Web Analytics Made Easy - Statcounter

با اقدامات به موقع و ارزشمند پزشک وظیفه شناس معاونت بهداشت، امداد و درمان پلیس، شهروند ۶۰ ساله از مرگ حتمی نجات یافت.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، روایت‌های از خودگذشتگی‌ها، دلاورمردی‌ها و ایثارگری‌های کارکنان فراجا انتها ندارد، هر روز و هر ساعت شاهد رشادت‌های کارکنان پلیس هستیم که به نوعی کم نظیر و یا به جرأت می‌توان گفت در دنیا بی نظیر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



سخن درباره مردی سپیدپوش است که همچون فرشته‌ای از راه می‌رسد و جان یک شهروند ۶۰ ساله را از مرگ حتمی نجات می‌دهد؛ سرباز وظیفه محمدرسول فدایی از عوامل فوریت‌های پزشکی معاونت بهداد فرماندهی انتظامی استان فارس و اهل و ساکن استان چهارمحال و بختیاری.

پیرامون این موضوع و کم و کیف ماجرا مصاحبه‌ای را با وی ترتیب دادم که در ادامه می‌خوانید:

به صورت پیاده در حال بازگشت از محل خدمت به سمت منزل بودم که در یکی از خیابان‌های شهر شیراز متوجه داد و فریاد یک دختر و کمک برای نجات جان مادرش شدم.

بلافاصله به سمت او رفتم و با راهنمایی او مسیر منزلشان را در پیش گرفتیم.

وارد منزل که شدم با یک مادر حدود ۶۰ ساله مواجه شدم که بدون هیچ علائم حیاتی بر زمین افتاده و نفس نمی‌کشید.

پس از تماس با عوامل اورژانس، بلافاصله با ماساژ و تنفس مصنوعی عملیات احیا را شروع کردم و دختر نیز با گریه و زاری می‌گفت که مادرش سابقه فشار خون و دیابت دارد.

حدود ۲۰ دقیقه عملیات احیا طول کشید، از شدت گرمای هوا به نفس نفس افتاده بودم و دیگر امیدی به بازگشتش نداشتم که در یک لحظه خوشبختانه ضربان قلبش شروع به زدن کرد.

خوشبختانه علائم حیاتی در او پدیدار شد و با رسیدن عوامل اورژانس در صحنه، عملیات تکمیلی برای این مادر صورت گرفته و جهت ادامه درمان به مراکز درمانی انتقال داده شد.

با بازگو کردن ماجرا برای عوامل اورژانس، آن‌ها اذعان کردند که اگر فقط چند دقیقه من دیرتر رسیده بودم و اقدامی صورت نگرفته بود، قطعاً این مادر ۶۰ ساله جان خود را از دست داده بود.

از او درباره انگیزه اش از انجام این کار پرسیدم که جواب داد: در مرحله اول یک وظیفه انسانی و شرعی بود که توانستم انجام دهم و در مرحله بعد، وقتی بالای سر مریض رسیدم، احساس کردم که خداوند مرا در این موقعیت قرار داده تا امتحانم کند و خوشحالم که از این امتحان الهی سربلند و پیروز بیرون آمدم.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: پلیس پزشک شهروند شیرازی عملیات احیا ۶۰ ساله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۶۷۹۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امدادرسانی به ۷ حادثه دیده در ارتفاعات البرز

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز؛ محمدباقرخلفی گفت: اولین حادثه ساعت ۸:۵۵ جمعه ۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲؛ مبنی بر سقوط یک پارگلایدر در ارتفاعات سیبان دره ساوجبلاغ رخ داد که امدادگران پس از انجام اقدامات اولیه او را به محل امن انتقال دادند.

او افزود:  حادثه‌ دیگری در  ساعت ۸:۵۷ در ارتفاعات بیجی کوه شهرستان کرج رخ داد که بر اثر آن یک طبیعت‌گرد ۷۰ ساله با فشارخون بالا در ارتفاعات با کمک امدادگران به محل امن انتقال یافت.

 خلفی بیان کرد: در ساعت ۱۰:۰۳ امداد گران به راننده حادثه دیده بر اثر سقوط یک دستگاه وانت به دره‌های طالقان کمک کردند و او را به نیروهای اورژانس تحویل دادند.

وی افزود:  ساعت ۱۲:۰۰ سقوط نوجوان ۱۶ ساله‌ای در کوه‌های عظیمیه کرج محدوده بام کرج اعلام شد که وی نیز تحویل عوامل اورژانس شد.

 خلفی گفت: همچنین ساعت ۱۵:۱۰ سقوط فردی ۵۴ ساله در اطراف سد طالقان گزارش شد که برای ادامه روند درمان تحویل عوامل اورژانس شد.

وی افزود: آخرین حادثه ساعت ۱۹:۰۰ در پی گرفتار شدن ۲ طبیعتگرد در محدوده کوه‌های روستای اغشت قله (مرد نوروز) گزارش شد که با راهنمایی تلفنی امدادگران پایگاه فخرایران این افراد، مسیر خود را شناسایی و به محل امن هدایت شدند.

دیگر خبرها

  • چرا آمار خودکشی پزشکان بالا رفته؟ / این طبقه مانند گذشته نزد مردم محترم نیست
  • نجات کودک ۳ ساله از چاه ۷ متری در شیراز
  • حمایت آیت‌الله مکارم از اقدام پلیس در اجرای طرح نور
  • امدادرسانی به ۷ حادثه دیده در ارتفاعات البرز
  • واژگونی خودرو در جاده اراک به ازنا یک کشته بر جای گذاشت
  • حمایت آیت‌الله مکارم شیرازی از اقدام پلیس در اجرای طرح نور
  • فوت مرد ۳۹ ساله بر اثر سقوط از کوه در مرودشت
  • میانگین ۴ دقیقه‌ای رسیدن به محل آتش‌سوزی‌ها در سمنان/ گرفتن ۲۱۴ حیوان موذی در یک سال
  • ترکیدگی لوله و هدر رفت آب در بوستان نماز دغدغه شهروند شیرازی شد + فیلم
  • غرق شدن دختر ۱۷ ساله در رودخانه بشار