Web Analytics Made Easy - Statcounter

پس از شناسایی ۱۴ مورد ابتلا به فلج اطفال در پاکستان از آغاز سال جاری میلادی، دولت این کشور برنامه جدید واکسیناسیون را آغاز کرد؛ طرحی که همواره با تهدید تروریسم و ناامنی در پاکستان همراه بوده و امروز نیز طی یکی از این حملات ۲ پلیس محافظ تیم واکسیناسیون کشته شدند.

به گزارش روز سه‌شنبه ایران اکونومیست از منابع رسمی پاکستان، درپی حمله مهاجمان ناشناس به تیم واکسیناسیون فلج اطفال در «تانک» واقع در شمال غرب ایالت خیبرپختونخوا این کشور ۲ نفر از نیروهای محفاظ تیم بهداشتی کشته شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهاجمان پس از ارتکاب این جنایت از محل حادثه متواری شده و تاکنون هیچ گروهی مسئولیت این حمله را برعهده نگرفته است.

نخست وزیر پاکستان حمله تروریستی به تیم واکسیناسیون فلج اطفال را محکوم و تاکید کرد که عوامل این اقدام غیرانسانی دنبال شده و مجازات خواهند شد.

به گزارش منابع خبری، از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون ۱۴ مورد ابتلا به فلج اطفال در کودکان در مناطق مختلف پاکستان گزارش شده که موجب نگرانی شدید دولت این کشور شده است.

ارتش پاکستان ماموریت اصلی حفاظت از تیم‌های واکسیناسیون را برعهده دارد. درحالی که تامین امنیت ماموران بهداشت در ایالات خیبرپختونخوا و بلوچستان در مقایسه با دیگر مناطق این کشور، به دلیل حملات گروه‌های شبه نظامی و افراط گرایان حساس تلقی می‌شود.

در گذشته اعضای تیم واکسیناسیون فلج اطفال و ماموران حفاظت آنان در مناطق مختلف به ویژه در شمال غرب پاکستان هدف حملات متعدد تروریستی قرار گرفته‌اند.

پاکستان، افغانستان و نیجریه از کشورهایی هستند که پس از هند، تمرکز و توجه خود را براساس برنامه های سازمان جهانی بهداشت، به ریشه کن کردن بیماری فلج اطفال معطوف کرده اند.

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: پاکستان ، اسلام آباد ، امنیت

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: پاکستان اسلام آباد امنیت تیم واکسیناسیون فلج اطفال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۶۸۷۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود واکسن خوراکی روتاویروس برای برنامه ایمن‌سازی کشور


به گزارش خبرگزاری صدا وسیما: دکتر  شهنام عرشی گفت: واکسن خوراکی روتاویروس جهت پیشگیری از اسهال‌های ناشی از این روتاویروس برای شیرخواران تجویز می‌شود.
وی پیش از این اعلام کرده بود که واکسن روتاویروس در سنین ۲ و ۴ و ۶ ماهگی تزریق می‌شود و واکسیناسیون روتاویروس حداقل از سالانه ۱۰ هزار بیماری اسهال شدید و نیاز به بستری جلوگیری خواهد کرد.
رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت تصریح کرد: اواخر سال گذشته هم واکسن پنوموکوک به برنامه واکسیناسیون کشوری وارد شد و اجرای آن از بندر خمیر هرمزگان شروع شد.. بنابر اعلام رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت این واکسن نیز در سنین ۲ و ۴ و ۱۲ ماهگی تزریق می‌شود و می‌تواند سالانه از ۱۵۰۰ مرگ کودکان جلوگیری کند.

دیگر خبرها

  • آغاز واکسیناسیون فلج اطفال در افغانستان
  • آغاز کمپین واکسیناسیون فلج اطفال در افغانستان
  • اجرای نوبت اول طرح ایمن‌سازی تکمیلی فلج اطفال
  • واکاوی ریشه‌های اعتراضات ضداسرائیلی در دانشگاه‌های آمریکا
  • تمام مدیران باید سایه سازمان بازرسی را بالای سر خود احساس کنند
  • واکسیناسیون ۲۶ هزار رأس دام سبک و سنگین در مناطق محروم چهارمحال و بختیاری
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس برای برنامه ایمن‌سازی کشور
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور