Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، برگزاری این مسابقات با هدف ترویج فرهنگ قرآنی و عمل به آن و همچنین تربیت قرآنی و رعایت سبک زندگی اسلامی در مشهد مقدس آغاز شده است.

این دوره از مسابقات در دو بخش آوایی و پژوهشی با حضور حدود ۲۷۴ دانش‌آموز برگزیده دختر سراسر کشور از ۲۴ مردادماه تا ۲۶ مرداد به میزبانی استان خراسان رضوی برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسابقات دانش آموزان با نیازهای ویژه پسر نیز از ۲۷ لغایت ۳۰ مرداد برگزار خواهد شد.

دانش‌آموزانی که به این مرحله راه یافته اند ند در مراحل قبلی یعنی در مراحل آموزشگاهی و استانی حدنصاب نمره لازم را کسب کرده و مجوز حضور در مرحله نهایی را پیدا کرده‌اند.

این مسابقات بعد از ۲ سال برگزاری مجازی، امسال به صورت حضوری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در حال برگزاری است.

دانش آموزان دختر بانیازهای ویژه کشور در رشته‌های حفظ و قرائت قرآن کریم، حفظ مکتوب، صحیفه سجادیه، تفسیر، نهج البلاغه، احکام و انشای نماز به مدت دو روز به رقابت با یکدیگر می‌پردازند.

به منظور داوری مرحله نهایی این دوره از مسابقات از حضور ۱۵ داور برگزیده ملی و بین‌المللی استفاده شده است.

برگزاری مسابقات قران و عترت بستر مناسبی را برای رشد و تعالی شخصیت دینی و مذهبی دانش‌آموزان در راستای معارف حیات‌بخش و انسان‌ساز قرآن، عترت و نماز فراهم می‌کند و بر اساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، دستیابی به حیات طیبه از اهداف کلان نظام تعلیم و تربیت تلقی شده است. همچنین طبق فرمایشات مقام معظم رهبری، هدایت دانش‌آموزان به حیات طیبه در کلیه ابعاد فردی و اجتماعی، از راهبردهای آموزش و پرورش است.

۵۷۵۷

کد خبر 1662871

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: سازمان اوقاف و امور خیریه دانش آموز قرآن دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۶۸۷۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رقابت قرآنی ۱۲۰۰ دانش‌آموز و معلم در کهگیلویه و بویراحمد

سرپرست آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد از آغاز چهل و دومین دوره مسابقات قرآنی با رقابت ۱۲۰۰ دانش‌آموز و معلم خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، محمد جمالی‌آرند، عصر امروز_ دوشنبه، دهم اردیبهشت_ در آیین افتتاحیه چهل و دومین مسابقات قرآنی در چرام اظهار کرد: در مرحله مدرسه و شهرستانی مسابقات قرآن، عترت و نماز استان کهگیلویه و بویراحمد ۹۰ هزار نفر شرکت کردند و برترین‎‌های این دوره به مرحله استانی راه یافتند.

وی افزود: مرحله استانی این دوره از مسابقات با حضور ۱۲۰۰ نفر از دانش‌آموزان و فرهنگیان به میزبانی شهرستان چرام در دو بخش آوایی و پژوهشی به مدت چهار روز برگزار می‌شود.

سرپرست آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد ترویج فرهنگ قرآنی را از اهداف برگزاری مسابقات قرآنی عنوان کرد و گفت: این مسابقات موجب بسط فعالیت‌های قرآنی و زدودن پیرایه‌ها از جامعه اسلامی به برکت قرآن می‌شود.

وی از امام جمعه و اعضای شورای اداری شهرستان چرام و مدیریت آموزش و پرورش شهرستان چرام که در برگزاری این دوره از مسابقات همکاری داشتند، صمیمانه تقدیر و تشکر کرد.

کد خبر 749159

دیگر خبرها

  • مسابقات قرآن و عترت کهگیلویه و بویراحمد در چرام
  • برگزاری مسابقات قرآنی دانش آموزی در شهرستان سروستان
  • رقابت ۶۵۰ دانش‌آموز یزدی در مسابقات قرآن، عترت و نماز استان یزد
  • رقابت قرآنی ۶۰۰ دانش آموز استان مرکزی
  • برگزاری مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزی در یزد
  • شرکت دو میلیون و ۶۰۰ هزار دانش‌آموز در مسابقات قرآنی
  • کمبود ۶۰ هزار مربی پرورشی در مدارس کشور/ ۱۱ هزار مربی پرورشی جذب می‌کنیم
  • رقابت دانش آموزان البرزی در مسابقات قرآن و عترت
  • مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزان مقطع ابتدایی شهرستان بیضا
  • رقابت قرآنی ۱۲۰۰ دانش‌آموز و معلم در کهگیلویه و بویراحمد