Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-04-30@01:43:43 GMT

بازدید استاندار کربلا از متروی تهران

تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۶۸۶۵۵

بازدید استاندار کربلا از متروی تهران

استاندار کربلای معلی و هیئت همراه از برخی از ایستگاه‌های خط یک متروی تهران بازدید کردند.

به گزارش ایران اکونومیست، صبح امروز نصیف جاسم الخطابی استاندار کربلای معلی، شهردار این شهر و هیئت همراه از خط یک مترو بازدید کردند و در طول این سفر زیرزمینی از نزدیک با چگونگی سرویس‌دهی شرکت بهره‌برداری مترو تهران به شهروندان آشنا شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهندس آزادی قائم‌مقام عملیات شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه در این بازدید ضمن خوشامدگویی توضیحاتی را درباره معرفی خطوط، نحوه خدمات‌رسانی و امکانات شرکت بهره‌برداری مترو ارائه کرد.

استاندار کربلا نیز در پایان این بازدید به صحبت‌هایی که با مسئولین جمهوری اسلامی ایران مبنی بر انتقال تجربیات در حوزه‌های مختلف داشتند اشاره کرد و گفت: صنعت مترو جزو صنایع با فن‌آوری بالا به‌حساب می‌آید. توانمندی جمهوری اسلامی ایران در ساخت و توسعه مترو با استفاده از توان مهندسی و ظرفیت شرکت‌های ایرانی، قابل‌تحسین است.

نصیف جاسم الخطابی افزود: ساخت مترو در تهران سابقه زیادی ندارد اما گستردگی خطوط و برنامه‌ریزی حرکت قطارهای متروی تهران در مقایسه با متروهای اروپا که از نزدیک دیده‌ام بسیار قابل‌توجه است. همچنین ذوق هنری مردم تهران، این شهر را بسیار زیبا کرده است و این زیبایی و هنر در ایستگاه‌های مترو نیز به چشم می‌خورد.

وی در ادامه گفت: خواستار استفاده از تجربیات متروی تهران هستیم اگرچه به‌خاطر شرایط خاک شهر کربلا، امکان ساخت مترو به‌صورت زیرزمینی وجود ندارد اما برای ساخت مترو بر روی زمین منتظر حضور تیم متخصص از تهران هستیم.

استاندار کربلای معلی در ادامه با بیان اینکه سامانه کنترل ترافیک کربلا قدیمی است، افزود: هرساله مراسم‌ متعددی در شهر کربلا برگزار می‌شود که شاهد حضور میلیونی افراد و ترافیک هستیم و باتوجه‌به تعاملات خوبی که بین ما و شهرداری تهران برقرار شده است امیدواریم بتوانیم از دانش و تجربه مرکز کنترل ترافیک معاونت حمل و ترافیک شهرداری تهران استفاده کنیم. 

بر اساس گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه، وی خاطرنشان کرد: در ایام اربعین حسینی شاهد ورود بیش از یک میلیون و ۸۰۰  هزار خودرو هستیم و ان شاءالله تیم متخصصان جمهوری اسلامی ایران برای بروزرسانی سامانه کنترل ترافیک کربلا وارد این شهر خواهد شد تا بتوانیم ترافیک را کنترل کنیم.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: شرکت بهره برداری متروی تهران ، کربلا ، مترو تهران ، اربعین حسینی ، شهرداری تهران ، ارتباطات

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: شرکت بهره برداری متروی تهران کربلا مترو تهران اربعین حسینی شهرداری تهران ارتباطات شرکت بهره برداری مترو استاندار کربلا متروی تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۶۸۶۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پروژه قزوین- الموت در تابستان امسال به بهره برداری می‌رسد

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدمهدی اعلایی استاندار قزوین اظهار داشت: بسیاری از مشکلات بخش الموت غربی در سفر دور اول رئیس جمهور به استان قزوین در دستور کار قرار گرفته و بسیاری از آنها اجرایی و باقی مانده هم اجرایی خواهد شد.

وی افزود: برای توسعه الموت غربی در سال گذشته سه استاندار قزوین، گیلان و مازندران به همراه مدیران وزارت راه و شهرسازی از مسیر قزوین-رحیم آباد- کلاچای بازدید کردند و هر ۳ استان به همراه وزارت راه و شهرسازی مکلف شدند اعتباراتی را برای تکمیل پروژه در نظر بگیرند.

اعلایی گفت: بعد از پروژه قزوین-الموت که در اوایل تابستان امسال به بهره برداری می‌رسد بالاترین تمرکز وزارت راه پروژه قزوین-رحیم آباد-کلاچای خواهد بود که می‌تواند پیشران توسعه باشد و وزیر راه و شهرسازی هم در سفر به قزوین بر این موضوع تاکید کردند.

استاندار قزوین با بیان اینکه استان قزوین در زمینه راه مشکلات جدی دارد، اضافه کرد: استان به ویژه در راه روستایی با عقب ماندگی‌های زیادی مواجه است و موضوع پرهزینه ای هم می‌باشد ولی مجموعه مدیریتی استان تمام تلاش خود را برای برطرف شدن مشکلات انجام می‌دهد.

نماینده عالی دولت در استان با بیان اینکه موضوع راه الموت از ۲ جهت در اولویت قرار دارد، اظهار داشت: راه الموت واقعاً فضای نامناسبی دارد و بهسازی مسیر نه تنها تردد ساکنین را هموار می‌کند بلکه می‌تواند الموت را به عنوان یکی از ظرفیت‌های اقتصادی استان در زمینه گردشگری تبدیل کند و راه مناسب توسعه گردشگری را هم به همراه خواهد داشت.

وی افزود: اگر این ۲ راه جدید عملیاتی شود با حجم زیاد تردد مواجه خواهیم شد و همین موضوع به طور قطع گردشگری منطقه را بهبود خواهد بخشید.

کد خبر 6089559

دیگر خبرها

  • رفع موانع صادرات واحدهای تولیدی در استان تهران پیگیری شود
  • ‌بیمارستان نیایش خرم‌آباد کی به بهره‌بردا‌ری می‌رسد؟ + فیلم
  • بهره‌برداری ۷۱ طرح بهداشتی و درمانی لرستان در دولت سیزدهم
  • جشن تکمیل خطوط یک تا هفت پایان سال برگزار می‌شود
  • جشن تکمیل خطوط هفت‌گانه مترو تا پایان سال جاری
  • تابستان ۱۴۰۴ حفاری خط ۲ متروی شیراز به اتمام می‌رسد
  • مترو تهران؛ 25 سال تعهد به ایمنی
  • فاز اول پروژه دوگاز تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد
  • کاهش ترافیک بزرگراه آزادگان با بهره‌برداری از ۲ طرح عمرانی
  • پروژه قزوین- الموت در تابستان امسال به بهره برداری می‌رسد