Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-03@13:04:15 GMT

سیاست های اقدامی در امر به معروف کافی نیست

تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۶۷۰۳۶

سیاست های اقدامی در امر به معروف کافی نیست

ایسنا/قم حجت الاسلام والمسلمین گرجی بیان کرد: امر به معروف از نظر استراتژیک و هم ایدئولوژیک اهمیت زیادی دارد و هم اعتقاد ماست که از همه اعمال برتر است اما سیاست‌های اقدامی ما هنوز کافی نیست.

حجت الاسلام والمسلمین علی اصغر گرجی دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قم در جلسه تشکل آسیب های اجتماعی حوزه و دانشگاه امروز بیست و پنجم مردادماه با ارائه گزارشی از اقدامات ۶ ماهه گذشته بیان کرد: روایات و آیات زیادی پیرامون فریضه امر به معروف و نهی از منکر وجود دارد، این فریضه الهی وظیفه همگانی است و عامه مردم نیز باید به این تکلیف الهی عمل کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قم افزود: در امر به معروف و نهی از منکر نیز به نیروی آموزش دهنده و متخصص نیز نیاز داریم، بنا نیست امر به معروف تنها به عهده ستاد باشد و ستاد خادم امر به معروف و نهی از منکر است و آمده ایم بستری را با استفاده از ظرفیت قانونی فراهم کنیم.

وی تصریح کرد: ما ۴۰ سال است که برای حجاب و عفاف کاری نکرده ایم و باید از این غفلت و کوتاهی بیرون بیاییم.

حجت الاسلام والمسلمین گرجی بیان کرد: امر به معروف از نظر استراتژیک و هم ایدئولوژیک اهمیت زیادی دارد و هم اعتقاد ماست که از همه اعمال برتر است اما سیاست‌های اقدامی ما هنوز کافی نیست.

وی تاکید کرد: ستادی که تحویل گرفتیم با مشکلات و کمبودهای زیادی روبرو بود هر چند دست اندرکاران این ستاد تلاش هایی داشته اند، در این ۶ ماه علی رغم تلاش ها هیچ بودجه ای را جذب نکرده ایم.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قم اظهار کرد: امر به معروف و نهی از منکر نباید در غربت و مظلومیت باشد؛ تلاش های جهادی در این ستاد انجام می شود اما از نظر بودجه و اعتبارات و امکانات هیچ تحولی شکل نگرفته است.

وی گفت: در این مدت ستاد شهرستان ها را فعال کردیم و در ۳۰ اداره نیز شورای امر به معروف راه اندازی شده و ۳۰ تشکل در این مدت تشکیل شده است.

حجت الاسلام والمسلمین گرجی افزود: رتبه ستاد در سال۱۴۰۰ رقم ۲۴ بوده که در سه ماه نخست امسال به ۱۸ ارتقا رتبه براساس عملکرد دست یافته ایم، اما هنوز راه نرفته زیادی داریم.

وی عنوان کرد: در مورد حجاب و عفاف طبق تکلیف قانونی‌مان باید از رده های بالا آغاز شود، قانون در سال ۸۴ برای ۲۴ نهاد وظیفه قانونی در مورد حجاب عفاف تکلیف قرار داده اما کاری نشده است.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قم، بیان کرد: یکی از این نهادها ستاد امر به معروف و نهی از منکر است و ستاد طرح جامعی را ارائه داد و کار را از مسئولین و ادارات شروع کرده ایم.

وی تصریح کرد: در این طرح در مورد شاخص های حجاب و بانوان شاخص های پوشش آقایان و بانوان مد نظر است، البته ما به سراغ سایر تخلفات اصناف و مجموعه ها و ادارات نیز می رویم و صرفا روی حجاب و عفاف تمرکز نکرده ایم.

حجت الاسلام والمسلمین گرجی تصریح کرد: برای مردمی سازی امر به معروف ونهی از منکر اقداماتی را آغاز کرده ایم که شوراهای امر به معروف در ادارات و تشکل های مردمی از آن جمله است، همچنین برگزاری دوره های تخصصی با ارائه گواهی نامه از جمله اقدامات است.

وی گفت: در آسیب اجتماعی به روش حل مساله پیش می رویم، باید بتوانیم مسائل نظام را نیز حل کنیم، در این عرصه به مسائلی چون تکریم ارباب رجوع و ارتباطات اداره ای و گران فروشی و کم فروشی و مجتمع های گردشگری ورود کرده ایم.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قم افزود: کارگروه پیشگیری از آسیب های اجتماعی ظرفیت مهمی بوده و با امر به معروف و نهی از منکر بسیاری از آسیب های اجتماعی قابل حل است.

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: منطقه قم ستاد امر به معروف و نهی از منکر دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۶۷۰۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مخالفت وزیر خارجه انگلیس با اقدام علیه سپاه

دیوید کامرون، وزیر امور خارجه انگلیس احتمال اقدام علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران و قرار دادن آن در فهرست سازمان‌های اصطلاحاً «تروریستی» را منتفی دانسته است.

در جلسه‌ای که امروز در مقابل کمیته روابط بین‌المللی و دفاعی مجلس اعیان انگلیس برگزار شد دیوید کامرون موضع دولت کشورش در قبال طرح قرار دادن سپاه پاسداران در فهرست سازمان‌های اصطلاحاً «تروریستی» را تشریح کرد.

او در پاسخ به سوالات برخی از نمایندگان توضیح داد که انجام چنین اقدامی علیه سپاه ضرورت ندارد و وضعیت فعلی که کلیت سپاه در فهرست تحریم‌ها قرار گرفته کفایت می‌کند. 

کامرون گفت: «همه اقداماتی که ما باید برای اعمال فشار علیه ایران انجام دهیم تا اطمینان حاصل کنیم که اگر جایی آنجا کار غیرقانونی انجام دهند می‌توانند علیه ان‌ها اقدام کنیم در چارچوب نظام تحریم‌هایی که تقویتشان کرده‌ایم وجود دارند.»

وی در ادامه گفت: «ما کلیت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را تحریم کرده‌ایم. وقتی که من از نهاد‌های مجری قانون، پلیس، سرویس‌های اطلاعاتی و دیگران می‌پرسم آیا این گام اضافی [برای قرار سپاه دادن در فهرست سازمان تروریستی]لازم است پاسخ آنها منفی است.»

دیپلمات ارشد انگلیس در ادامه توضیح داد که چنین اقدامی علاوه بر آنکه سودی ندارد باعث تخریب روابط دیپلماتیک میان دو کشور خواهد شد. 

او گفت: «اگر بخواهم صادق باشم چنین اقدامی یک ضرر هم دارد و آن هم این است که عملاً روابط دیپلماتیک ما را پایان خواهد داد.»

وی در ادامه گفت: «هنگامی که می‌خواهیم از تشدید درگیری‌ها جلوگیری کنیم، هنگامی که می‌خواهیم پیام مستقیمی به ایرانی‌ها ارسال کنیم من می‌خواهم خودم گفتگو انجام دهم. نمی‌خواهم اینطور باشد که به همتای فرانسوی‌ام زنگ بزنم و بگویم که ممکن است این پیام را به ایرانی‌ها برسانید؟»

دیوید کامرون در ادامه گفت: «من فکر می‌کنم که این در راستای منافع بریتانیا نیست و چنین اقدامی نه تنها رویه ما را تقویت نخواهد کرد بلکه از بسیاری جهت باعث تضعیف آن خواهد شد.»

منبع: فارس

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل ایران

دیگر خبرها

  • امام جمعه قم: با اجرای طرح نور انصافاً تغییر ایجاد شده
  • امام جمعه قم: برای امر به معروف و نهی از منکر هم‌افزایی کنید
  • دشمن دوباره خباثت کند، با اقدامی بزرگتر پاسخ داده می‌شود
  • فدوی: دشمن خباثت کند اقدامی بزرگتر انجام می‌دهیم
  • دشمنان هر اقدامی که علیه انقلاب اسلامی کردند شکست خوردند
  • تشکیل پرونده قضایی برای ضاربان آمر به معروف در کاشمر
  • ارزیابی نامحسوس وضعیت حجاب در ادارات و مراکز آموزشی کردستان
  • دلسوزی شاگرد منتظری برای شهید مطهری/ تشکیل 700 پرونده برای مشاوران املاک یک استان!
  • مخالفت وزیر خارجه انگلیس با اقدام علیه سپاه
  • امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر باعث پیشرفت و تعالی جامعه می شود