Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-29@12:14:58 GMT

هشدار بلومبرگ درباره رکود اقتصادی در اتحادیه اروپا

تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۶۷۷۶۶

هشدار بلومبرگ درباره رکود اقتصادی در اتحادیه اروپا

شبکه خبری بلومبرگ به نقل از اقتصاددانان هشدار داد که خطر رکود اقتصادی در منطقه یورو به بالاترین سطح خود از نوامبر ۲۰۲۰ رسیده است. آنها همچنین به کمبود انرژی اشاره کردند که تورم بی سابقه را حتی بالاتر برده است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از راشاتودی، شبکه خبری بلومبرگ به نقل از اقتصاددانان هشدار داد که خطر رکود اقتصادی در منطقه یورو به بالاترین سطح خود از نوامبر 2020 رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آنها همچنین به کمبود انرژی اشاره کردند که تورم بی سابقه را حتی بالاتر برده است.

گزارش منتشر شده در روز دوشنبه نشان می دهد که احتمال کاهش تولید در دو دوره سه ماهه متوالی از 45 درصد در نظرسنجی قبلی به 60 درصد رسیده است. این پیش بینی قبل از شروع درگیری نظامی در اوکراین و اعمال تحریم های غرب علیه روسیه 20 درصد بود.

به گفته اقتصاددانانی که در این نظرسنجی بلومبرگ شرکت کردند، بزرگترین اقتصاد اتحادیه اروپا یعنی آلمان که بیشتر در معرض کاهش صادرات گاز روسیه بوده است، احتمالاً از اوایل این دوره سه ماهه دچار رکود خواهد شد.

بلومبرگ: بحران انرژی، سفره مردم اروپا را هدف گرفته استافزایش صادرات اتحادیه اروپا به روسیه

بلومبرگ همچنین با اشاره به تنگناهای عرضه که به دلیل خشکسالی شدید بدتر شده است، نوشت: افزایش هزینه‌های زندگی به شرکت‌ها و خانواده‌های منطقه یورو آسیب می‌زند، زیرا تهدیدات انرژی روسیه این مشکل را تا ماه‌های پایانی سال 2022 تشدید می‌کند.

اقتصاددانان همچنین پیش‌بینی می‌کنند که تورم در اتحادیه اروپا به طور متوسط ​​تقریباً 8 درصد در سال جاری میلادی خواهد بود که حدود چهار برابر بیشتر از هدف بانک مرکزی اروپا (ECB) است.

پاسخ دهندگان در این نظرسنجی همچنین پیش بینی می کنند که بانک مرکزی اروپا در ماه سپتامبر نرخ بهره را نیم واحد افزایش خواهد داد.

انتهای پیام/

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اتحادیه اروپا اقتصاد اتحادیه اروپا اقتصاد اتحادیه اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۶۷۷۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمک ۱۵ میلیون یورویی اتحادیه اروپا به افغانستان

صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) می‌گوید اتحادیه اروپا ۱۵ میلیون یورو را برای پیش‌گیری و درمان سوءتغذیه در میان زنان، دختران نوجوان و کودکان و بهبود خدمات آب و فاضلاب در افغانستان اختصاص داده است.

یونیسف روز شنبه، ۸ ثور، با نشر خبرنامه‌ای گفته است که با این کمک برنامه ۲۷ ماهه در ۲۲ ولایت کشور اجرا خواهد شد.

قرار است از طریق این برنامه، برای ۸۰ هزار تن آب آشامیدنی و برای ۲۰۶ هزار تن خدمات صحی و به شش‌ هزار دختر نوجوان آموزش‌های مهارتی و حرفه‌ای فراهم شود.

بربنیاد آمار یونیسف، افغانستان با حدود ۲۹ میلیون نیازمند، از جمله ۱۵.۸ میلیون کودک و ۱۱ میلیون زن که به کمک‌های بشری نیاز دارند، یکی از بدترین بحران‌های بشردوستانه در جهان است.

روز گذشته نیز اتحادیه اروپا اعلام کرده بود که برای کمک به مهاجران اخراج شده از ایران و پاکستان،‌ ۱۷ میلیون یورو به سازمان بین‌المللی مهاجرت اختصاص داده است.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • رای‌دهندگان آمریکایی به ترامپ نگاه مثبت‌تری دارند
  • بورل: جعبه جنگ جهانی نباید دوباره باز شود
  • بورل: نشانه‌های جنگ جهانی دوباره بازگشته
  • مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: نشانه‌های یک جنگ جهانی دوباره ظاهر شده است
  • هشدار نشریه اقتصادی درباره رکود تورمی در آمریکا
  • کمک ۱۵ میلیون یورویی اتحادیه اروپا به افغانستان
  • هشدار توانیر به مشترکان پرمصرف برق/ با استفاده از کولرگازی منتظر قبض نجومی باشید
  • موافقت اکثر صهیونیست‌ها با استعفای فرماندهی ارتش رژیم صهیونیستی
  • تحریم‌های اروپا علیه روسیه به نفع فروشندگان گاز
  • بلومبرگ: تیم اقتصادی ترامپ به دنبال مقابله با کشورهایی است که دلارزدایی می‌کنند