Web Analytics Made Easy - Statcounter

تغییرات عمده در قوانین مرتبط با مهریه چیست؟ مردانی که زندانی تعهدات ازدواج شده‌اند تغییر در قوانین و بسته شدن دست زنان تغییرات قانون مهریه به نفع کیست؟

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از خبرآنلاین، برخی نمایندگان مجلس که تعداد آنها در مصاحبه ۵۰ تن عنوان شده است می خواهند در قوانین مربوط به مهریه تغییراتی بدهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تغییراتی که در قانون اجرای محکومیتهای مالی، ماده مربوط به اعسار و سایر ضوابط قانونی مربوطه به وجود می آید روند مطالبه مهریه را عوض خواهد کرد.

نکته اینجاست که این قوانین تنها در مرحله طرح هستند و در کمیسیون تخصصی مجلس (حقوقی و قضایی) در دست بررسی قرار دارند ولی برخی فعالان حقوق زنان معتقدند این تغییرات باعث مشکلات زیادی برای زنانی می شود که قصد طلاق گرفتن یا مطالبه مهریه خود را دارند. اینجاست که به نظر می رسد چون تغییرات مربوط به قوانین مطالبه و اخذ مهریه در سالهای اخیر زیاد بوده و روند موجود چندان مورد رضایت زنان نیست، احتمال تغییر در قوانین مرتبط با مهریه چندان جدی نخواهد بود. به بیان دیگر نباید انتظار داشت یک شبه و با یک طرح مجلس، قوانین مربوط به مطالبه مهریه که به صورت خودکار روی روابط بین زوجین در خانواده های دارای اختلاف –از جمله طلاق گرفتن زنان و زندان افتادن مردان بدهکار مهریه- اثر دارد، تغییر اساسی کند.

تغییرات عمده در قوانین مرتبط با مهریه چیست؟

در قانون جدید مهریه ابتدا مطرح شده که اشخاصی که اقساط مهریه عقب مانده دارند یا دائماً به عقب می‌افتد دیگر به شکل سابق پرونده‌ای در دادگستری برای این فرد تشکیل نخواهد شد.

ابوالفضل ابوترابی نماینده مجلس درباره تغییرات احتمالی در قوانین مربوط به مهریه می گوید: مورد بعدی که در قانون ذکر شده است این است که زن‌ها دیگر نیازی نیست در فرآیند دادگاه و دادرسی که مدت زیادی را متحمل می‌شود، ورود کنند، بلکه می‌توانند درخواست خود را به اجرای احکام دادگستری ارائه کنند و اجرای احکام مکلف است این مورد را صدور اجرایی کند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی گفت: با قانون جدید مجلس فرآیند دو یا سه ساله‌ای که پیش روی زنان برای درخواست مهریه بود را کاهش داده و به صورت شرعی که عندالمطالبه است تا برای زنان راحت‌تر شود.

ابوترابی تصریح کرد: همچنین در قانون جدید تا ۱۴ سکه معاف از حق ثبت شده است و تا ۱۰۰ سکه ۱.۱ درصد و از ۱۰۰ تا ۲۰۰ سکه دو درصد و از ۲۰۰ سکه به بالا ۱۵ درصد مالیات در قانون دیده شده است. یعنی افرادی که می‌خواهند سند ازدواج خود را دریافت کنند باید مبلغی را به حساب دولت واریز کنند تا بتوانند سند ازدواج خود را دریافت کنند.

همچنین آنطور که از طرحهای منتشر شده توسط مرکز پژوهشهای مجلس برمی آید، بر اساس طرح اصلاح قانون نحوه اجرای محکومیت های مالی و مهریه تبصره «در مواردی که مدیون در عوض دین، مالی دریافت یا تحصیل نکرده باشد، مانند دیه، مهریه و خسارات ناشی از جرائم غیرعمد، حبس نمی‌شود مگر آنکه ملائت وی اثبات گردد.» به ماده یک قانون نحوه اجرای محکومیت‌های مالی مصوب اضافه می شود.

بر اساس طرح اصلاح قانون نحوه رسیدگی به محکومیت‌های مالی (مهریه) تبصره «در موردی که دادگاه به تقسیط پرداخت مهریه حکم کند و محکوم به به مأخذ سکه طلا باشد، در صورتی‌که به دلیل نوسان شدید در بازار، قیمت سکه تغییر فاحش (بیش از بیست درصد) یابد به نحوی که به تشخیص رئیس قوه قضائیه نوعاً پرداخت اقساط محکومٌبه برای افرادی که تغییر خاصی در وضعیت مالی آنان رخ نداده است موجب عسر و حرج شود، به صرف تقاضای محکوم‌علیه، حکم تقسیط مهریه بدون نیاز به تشریفات رسیدگی به مدت ۲سال به نسبتی که توسط رئیس قوه قضائیه در مورد اختلاف قیمت سکه قبل و بعد از نوسان اعلام و تعدیل میشود.

این حکم مانع تقدیم دادخواست تعدیل اقساط محکومٌ به از سوی طرفین طبق مقررات مربوط نمیباشد در هر حال، رسیدگی به دادخواست تعدیل اقساط محکومٌ به اعم از مهریه و غیر آن خارج از نوبت است. » و « عدم امکان وصول کل مهریه میتواند به تشخیص قاضی» به ماده ۱۱ قانون نحوه اجرای محکومیت های مالی مصوب اضافه خواهد شد.

مردانی که زندانی تعهدات ازدواج شده‌اند

بر اساس آمار زندانیان بدهکار مهریه در اردیبهشت‌های ۵ سال اخیر، جمعیت مردان بدهکار صداق از آمار ۲هزار و ۵۰۰ زندانی در اردیبهشت سال ۱۳۹۷ به مرور در سال ۱۳۹۸ با یک شیب تند به تعداد ۱۲۲۹ محبوس کاهش می‌یابد و با تأکید مکرر مراجع عظام تقلید در خصوص «عذر حبس بدهکاران دیون غیرمعوض» این اعداد در سال‌های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ به ترتیب تا عدد ۹۴۵ و ۸۲۱ زندانی مهریه تقلیل می‌یابد.

به گفته سید اسدالله جولایی، رئیس هیأت امنا ستاد دیه کشور در آخرین آمار استخراجی در هفته پایانی اردیبهشت ماه سال جاری، تعداد زندانیان بدهکار مهریه به کمتر از ۶۰۰ زندانی مرتبط با مطالبات و شکایات مهریه کاهش یافته است.

تغییر در قوانین و بسته شدن دست زنان

سارا باقری، وکیل پایه یک دادگستری در مورد تغییر در قوانین مهریه می گوید: با طرح جدید مجلس عملا دیگر امکان جلب مرد وجود ندارد. اگر امکان جلب هم نباشد، دست زن برای گرفتن مهریه به جایی بند نیست.

او می‌گوید: «در حال حاضر فقط تغییر ساز و کار که مردان کمتر جلب شوند را می‌بینیم. اما زنان در مقابل از شرایط قانونی برای گرفتن حق طلاق محروم هستند. به عبارتی شرایط برابر حکم فرما نیست.»

باقری معتقد است تغییرات مهریه حتی به ازدواج هم لطمه می زند. او می گوید: «این امر مانعی برای ازدواج آسان است که همیشه درباره آن صحبت می‌شود. در صورتی‌ که اگر هدف از اصلاح قانون مهریه، افزایش نرخ ازدواج باشد، گرفتن مالیات در ابتدای امر ازدواج، مانع تحقق این امر می‌شود و باید در این طرح شرایط ازدواج را برای زوجین آسان تر در نظر بگیرند.»

این وکیل دادگستری ادامه می‌دهد: «گرفتن مهریه بالا برای زن بسیار سخت است. حتی با قسط‌ بندی مانند چند ماه یک سکه هم برخی از مردان به سختی آن را پرداخت می‌کند.»

باقری، وکیل پایه یک دادگستری درباره طرح مجلس در حمایت از مطالبه تنها ۱۴ سکه مهریه به تجارت نیوز می گوید: اگر مهریه ۱۴ سکه باشد و مرد امکان پرداخت هم داشته باشد، در مقابل بحث طلاق مطرح می‌شود. برخی از مردان آن را پرداخت می‌کنند و از حق طلاق خود هم سواستفاده می‌کنند. زن در شرایط سختی قرار می‌گیرد و باید یک مسیر طولانی را برای طلاق طی کند.

او می‌گوید: «قانون‌گذار شرایط پرداخت مهریه را برای مرد بهتر می‌کند اما همچنان امکان حق طلاق برای زنان وجود ندارد. به عبارتی هم حق طلاق برای مردان است، هم از پرداخت مهریه شانه خالی می‌کنند و هم شرایط گرفتن طلاق برای زنان روزبه روز سخت‌تر می‌شود.»

باقری ادامه می‌دهد: «عملا همین اهرم فشار مهریه که برخی از زنان از طریق آن اقدام به طلاق می‌کنند را از آنها می‌گیرند. برخی از زنان تنها به واسطه این مهریه می‌توانند طلاق یگیرند.»

تغییرات قانون مهریه به نفع کیست؟

واقعیت اینجاست که تغییرات قانون مهریه به نفع هیچکس نیست. نه مردی که قصد ندادن مهریه دارد از آن سود می برد و نه زنی که مطالبه و اخذ مهریه را تنها راه رهایی از زندگی ای می بیند که در آن گرفتار شده، از این تغییرات، نفعی نخواهد برد.

بررسی بدون قصد و غرض قوانین مهریه در ایران حاکی از آن است که بازی «تعیین و مطالبه مهریه» برای هم زن و هم مرد، بازی دو سر باخت است. اگر مهریه در حال جاری شدن صیغه نکاح و عقد، پرداخت شود، هر دو طرف، خیالشان تخت است آن را داده و گرفته اند ولی اگر به صورت نسیه، مهریه در سند نکاح مشخص شود و بعدا مرد نخواهد یا نتواند آن را بپردازد و زن هم به هر دلیلی –از جمله فشار برای گرفتن طلاق یا تامین معاش- قصد مطالبه و گرفتن آن را داشته باشد، این ابزار تبدیل به کابوسی ویرانگر برای دوطرف زندگی ای خواهد شد که ادامه آن به صلاح هیچکس نیست.

نکته اینجاست که باید در نظر داشت با تعیین و دریافت مهریه در زمان عقد ازدواج، باید سرنوشت حقوق دیگر زوجه از جمله حق تعیین مسکن و مکان زندگی، وکالت زوجه از سوی زوج در جاری کردن طلاق به دلایلی مانند نپرداختن نفقه، عدم حس معاشرت و...، حق رفتن بر سر کار، حق تحصیل، حق خروج از کشور و... هم مشخص شود و در اینجاست که شاید از لحاظ حقوقی، روابط بین زوجین به تعادل برسد، در غیر این صورت چانه زدن برای قسط بندی مهریه در دادگاه، دویدن دنبال طلاق یا کار کردن زن در خارج از منزل، گرفتن حق تحصیل یا خروج از کشور، نیاز به ۷ جفت کفش آهنی و ۷ عصای آهنی دارد تا در راه پله و راهروهای دادگاه خانواده آن را پوساند و عاقبت هم هر دو طرف این معامله، زن و مرد، بازنده خواهند بود.

منبع: خبر آنلاین لینک کوتاه لینک کپی شد ۰ این مطلب برایتان مفید است؟ ارسال نظر مهریه مهمترین اخبار امروز اخبار حقوقی و قضایی اخبار مرتبط مشکل مهریه با تعیین حق ثبت حل می‌شود؟ ۱۴۰۱/۵/۲۱ نحوه محاسبه مهریه تغییر می کند؟ ۱۴۰۱/۵/۱۵ مهریه دختران دوره قاجار چقدر بود؟ ۱۴۰۱/۴/۲۷ مردم چند سکه را برای مهریه مناسب می دانند؟ ۱۴۰۱/۴/۱۳ مهریه باید سر سفره عقد به عروس داده شود ۱۴۰۱/۴/۱۱ چرا مردان طرفدار مهریه عندالاستطاعه هستند؟ ۱۴۰۱/۴/۳ آخرین ویدیو ها تجمع داوطلبان کنکور مقابل سازمان سنجش + فیلم ۱۴۰۱/۰۵/۲۵ ۱۴:۰۹ لحظه هولناک فوران آتشفشان + فیلم ۱۴۰۱/۰۵/۲۵ ۱۳:۵۴ پرنده ای که خیاطی می کند! + فیلم ۱۴۰۱/۰۵/۲۵ ۱۳:۱۷ عجیبت ترین روش ترک سیگار! + فیلم ۱۴۰۱/۰۵/۲۵ ۱۳:۰۱ پراید را در کمتر از ۳۰ ثانیه می دزدند! + فیلم ۱۴۰۱/۰۵/۲۵ ۱۲:۵۱ بازارچه آنلاین گوشی موبایل گوشی سامسونگ گوشی اپل، آیفون گوشی شیائومی ارسال نظر

خرید نرم افزار هلو صرافی ارز دیجیتال خرید ارز دیجیتال خرید بیت کوین نقشه مترو تهران تقویم ۱۴۰۱ قیمت مسکن آخرین خبر ها ۱۶:۰۰ قوانین طرح جدید تغییر مهریه / تغییرات به نفع زنان است یا مردان؟ ۱۵:۵۲ مالکان خودروهای لوکس چقدر مالیات پرداخت کردند؟ ۱۵:۵۰ کاردانو خوش بینانه ترین احساسات را از آوریل دارد! ۱۵:۴۶ پژو پارس و پژو ۲۰۶ در مسیر بورس کالا ۱۵:۴۰ افزایش چشمگیر حجم عملیات ارزی بانک تجارت ۱۵:۳۴ مسئول ایرانی: تا پایان روز چهارشنبه منتظر پاسخ طرف های مقابل برجام می مانیم ۱۵:۲۸ کوشکی: تصمیم نهایی برای حضور زنان در ورزشگاه باید با ولی فقیه باشد ۱۵:۱۸ آمار توریست‌ها در شهر یزد ۱۵:۱۵ احمد وحیدی: مرز خود را با جریان فتنه مشخص کنید ۱۵:۱۰ آخرین آمار کرونا در ایران / ۷۸ نفر فوت شدند ۱۵:۰۵ صافی کف پا در بزرگسالی قابل درمان است؟ ۱۵:۰۱ تجاوز به ۱۲ زن توسط ستاره فوتبال/ دادگاه برگزار شد ۱۴:۵۲ مزایای استفاده از تکنولوژی PCoIP در زیرو کلاینت ها ۱۴:۴۷ دبیر شورای امنیت کشور: برهم زنندگان امنیت عمومی کشور به اشد مجازات محکوم خواهند شد ۱۴:۴۲ تصویر نصب یک کتیبه تاریخی در دستشویی توسط شهرداری همدان ۱۴:۴۱ تاثیر ویروس تبخال در شروع آلزایمر! ۱۴:۳۲ به این ۸ دلیل زخم هایی که خوب نمی شوند را جدی بگیرید! ۱۴:۲۳ وزارت راه: بارها دستور توقف متروپل را دادیم ولی به آن توجه نشد ۱۴:۲۱ تفاهم نامه ساخت ۳۰ هزار مسکن در پایتخت ۱۴:۱۳ هشدار وزش باد شدید در جنوب تهران/ کاهش دما از فردا ۱۴:۰۹ تجمع داوطلبان کنکور مقابل سازمان سنجش + فیلم ۱۴:۰۷ محمد سلمان در شست و شوی خانه خدا + فیلم ۱۳:۵۷ قیمت های عجیب شهاب سنگ! + عکس ۱۳:۵۴ انتقاد تند یک نماینده درباره مذاکرات وین؛ مگر ما نماینده نیستیم؟ ۱۳:۵۰ قدیما اسم غذاها چی بود؟ ۱۳:۵۰ زمان مرحله سوم قرعه کشی مشخص شد / کدام خودروها از قرعه کشی خارج شدند؟ ۱۳:۴۱ پرسپولیس به مصاف بارسلونا می رود؟ ۱۳:۳۸ سخنگوی قوه قضائیه: اتهام تبعه سوئدی بازداشت شده در ایران جاسوسی است ۱۳:۲۶ امضای تفاهم نامه بانک توسعه تعاون با صندوق کارآفرینی امید ۱۳:۲۱ تکلیف بورس با برجام مشخص نشد / دلار برنده راند اول شد! ۱۳:۱۷ پرنده ای که خیاطی می کند! + فیلم ۱۳:۱۵ سلبریتی ها با تبلیغات ان اف تی (NFT) در حال فریب مردم هستند! ۱۳:۱۳ قیمت سکه امروز بیست و پنج مرداد ۱۴۰۱ ۱۳:۱۳ برای تسکن بیماری آسم عسل درمانی کنید ۱۳:۱۲ امروز نشست مشترک کمیسیون امنیت ملی با شورای عالی امنیت ملی درباره برجام ۱۳:۰۶ چیزی بدتر از رکود در راه است ۱۳:۰۱ عجیبت ترین روش ترک سیگار! + فیلم ۱۲:۵۵ اذان ظهر به افق تهران سه شنبه بیست و پنجم مرداد ۱۴۰۱ ۱۲:۵۵ عضو شورای شهر: جولان موش های آلوده در فاضلاب های تهران ۱۲:۴۳ کدام کشور اروپایی حقوق بیشتری می دهد؟ ۱۲:۴۲ سلیمی: مفاد تغییریافته در برجام باید به تصویب مجلس برسد ۱۲:۴۰ تست بینایی؛ اگر ادعای تیزبینی دارید جواب بدهید! مارمولک کجاست؟ ۱۲:۳۸ نماینده گرمسار تکذیب کرد؛ هیچ محکومیت تعریزی برایم صادر نشده ۱۲:۳۷ این تغییرات زندگی شما را فوق العاده می کند ۱۲:۳۲ اتحادیه اروپا: در حال بررسی پاسخ ایران هستیم ۱۲:۳۰ سخنگوی دولت: افزایش حقوق کارمندان دولت طی ماه آتی در فرآیندهای قانونی قرار می گیرد ۱۲:۲۵ تایوان؛ جزیره قرمز ۱۲:۱۱ تسلا در مواجهه با یک درشکه!+ فیلم ۱۲:۰۲ با خوابیدن هم لاغر می شویم؟ ۱۲:۰۲ رییس شورای شهر به برگزاری نمایشگاه و ترافیک در تهران واکنش تندی نشان داد اقتصادآنلاین حوزه های پوشش خبری صفحه نخست  اقتصاد کلان  مسکن  طلا و ارز  خودرو  بورس  بیمه  بازرگانی  انرژی  صنعت  شهر  فناوری شبکه های اجتماعی  درباره ما  تماس با ما آرشیو  تبلیغات اخبار بیمه تبلیغات ارز دیجیتال

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و متعلق به

پایگاه خبری اقتصادآنلاین

میباشد و استفاده از آن با ذکر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری آسام

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: مهریه مهمترین اخبار امروز اخبار حقوقی و قضایی محکومیت های مالی تغییر در قوانین اجرای محکومیت مطالبه مهریه قانون مهریه قانون نحوه برای زنان فیلم ۱۴ حق طلاق برای زن ۱۴۰۱ ۴

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۶۷۴۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأثیرات گوناگون تغییرات اقلیمی بر زندگی انسان

 

تغییر اقلیم پدیده‌ای است که بر اثر افزایش دمای کره زمین یا همان گرمایش جهانی ایجاد می­‌شود. گرمایش جهانی خود پدیده‌­ای است که به دنبال صنعتی شدن کشورها و به سبب افزایش غلظت گازهای گلخانه‌ای به‌ویژه گاز دی‌اکسیدکربن در جو به وجود آمده است. شاید در دنیای امروز بتوان گرمایش جهانی و پدیده تغییر اقلیم ناشی از آن را از شرایطی که برای زیست پیرامون ما ایجاد کرده است، بهتر درک کرد. بشر این روزها به دلیل بارش‌های سیل‌آسا، خشکسالی‌های متعدد و آتش‌سوزی‌های جنگلی گسترده، سرما یا گرمای ناگهانی و کاهش بارش برف بیش از هر زمان دیگری طعم تلخ تغییرات اقلیم را چشیده است.

تغییر اقلیم نشان‌دهنده تغییرات غیرعادی در اقلیم درون اتمسفر زمین و پیامدهای ناشی از آن در قسمت‌های مختلف کره زمین است. در محیط های شهری تغییرات اقلیمی مشاهده شده تاثیراتی بر سلامت انسان، معیشت و زیرساخت‌های کلیدی گذاشته است. مخاطرات متعدد اقلیمی و غیر اقلیمی بر شهرها، سکونتگاه‌ها و زیرساخت‌ها تأثیر می‌گذارند و گاهی اوقات با هم همزمان و موجب افزایش خسارت می‌شوند. امواج گرمایی در شهرها با افزایش رویدادهای آلودگی هوا  تشدید و عملکرد زیرساخت‌های کلیدی محدود شده است. پیامدهای مشاهده شده بر ساکنان شهری که از نظر اقتصادی و اجتماعی به حاشیه رانده شده‌اند مانند سکونتگاه‌های غیررسمی متمرکز است. زیرساخت‌هایی مانند سیستم‌های حمل و نقل، آب، فاضلاب و انرژی توسط رویدادهای حدی در معرض خطر قرار گرفته‌اند که منجر به خسارات اقتصادی، اختلال در خدمات و تأثیرات رفاهی می‌شود.

تمامی اثرات نامطلوب اقتصادی منتسب به تغییرات اقلیمی از جمله رویدادهای اقلیمی با شروع آهسته و شدید، به‌طور فزاینده‌ای همچنین برخی از اثرات مثبت اقتصادی در مناطقی با تقاضای انرژی کمتر و بهرمندی از مزیت‌های نسبی در بازارهای کشاورزی و گردشگری شناسایی شده‌اند. آسیب‌های اقتصادی ناشی از تغییرات اقلیمی در بخش‌های در معرض اقلیم، با اثرات منطقه‌ای بر کشاورزی، جنگلداری، شیلات، انرژی و گردشگری و از طریق بهره‌وری نیروی کار در فضای باز شناسایی شده است. برخی از رخدادهای اقلیمی شدید مانند طوفان‌های استوایی رشد اقتصادی را در کوتاه مدت کاهش داده‌اند.

عوامل غیر اقلیمی از جمله برخی الگوهای سکونتگاهی و مکان‌یابی زیرساخت‌ها به قرار گرفتن بیشتر دارایی‌های در معرض خطرات شدید اقلیمی کمک کرده‌اند که منجر به افزایش میزان تلفات می‌شود. معیشت افراد از طریق تغییرات در بهره‌وری کشاورزی، تأثیرات بر سلامت انسان و امنیت غذایی، تخریب خانه‌ها و زیرساخت‌ها و از دست دادن دارایی و درآمد، با تأثیرات نامطلوب بر جنسیت و برابری اجتماعی تحت تأثیر قرار گرفته است.

بر اساس گزارش سازمان هواشناسی کشور، اقلیم و تغییرات شدید اقلیمی به‌طور فزاینده‌ای باعث مهاجرت در همه مناطق می‌شود. ناامنی غذایی حاد مرتبط با سیل و خشکسالی و سوء تغذیه در آفریقا و آمریکای مرکزی و جنوبی افزایش یافته است. تغییرات اقلیمی از طریق جابجایی و مهاجرت غیرارادی ناشی از رویدادهای شدید (حدی) اقلیمی و اقلیم، آسیب پذیری را ایجاد کرده است و تداوم می‌بخشد.

منبع: ایسنا

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی محیط زیست

دیگر خبرها

  • چرا زنان بیشتر از مردان عمر می‌کنند؟
  • نامزد انتخابات مجلس : چرا دختران در مدارس روسری‌شان را برندارند؟
  • نگاهی به تغییرات جدید در جامعه ژاپن با محوریت خانواده‌های ژاپنی
  • خجسته: درباره زنان، مردان تصمیم گرفته‌اند / چرا دختران در مدارس روسری‌شان را برندارند؟
  • تأثیرات گوناگون تغییرات اقلیمی بر زندگی انسان
  • فیفا در آستانه تغییر یک قانون مهم؛ لغو ممنوعیت برگزاری لیگ‌های داخلی در خارج از کشور
  • رئیس کمیسیون حقوقی مجلس: بعید است بررسی قانون مهریه به مجلس یازدهم برسد
  • نظر برادر همسر رهبری درباره حجاب زنان و قوانین مردانه آن | فیلـم
  • ثبت فوت مردان ‌در استان زنجان بیشتر از زنان بوده است‌
  • برنامه جام‌جهانی تیراندازی اعلام شد