Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- ازابتدای امسال تاکنون 5195 قطعه نیروگاهی با مشارکت و تلاش متخصصان نیروگاه شهیدسلیمی نكا و شرکت های دانش بنیان بومی سازی و بازسازی شد
به گزارش خبرنگارآریادرساری :حسینعلی تازیکی مدیر عامل شرکت مدیریت تولید برق نکا با اعلام این خبر افزود: متخصصان نیروگاه شهید سلیمی در شرایط سخت و طاقت فرسای تابستان ضمن تولید انرژی حیاتی برق برای آسایش هموطنان توانستند با تلاش، پیگیری و تکیه بر همت سازندگان داخلی و شرکتهای دانش بنیان با بومی سازی و بازسازی قطعات گام موثری برای تامین قطعه های مورد نیاز واحدهای این نیروگاه بردارند که این امر موجب پایداری و تقویت واحدهای تولید برق در نیروگاه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

       
تازیکی مجموع قطعه های ساخت داخل و بازسازی شده امسال را 5195 قطعه اعلام کرد و گفت: بیش از 90 درصد قطعات مذکور از طریق مهندسی معکوس بومی سازی شده ومابقی این قطعات در نیروگاه بازسازی شدند که از اینرو 142 نوع قطعه از ابتدای امسال تاکنون بومی سازی شده است.           
وی افزود: طی ده سال گذشته و از زمان تحریم های ظالمانه تاکنون بیش از دو هزار نوع و بالغ بر 80 هزار قطعه مورد نیاز نیروگاه نکا در داخل کشور بومی سازی شده است.          
نیروگاه شهید سلیمی نکا قطب ساخت داخل قطعات صنایع شمال کشور و یکی از نیروگاه های پیشرو در بومی سازی قطعات نیروگاهی در کشور است.

 

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: بومی سازی و بازسازی 5195 قطعه نیروگاهی در نیروگاه شهید سلیمی نکا بومی سازی سازی شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۶۷۳۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم | تجربه واگذاری لکوموتیوهای آلستوم به مپنا، برای مدعیان خصوصی سازی کافی است

تین نیوز

مدیرکل نیروی کشش شرکت راه آهن گفت: ۲۰ لکوموتیو تحویل گرفته شده از شرکت مپنا، به طور متوسط ۵۰ تا ۶۰ درصد آماده به کاری دارد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ریل نیوز، هادی یارجی درباره تجربه واگذاری لوکوموتیو به شرکت مپنا به روشROO گفت: قراردادی ۵ ساله در سال ۱۳۹۵ با شرکت مپنا منعقد شد که ۵۰ لوکوموتیو آلستوم که متوقف بودند برای بازسازی و بهره برداری در اختیار شرکت مپنا قرار داده شود و پس از بهره برداری مالکیت لوکوموتیوها به شرکت مپنا واگذار شود.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۲۰ لکوموتیو، بازسازی و وارد شبکه ریلی شده و ۳۰ لکوموتیو همچنان در اختیار مپنا است و در حال سپری کردن فرایندهای مختلف مونتاژ، دمونتاژ و بازسازی قرار دارد.

یارجی تصریح کرد: ۲۰ لوکوموتیو تحویل گرفته شده، به طور متوسط ۵۰ تا ۶۰ درصد آماده به کاری دارد یعنی روزانه ۱۰ تا ۱۲ لکوموتیو آماده به کار داریم و مابقی، در چرخه بهره برداری و تعمیرات است که همان ها هم قابلیت اطمینان بسیار پائینی دارد.

وی تصریح کرد: به نظر می رسد این پروژه می توانست به شکل بهتری عمل شود زیرا بیشتر کاری که انجام شده دمونتاژ بوده نه بازسازی و علت اینکه در آماده به کاری این لکووموتیوها و قابلیت اطمینان آنها اتفاق خوبی نیفتاده این است که سرمایه گذاری خاص و ویژه ای از سمت سرمایه گذار در این پروژه اتفاق نیفتاده است.

حجم ویدیو: 52.61M | مدت زمان ویدیو: 00:02:52 دانلود ویدیو آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • افزایش جذابیت صنعت نیروگاهی کشور برای بخش خصوصی/عرضه برق در بورس
  • در ساخت زیردریایی و شناورهای زیرسطحی به بومی‌سازی رسیدیم
  • نیاز مصرف برق کشور در سال جدید رشد شتابانی دارد
  • بومی‌سازی تولید پره توربین‌های کلاس F در سال جاری
  • حریق انبار قطعات خودرو در کرج
  • فیلم | تجربه واگذاری لکوموتیوهای آلستوم به مپنا، برای مدعیان خصوصی سازی کافی است
  • جوجه ریزی ۱۰۰ میلیون قطعه‌ای در مرغداری‌های مازندران
  • نیروگاه‌های حرارتی با آمادگی ۱۰۰ درصدی به استقبال تابستان می‌روند
  • آخرین حلقه نیروگاه‌سازی کشور تکمیل شد
  • سود مشارکت خودروسازان و دانش‌بنیان‌ها در تولید قطعات خودرویی