Web Analytics Made Easy - Statcounter

از طرح ملی «تعیین نقش هریک از کاربری‌های کشور در گسیل گرد و غبار» با حضور معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست رونمایی شد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، دکتر علی سلاجقه در هفتمین جلسه ستاد ملی سیاست گذاری و هماهنگی مدیریت پدیده گرد و غبار که صبح امروز با موضوع ارایه نتایج و رونمایی از طرح ملی «تعیین نقش هریک از کاربری‌های کشور در گسیل گرد و غبار» برگزار شد، اجرای این طرح را یکی از اقدامات مهم ستاد توصیف و اظهار کرد: همان گونه که چالش گرد و غبار در طولانی مدت و در اثر شرایط طبیعی و انسانی به وجود آمده است، حل آن هم در کوتاه مدت امکانپذیر نیست و نیاز به زمان دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه تلفیق رفتار‌های انسان و طبیعت بسیار دشوار است، گفت: متاسفانه سرعت بیابانزایی در کشور به قدری زیاد است که هرچقدر سالانه عملیات بیابان زدایی در کشور انجام می‌شود، به همان نسبت کانون‌های جدید گرد و غبار شکل می‌گیرند.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست با انتقاد از عملکرد برخی از دستگاه‌های عضو ستاد، تصریح کرد: سازمان حفاظت محیط زیست به مسوول پاسخگویی به نقایص کار دیگر سازمان‌ها و دستگاه‌ها تبدیل شده است، اما من‌بعد چنین نخواهد بود و هر دستگاهی باید اعلام کند در حوزه وظایف خود چه عملکردی داشته و پاسخگوی آن باشد.

سلاجقه در ادامه با اشاره به توانمندی تیم دانشگاه تهران به عنوان مشاور طرح ملی «تعیین نقش هریک از کاربری‌های کشور در گسیل گرد و غبار»، متذکر شد: اینکه سال ۱۳۹۶ مبنای تهیه این طرح قرار گرفته، کفایت نمی‌کند چراکه در طی دوره زمانی بعد از آن، چشمه‌های گرد و غبار جدیدی در کشور به وجود آمده است و ضرورت دارد که این طرح بر اساس واقعیات موجود بازنگری و تدقیق شود.

وی افزود: ما نیاز داریم نقش هریک از کابری‌ها در تولید گرد و غبار مشخص شود که خوشبختانه این اتفاق افتاده است و برش‌های ملی و استانی هم تهیه شده است. این کار به ما کمک می‌کند وظیفه نظارتی خود را به نحو شایسته تری انجام دهیم.
معاون رییس جمهور تاکید کرد: باید خروجی این طرح، ورودی برنامه هفتم توسعه در بحث مقابله با کانون‌های ریزگرد و کاهش گرد و غبار در کشور باشد.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست در ادامه از ستاد ملی سیاست گذاری و هماهنگی مدیریت پدیده گرد و غبار خواست نتایج تصمیمات و اقدامات خود و ارزشگذاری اقتصادی آن را در کاهش پدیده گرد و غبار و تاثیری که در زندگی مردم داشته است، گزارش کنند.

سلاجقه در پایان، طرح ملی «تعیین نقش هریک از کاربری‌های کشور در گسیل گرد و غبار» را یک طرح علمی و دانش بنیان توصیف و بر لزوم حمایت و تقویت فعالیت‌های دانش بنیان در کشور تاکید کرد.

گفتنی است در پایان این جلسه با حضور رییس سازمان حفاظت محیط زیست، دبیر و اعضای ستاد ملی سیاست گذاری و هماهنگی مدیریت پدیده گرد و غبار و نیز مجریان طرح ملی «تعیین نقش هریک از کاربری‌های کشور در گسیل گرد و غبار»، از این طرح رونمایی به عمل آمد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: کاربری گرد و غبار دانش بنیان رییس سازمان حفاظت محیط زیست پدیده گرد و غبار طرح ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۶۷۶۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزاد سازی ۳۵ هزار مترمربع از اراضی کشاورزی در اسلامشهر

به گزارش خبرنگار مهر، مسعود ایلکا بعد از ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران از آزادسازی ۳۵ هزار مترمربع از اراضی کشاورزی در اسلامشهر خبر داد.

وی گفت: ۳۵ مورد دستور قضائی تبصره دو ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها صادره شده توسط دادستان محترم اسلامشهر شامل بنای ویلایی، دیوارکشی و محوطه سازی با حضور پرسنل اراضی مدیریت جهاد کشاورزی و شهرداری اسلامشهر و همراهی نیروی انتظامی کلانتری واوان این در بخش مرکزی شهرستان اسلامشهر اجرا شد.

مدیر جهاد کشاورزی اسلامشهر عنوان کرد» با قلع و قمع این ساخت و سازها ۳۵ هزار مترمربع از اراضی مرغوب کشاورزی بخش مرکزی شهرستان اسلامشهر به چرخه تولید بازگشت.‌

ایلکا بیان کرد: گزارش‌های مردمی توسط ستاد استانی از طریق سامانه ۱۳۱ اخذ و در سریع‌ترین زمان از تغییر کاربری اراضی زراعی و باغی جلوگیری می‌شود.

کد خبر 6098334

دیگر خبرها

  • آزاد سازی ۳۵ هزار مترمربع از اراضی کشاورزی در اسلامشهر
  • ارز دیجیتال می‌تواند به عنوان مهریه تعیین شود؟
  • قبرستان متروکه منطقه دهخدای زنجان تعیین تکلیف می‌شود
  • زورخانه پولاد هرچه زودتر ثبت ملی شود
  • هنگام وقوع سیل چه کنیم ؟ | توصیه‌های کاربری برای مواقع پیش از سیل ، هنگام سیل و پس از سیل
  • قلع و قمع ۱۲ فقره تغییر کاربری غیرمجاز در آمل
  • افزایش باد همراه با غبار محلی و مواج شدن دریا در خلیج فارس، ۱۶ اردیبهشت
  • رفع تصرف بیش از ۲۱۰۰ هکتار اراضی در استان آذربایجان غربی
  • تعیین تکلیف هزار حلقه چاه در بزرگ‌ترین دشت برنج کشور
  • ۴۵ پرونده امور اراضی استان تهران تعیین تکلیف شد