موسوم به اندیشه قزوین حل شد.

ساخت شهرک اندیشه از سال‌های گذشته در قزوین شروع شده بود، اما تخلفات صورت گرفته در تصرف اراضی بیشتر از وسعت تعیین شده در شورای برنامه‌ریزی استان قزوین موجب شد مشکلات قضایی و اداری برای این شهرک و بانیان آن به وجود آید که با مدیریت جدید استانداری برای رفع آن‌ها اقدام گردید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رسیدگی به مسایل و مشکلات شهرک اندیشه و حل موانع اداری و قضایی مربوط به اراضی آن از جمله مجوز‌های ساخت از مطالبات مهم تعاونی‌های مسکن در این منطقه بود.

شهرک اندیشه در حومه شرق شهر قزوین قرار دارد.

قیمت مسکن در شهر قزوین به نسبت شهر‌های مشابه بالاست

محمدمهدی اعلایی استاندار قزوین در دیدار با معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: برای پیشرفت هر چه بهتر و افزایش سرعت روند احداث طرح جهش مسکن در استان قزوین سعی شده از تجریبات گذشته به ویژه تجربیات مسکن مهر استفاده شود.

 اعلایی با اشاره به مشکلات دیرینه تعاونی‌های مسکن در استان قزوین افزود: برای حل مشکلات دیرینه برخی از تعاونی‌های مسکن در قزوین نیازمند استفاده از ظرفیت‌های موجود و اختیارت ملی و استانی هستیم.

وی اضافه کرد: قیمت مسکن در شهر قزوین به نسبت جمعیت و در مقایسه با شهر‌های مشابه بالاست و اجاره مسکن در قزوین گاهی اوقات با تهران برابری می‌کند.

استاندار قزوین گفت: در زمینه افزایش تولید و اثرگذاری قیمت مسکن اقداماتی در حال انجام است که برای اجرایی شدن آن توافقات ملی و استانی خوبی با سازمان‌های مختلف از جمله اوقاف انجام شده و امیدواریم این تصمیمات اجرایی شود.

نماینده عالی دولت در استان افزود: در زمینه حفظ باغستان سنتی نگاه مجموعه مدیریتی استان سخت گیرانه است، ولی باید راه‌حل‌هایی را برای نظامات اقتصادی، امنیتی و بهره برداری باغستان بازتعریف کنیم.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: استاندار قزوین راه و شهرسازی حل مشکل شهرک اندیشه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۶۶۹۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتمام پروژه دوخطه قزوین-زنجان تا یک سال آینده به شرط تزریق نقدینگی

تین نیوز

مدیرکل راه آهن شمالغرب در مورد پروژه دوخطه قزوین-زنجان گفت: این پروژه حدود ۸۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و مراحل پایانی خود را طی می کند.

 

به گزارش تین نیوز به نقل از ریل نیوز، منوچهر صفری خاطرنشان کرد: این پروژه دو مشکل اساسی داشت.یک اینکه در محدوده ایستگاه تاکستان، معارضان اجتماعی وجود داشت که با پیگیری های صالحی، مدیرعامل راه آهن و مقامات استانی زنجان و قزوین این مشکل حل شد.

وی افزود: مشکل بعدی عدم تخصیص نقدینگی به این پروژه است. علی رغم اختصاص ۸ هزار میلیارد ریال اعتبار به این پروژه در دور اول سفرهای استانی ریاست جمهوری و تصویب ۱۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار در دور دوم سفر، تخصیص نقدینگی به اندازه کافی نبوده و این موضوع موجب شد که مطالبات پیمانکاران به طور کامل پرداخت نشود.

وی تصریح کرد: ارزش به روز شده این پروژه ۱۲ هزار میلیارد تومان است و به خاطر ۱۲۰۰ میلیارد تومان این پروژه معطل مانده است و اگر نقدینگی به این پروژه تخصیص یابد پیش بینی می شود تا خردادماه ۱۴۰۴ به بهره برداری برسد.

به گفته مدیرکل راه آهن شمالغرب؛ این پروژه بسیار ارزشمند است و با بهره برداری از این طرح، ظرفیت ترافیک حمل بار، افزایش و زمان سفر نیز بطور چشمگیری کاهش می یابد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • ایجاد ۵۷ شهرک در کشور مصوب شده است
  • صدور مصوبه کارگروه امور زیربنایی برای ۵۷ شهرک مسکونی
  • اتمام پروژه دوخطه قزوین-زنجان تا یک سال آینده به شرط تزریق نقدینگی
  • ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در حال ساخت است / احداث ۵۳ شهرک جدید استانی
  • بررسی مسائل و مشکلات تولیدکنندگان شهرستان فیروزکوه
  • رئیسی: مشکلات آبی و برقی کشور درحال حل‌شدن هستند
  • رئیسی: مشکلات آبی و برقی کشور در حال حل شدن هستند
  • تاکید امام جمعه قزوین بر مشارکت مردم و تسهیل امر مسکن
  • اخذ پیش پروانه شهرک پرنیان ۳ قم
  • تسهیل امر مسکن و مشارکت مردم در این حوزه بسیار مهم است