Web Analytics Made Easy - Statcounter

شنیدن اخبار سرقت و دزدی از خانه‌های اطراف و همسایگان یا آشنایان می‌تواند آرامش و آسایش شما را مختل کند. اما با توجه به نکاتی ساده و پیدا نمودن آسیب‌پذیرترین نقاط از نظر ورود سارقان و تقویت آن‌ها به راحتی می‌توانید احتمال وقوع چنین اتفاقاتی را به شدت کاهش دهید.

بر اساس آمار رسمی ثبت شده بیش از 40 درصد از سرقت‌ها از طریق درب ورودی آپارتمان و واحدهای مسکونی صورت می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با توجه به این آمار می‌توان گفت که بیشتر سرقت ها از منازل، از طریق ورود از درب‌های اصلی اتفاق می‌افتد. بنابراین بی‌راه نیست اگر بگوییم افزایش امنیت درب آپارتمان اصلی‌ترین راهکار جلوگیری از وقوع حوادث ناگوار است.

تنها نکته‌ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که آسیب پذیرترین نقاط از نظر ورود سارقان را شناسایی کرده و آنها را تقویت کنید. در ادامه این مطلب اصلی‌ترین راهکارهای افزایش امنیت درب آپارتمان بیان شده‌اند که منجر به کاهش نرخ دزدی و سرقت خواهند شد.

روش‌های تقویت درب منزل که بهتر است، بدانید!

روش‌های متنوع امنیتی برای افزایش امنیت درب آپارتمان وجود دارد که هر کدام می‌تواند بخشی از امنیت ساختمان را برای ما فراهم نماید. راهکارهایی مانند استفاده از دوربین مدار بسته، حضور لابی من یا نگهبان، قفل دیجیتال درب ورودی، استفاده از انواع سنسور، نرده گذاشتن برای پنجره‌ها و ... هم از دیگر روش‌های افزایش امنیت خانه هستند که می‌توانند احتمال سرقت را کاهش دهند. البته برخی از این راه‌کارها باید در کنار یکدیگر استفاده شوند تا بیشترین تاثیر را داشته باشند. برای تقویت درب منزل و به دنبال آن افزایش امنیت ساختمان می‌توانید از راهکارهای زیر استفاده کنید:

استفاده از حفاظ آکاردئونی: نرده‌های اکاردئونی که در جلوی درب ورودی نصب می‌شوند، می‌توانند منجر به افزایش امنیت خانه شوند. البته باید توجه داشته باشید که استفاده از این درب‌ها به منزله اعلام عدم حضور شما در خانه است.

تعویض درب قدیمی: استحکام جنس درب ورودی می‌تواند مانع از ورود افراد غریبه به داخل خانه شود. استفاده از درب‌های قدیمی و با بدنه ضعیف، به سارقان اجازه می‌دهد که با ضربه زدن به درب و شکستن آن وارد خانه شوند.

استفاده از قفل الکترونیکی: باز کردن قفل‌های قدیمی و مکانیکی برای سارقان بسیار راحت است. بنابراین تعویض این قفل‌ها با قفل الکترونیکی مانع از ورود راحت سارقان به داخل آپارتمان خواهد شد. به جرات می‌توان گفت این روش یکی از بهترین کارها برای افزایش امنیت درب آپارتمان است، چون سیستم‌های متنوع این قفل‌ها همچون سیستم ضد سرقت، سیستم ضد شوک و … باز کردن درب را برای سارقان غیر ممکن نموده است. در ادامه با ما همراه باشید تا با مزیت‌های آن بیشتر آشنا شوید.

تقویت لولاهای درب، استفاده از زنجیر پشت در و میله‌های امنیتی هم از دیگر راهکارهای افزایش امنیت درب ورودی هستند.

استفاده از قفل دیجیتال، بهترین روش افزایش امنیت درب ورودی

شاید بتوان گفت بهترین و کارآمدترین روش‌ تقویت درب آپارتمان استفاده از انواع قفل الکترونیکی است. شاید برخی از مدل‌های این مدل قفل‌ها مثل قفل کارتی را در هتل‌ها و یا برخی از واحدهای صنعتی، اداری یا آزمایشگاهی دیده باشید. این قفل‌ها، ضد سرقت ساخته شده‌اند و امنیت ساختمان را به طور کامل تامین می‌کنند. اما شاید برایتان سوال باشد که اساس کار این قفل‌ها چگونه است؟

قفل هوشمند یا قفل دیجیتال، اسکلتی از جنس آلیاژهای مستحکم دارد. روی این بدنه انواع سنسور هوشمند نصب شده و قفل با استفاده از سیگنال‌های الکترونیکی کار می‌کند. قفل دیجیتال مدل‌های متنوع و مختلفی دارد و روش‌های گوناگونی برای باز کردن آنها به کار می‌رود که قفل اثر انگشتی، قفل رمزدار و قفل کارتی برخی از این مدل‌ها است.

پردازنده‌های داخلی قفل، اطلاعات ورودی (مانند اثر انگشت یا رمز وارد شده یا کارت) را با دقت مورد بررسی قرار داده و فرمان باز شدن قفل را صادر می‌کنند. به دلیل دقت بسیار بالای سیستم هوشمند قفل، افراد غریبه امکان ورود به ساختمان را نخواهند داشت و احتمال سرقت به حداقل می‌رسد.

علاوه بر این ویژگی‌ها، باید به قابلیت‌های دیگری هم اشاره کرد که منجر به افزایش امنیت درب آپارتمان می‌شوند:

تکنولوژی به کار رفته در قفل دیجیتال

اصلی‌ترین مزیت قفل دیجیتال نسبت به قفل‌های مکانیکی، استفاده از تکنولوژی‌های روز است. این تکنولوژی‌ها به اشکال مختلف در قفل استفاده شده است. تابع خیالی، قفل کودک و عملکرد دوگانه باز کردن قفل برخی از این تکنولوژی‌های به کار رفته در قفل دیجیتال است.

تابع خیالی موجود در قفل‌های رمزی به منظور جلوگیری از لو رفتن رمز توسط افراد دیگر استفاده می‌شود. شما می‌توانید ابتدا و انتهای رمز اصلی قفل، اعداد رندوم و تصادفی وارد کنید تا کسانی که در کنار شما هستند نتوانند رمز اصلی را تشخیص دهند. همچنین استفاده از قفل کودک موجب می‌شود که افراد داخل خانه نتوانند بدون باز کردن قفل از خانه خارج شوند. این مسئله برای افرادی که از کودک خردسال یا افراد مسن و آلزایمری در خانه نگهداری می‌کنند؛ بسیار مفید خواهد بود.

همچنین برای اطمینان و امنیت بیشتر می‌توانید عملکرد دوگانه رمز را فعال کنید. بدین صورت که در هنگام باز نمودن قفل اثر انگشتی باید همزمان از دو روش برای باز کردن در استفاده کنید. یعنی علاوه بر اینکه نیازمند به تایید اثر انگشت خود هستید باید رمز عبوری که در سیستم ثبت شده است را نیز وارد کنید، تا درب باز شود.

نحوه اتصال به قفل دیجیتال

قفل الکترونیکی هم از طریق بلوتوث و هم اپلیکیشن و هم ریموت می‌تواند از راه دور کنترل شود. استفاده از ریموت باعث می‌شود به هیچ عنوان پشت در نمانید و دیگر نگران جا ماندن کلید، گم شدن و یا شکستن آن هم نباشید. این قابلیت علاوه بر افزایش امنیت درب آپارتمان منجر به بالا رفتن سرعت آن هم خواهد شد.

استفاده از امکانات جانبی

قفل دیجیتال مجهز به امکاناتی از جمله سیستم ضد شوک، ضد ضربه و اعلام حریق است. بسیاری از قفل‌های ضد سرقت در صورت وارد شدن ولتاژ بالا، کارایی خود را از دست می‌دهند اما سیستم ضد شوک موجود در قفل‌های هوشمند باعث می‌شود که در صورت اتصال جریانی با ولتاژ بالا، آلارم هشدار آنها فعال شود. همچنین سنسور کشف حریق در صورت دریافت نشانه‌هایی از قبیل افزایش شدید دما؛ تجمع مونوکسید کربن و یا دود؛ فعال شده و شما را از بروز واقعه مطلع خواهد کرد.

سخن پایانی

با توجه به این مسئله که بیشترین میزان سرقت از طریق درب ورودی صورت می‌گیرد؛ استفاده از روش‌‎های مختلف افزایش امنیت درب آپارتمان بیشترین تاثیر را روی کاهش خطرات دزدی و خسارات ناشی آن خواهد داشت. راهکارهایی مانند استفاده از حفاظ آکاردئونی، زنجیر پشت در، چشمی و... اگرچه می‌توانند احتمال سرقت را کاهش دهند اما قفل دیجیتال را می‌توان سریع‌ترین و کارآمدترین روش برای جلوگیری از سرقت دانست.

قفل‌های دیجیتال علاوه بر افزایش امنیت درب ورودی، آرامش و راحتی بیشتر را برای صاحبان خانه فراهم می‌نمایند. برند هوک یکی از برندهای شناخته شده و معتبر در زمینه عرضه انواع قفل دیجیتال است که محصولاتی با کیفیت ساخت بالا و قابلیت‌های ویژه را در اختیار خریداران قرار می‌دهد. چنانچه علاقمند به خرید انواع قفل الکترونیکی همچون قفل اثر انگشتی، قفل کارتی، قفل رمزی، قفل ریموتی و دستگیره دیجیتال هستید با مراجعه به سایت هوک به نشانی اینترنتی www.lock.ir مراجعه نمایید تا علاوه بر آشنایی بیشتر با این محصولات به راحتی برای خرید قفل دیجیتال اقدام نمایید.

کد خبر 1662773

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: قفل الکترونیکی قفل دیجیتال قفل ها درب ورودی سیستم ضد باز کردن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۶۷۴۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انواع ورق صنعتی مهم کدام‌اند؟ چه کاربردی دارند؟

انواع ورق صنعتی کدام‌اند؟ کدام ورق های صنعتی در ساختمان مورد استفاده قرار می‌گیرند؟ ورق استیل چیست و چه کاربردی دارد؟ ورق گالوانیزه چه نقشی در صنایع امروزی دارد؟ اینها همه پرسش هایی است که بسیاری از کاربران درباره انواع ورق صنعتی می‌پرسند. اگر این سوالات، ذهن شما را هم درگیر کرده است، ما در این مقاله به شما پاسخ خواهیم داد.

کاربرد انواع ورق صنعتی به ویژه در صنعت ساختمان باعث شده است که بسیاری از پیمانکاران و تامین کنندگان، به سمتی بروند که بتوانند برای پروژه های خود ورق مورد نیاز را تهیه و تامین کنند. در کنار ورق ها تهیه میلگرد، مفتول، ناودانی و نبشی مورد نیاز برای پروژه ها نیز باید تامین شوند. قیمت آهن آلات اهمیت ویژه ای در بین پیمانکاران و تامین کنندگان دارد. معمولا برای ساخت یک سازه جدید، قیمت میلگرد آنلاین شاید اولین چیزی باشد که دغدغه کارفرما و مهندس پروژه است. بعد از آن، قیمت انواع ورق صنعتی مورد استفاده در ساختمان اهمیت پیدا می‌کند. بسیاری از سایت ها مثل آهن رویال، قیمت آنلاین انواع آهن آلات را به صورت لحظه ای گزارش می‌کنند و شما به عنوان یک کاربر برای اطلاع دقیق از قیمت آهن، می‌توانید وارد این سایت ها شوید.

البته وقتی صحبت از استفاده ورق های صنعتی در صنعت ساختمان می‌کنیم، معنی آن این نیست که این ورق ها فقط در این صنعت به کار می‌روند، اما عموم مردم که درگیر ساخت و ساز هستند، در این حیطه با ورق های صنعتی روبه‌رو می‌شوند. در بندهای بعدی قصد داریم به معرفی سه مورد از انواع ورق صنعتی که در صنایع مختلف به کار می‌روند، توضیحاتی خدمت شما ارائه کنیم:

انواع ورق صنعتی مهم و کاربرد آنها در صنایع

به نظر می‌رسد سه تا از مهمترین ورق های صنعتی که در حال حاضر در صنایع مختلف به خصوص، صنعت ساخت و ساز مورد استفاده قرار می‌گیرد، عبارتند از:

ورق گالوانیزه

ورق سیاه

ورق استیل

البته در این لیست، شاید جای ورق های دیگر هم خالی باشد، اما فعلا پرکاربردترین ورق های صنعتی، همین مواردی است که در بالا به آنها اشاره کردیم.

آشنایی با ورق گالوانیزه و کاربردهای آن

ورق گالوانیزه شاید یکی از مهمترین ورق های صنعتی موجود باشد که در بسیاری از صنایع، از آن برای تولیدات مختلف استفاده می‌کنند. برای ساخت سازه های فولادی، از ورق ها و فرآورده های گالوانیزه استفاده می‌کنند که به این معناست که ورق های گالوانیزه در ساختمان سازی هم کاربرد گسترده ای دارند. فولاد و آهن به تنهایی، متریال مستحکم و مقاومی هستند، اما یکسری مشکلات آنها را تهدید می‌کند. شاید باور نکنید، اما آهن و فولاد با آن همه مقاومت و استحکام بی نظیر، اما در برابر آب شکننده هستند و بعد از مدتی دچار زنگ زدگی، خوردگی و در نهایت پوسیدگی می‌شوند. به منظور جلوگیری از زنگ زدگی و خوردگی، یکی از بهترین روش هایی که می‌توان به کار گرفت، گالوانیزه کردن آهن آلات مختلف است.

در فرایند گالوانیزه کردن، آهن و فولاد باید داخل روی مذاب فرو برود. بعد از سرد شدن در این فرایند، آهن در برابر پوسیدگی، زنگ زدگی و خوردگی مقاومت نشان خواهد داد. یعنی در واقع روی، نقش سپر محافظتی را برای آهن و فولاد بازی می‌کند و به خاطر خواصی که در مجاورت رطوبت و اکسیژن دارد، می‌تواند احتمال زنگ زدگی و خوردگی را به پایین ترین حد ممکن برساند.

از این رو قیمت ورق گالوانیزه نسبت به قیمت ورق های دیگر، بالاتر است. اما با این حال کاربرد ورق گالوانیزه در صنایع مختلف، به شدت مقرون به صرفه است، زیرا هم تهیه آن ارزان تمام می‌شود و هم بین 20 – 30 سال در مناطق مرطوب دوام می‌آورد. یعنی یکبار برای همیشه این هزینه اتفاق می‌افتد.

به خاطر قیمت مناسب و مقاومت در برابر رطوبت، ورق گالوانیزه کاربردهای گسترده ای دارد، از جمله:

کاربرد در صنعت کشاورزی: برای ساخت ابزار آلات و ماشین آلات کشاورزی از ورق گالوانیزه استفاده می‌کنند.

کاربرد در صنعت خودروسازی: در صنعت خودرو، از ورق گالوانیزه برای استحکام بدنه خودرو و دیگر نقاط استفاده می‌شود.

کاربرد در ساخت توربین ها: در ساخت توربین های بادی، برقی و آبی، از ورق گالوانیزه استفاده می‌شود.

کاربرد در صنعت لوازم خانگی: در صنعت لوازم خانگی از ورق گالوانیزه برای تولیداتی همچون یخچال، ماشین لباسشویی، ماشین ظرفشویی و لوازم آشپزخانه ( کار، چاقو و ...) از ورق گالوانیزه استفاده می‌کنند.

همچنین این ورق کاربردی در صنعت ساختمان، نقش ویژه ای در استحکام سازه ایفا می‌کند.

آشنایی بیشتر با ورق سیاه و کاربرد آن در صنعت

یکی دیگر از پراهمیت ترین و پرکاربردترین ورق های صنعتی موجود، ورق سیاه است.

بد نیست بدانید که ورق های فولادی به دو روش نورد گرم و سرد تهیه می‌شوند. در نورد سرد، ما ورق گالوانیزه را داریم که در بند قبلی به اندازه کافی راجع به آن توضیح دادیم. ورق سیاه اما به روش نور گرم تولید می‌شود و به صورت ساده، ضد سایش و آجدار در اختیار مصرف کنندگان عمده و خرد قرار می‌گیرد. ورق سیاه یکی از با اهمیت ترین کالاهای اولیه در تولیدات صنعتی، ساختمانی و غیره شناخته می‌شود. ورق سیاه را بر اساس ضخامت و وزن، گرید بندی می‌کنند. به همین دلیل، بررسی ورق سیاه قبل از کاربرد در صنعت، بسیار حائز اهمیت است.

آشنایی با ورق استیل و کاربردها

ورق استیل، از دیگر ورق های کاربردی مهم در صنایع مختلف است. این ورق، نوعی از ورق فولادی است که به خاطر ترکیبات ویژه ای که در آن به کار رفته است، دارای خواص مکانیکی متفاوتی نسبت به سایر ورق ها است. ورق استیل را با نام ورق استنلس استیل نیز می‌شناسند و با این نام شاید در صنعت معروف تر باشد. این ورق از نظر خاصیت مغناطیسی به دو نوع استیل بگیر و استیل نگیر دسته بندی می‌شود.

با توجه به کاربردهای گسترده، قیمت روز ورق استیل برای تولیدکننده بسیار مهم است، زیرا این ورق نقش قابل توجهی در تولید تجهیزات مختلف دارد. همچنین در مورد ویژگی های ورق استیل بد نیست بدانید که این ورق ها دارای خاصیت ضد زنگ زدن و پوسیدگی هستند و به همین دلیل، نقش آنها در صنعت بسیار پر رنگ است.

ورق استیل در کارخانه های مختلف فولاد کشور تولید و به بازار عرضه می‌شود. برای اطلاع از قیمت ورق استیل، شما می‌توانید به سایت هایی که به صورت لحظه ای و آنلاین قیمت روز ورق های فولادی را نمایش می‌دهند، مراجعه کنید که یکی از این سایت های معتبر، آهن رویال است.

روش بررسی قیمت انواع ورق صنعتی

آهن رویال، یکی از شرکت های زیر مجموعه های شرکت سهامی رویال است. این مجموعه تلاش می‌کند تا بهترین کیفیت آهن و فولاد را برای مصرف کنندگان صنعتی و ساختمانی تامین نماید و فرآیند تهیه آن را تسهیل کند. قیمت انواع ورق صنعتی اعم از ورق های نورد سرد و گرم در سایت شرکت آهن رویال به نشانی https://ahanroyal.com/ قابل پایش است و به صورت لحظه ای و آنلاین، به روز رسانی می‌شود.

به جهت تسهیل در تامین آهن آلات، شرایط خرید اعتباری و تهاتری با ارائه فاکتور رسمی در سریعترین زمان ممکن در آهن رویال فراهم شده است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900531

دیگر خبرها

  • افزایش دوبرابری سهم اقتصاد دیجیتال در کشور با اجرای برنامه هفتم
  • انواع ورق صنعتی مهم کدام‌اند؟ چه کاربردی دارند؟
  • چگونه تقاضای افزایش حقوق بدهیم؟ ( 12 توصیه کاربردی)
  • سندرم تراکم،بلای جان کلانشهرها/ ضرورت تغییرالگوی ساخت مسکن از آپارتمان‌های ‌انبوه به خانه‌های یک طبقه حیاط‌دار
  • آینده ارزهای دیجیتال: چگونه بلاکچین صنایع مختلف را متحول می‌کند؟
  • ضرورت افزایش نقش اقتصاد دیجیتال در اقتصاد کشورها
  • جزئیات جدید از انسداد مرزها برای افزایش امنیت کشور
  • شوراها مردمی سازی کارها را در اولویت قرار دهند
  • تغییر الگوی ساخت مسکن نیازی جدیست
  • فعالیت‌های حوزه بهداشت و سلامت از ارزشمندترین کارها است