Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد فلاح کهن روز سه شنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان  قلعه گنج که به منظور بررسی مسائل و مشکلات حوزه اموزش و پرورش این شهرستان برگزار شد، افزود: آموزش و پرورش قلعه گنج در حال حاضر نسبت به سالیان گذشته در حوزه نیروی انسانی بسیار پیشرفت کرده، اما در شاخص های استانی هنوز نیاز به تقویت داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار قلعه گنج افزود: اما در حوزه کیفیت آموزشی چندان تغییری حاصل نشده و خوشبختانه در دوره و دولت جدید تمرکز روی کنکور است اما به هرحال در قلعه گنج فرصت های و فضاهای آموزشی با سایر نقاط استان و کشور نابرابری های وجود دارد و از نظر فضاهای آموزشی کار بسیاری شده اما در قلعه گنج مدارس فرسوده زیادی داریم که نیاز به تجهیز و بازسازی دارند.

محمد فلاح کهن افزود: امروز برای محرومیت زدایی در آموزش و پرورش نیازمند فرصت های برابر هستیم. امروز میانگین نمرات دانش آموزان ما نسبت به شهرستان های دیگر استان برابر نیست.

احمد شهدوست بخشدار چاه دادخدا نیز گفت: در حوزه آموزش و پرورش بخش چاه دادخدا و رمشک و دهستان مارز در رشته های تجربی و ریاضی با کمبود نیروی آموزشی در مدارس مواجه هستیم و بیشتر معلمان در این حوزه در رشته های علوم انسانی تدریس می کنند؛ دانش آموزان مدارس روستاهای چاه دادخدا بابت دوسالی که کرونا و تعطیلی مدارس در این روستاها بوده دچار افت تحصیلی شدند.

وی تصریح کرد: ما در کنکور سال های گذشته بهترین رتبه های کنکور متعلق به دانش آموزان بخش چاه دادخدا قلعه گنج بود، اما متاسفانه امسال رتبه های قبولی و مطلوبی نداشتیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان نیز در این جلسه بیان داشت: ما سعی داریم با تلاش و مساعدت همکاران در تمامی شهرستان های استان کرمان هیچ کلاس درس و مدرسه ای در روز اول مهر بدون معلم بازگشائی نشود. پروژه مهر دو بعد دارد یکی ساماندهی نیروی انسانی و یکی ساماندهی فضاهای آموزشی است.

رضا رضایی تصریح کرد: در حوزه ساماندهی نیروی انسانی، ساعت مورد نیاز برای نیروی حق التدریس در استان را مشخص و معین کردیم و این قرارداد را با وزارتخانه بسته و تمام کرده ایم که به چند ساعت حق التدریس نیاز داریم و جلسات ساماندهی نیروی انسانی را هر دو هفته یکبار و نقل و انتقالات نیروهای انسانی را هم انجام می دهیم.

وی گفت: در حوزه فضاهای آموزشی و فیزیکی تلاش می کنیم با همکاری مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس آنچه که می توانیم مدارس را تحویل بدهیم و اگر هم تعدادی تحویل نشد در کوتاهترین زمان ممکن ساخته و در حین سال تحصیلی تحویل و دانش آموزان را جابجا کنیم و پروژه های نیمه تمام را با همکاری اداره کل نوسازی پس از تکمیل در ردیف پروژه های تکمیل شده قرار دهیم و سعی خواهیم کرد در قلعه گنج نیز مدرسه غیرمقاوم نداشته باشیم.

رضایی ادامه داد: در بحث سخت افزاری در شهرستان قلعه گنج عمده تجهیزات مدارس توزیع شده و تجهیزات مورد نیاز سایر مدارس نیز بزودی تامین و تحویل اداره آموزش و پرورش شهرستان قلعه گنج خواهد شد.

مدیرکل اموزش و پرورش کرمان اظهار داشت: در ارتباط با بحث بومی گزینی و بومی گرایی پیگیری های لازم را مدیر اداره آموزش و پرورش قلعه گنج انجام خواهد داد و ما هم در وزارتخانه پیگیری خواهیم کرد که حق و حقوق داوطلبان بومی ضایع نشود و من به شدت بدنبال طرح مسئله بومی گزینی در حوزه آموزش و پرورش هستم و بدنبال این هستیم داوطلب بومی همان شهرستان در شهرستان خودش مشغول به تحصیل شود؛ چون در غیراینصورت ما با حجم زیادی از درخواست های نقل و انتقالات مواجه خواهیم بود.

وی تصریح کرد: در سفر اخیر ریاست جمهوری به جیرفت و برپایی میزخدمت برای همکاران فقط تعداد دو هزار ۴۰۰ درخواست مردمی ثبت شده است و در مرکز استان نیز ۲۰۰۰ درخواست که حجم زیادی از این نامه ها مربوط به نقل و انتقالات نیروهای آموزش و پرورش می باشد و همچنین بعضی ها اعتراض داشتند که سهمیه بومی آنها در ازمون لحاظ نشده که ما پیگیری کردیم و اعتراضات آنها را به استان منتقل کرده ایم.

رضا هدایتی مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان کرمان نیز گفت: بسیاری از پروژه های نوسازی و پروژه های مشارکتی با بنیاد مستضعفان در قلعه گنج از زیربنا داریم تا برخی مدارس که پیشرفت ۸۰ تا ۹۰ درصدی دارند و ما از محل اعتبارات محرومیت زدایی برای تکمیل آنها پیگیری کردیم و در سفر سال ۱۴۰۰ از محل اعتبارات سفر ریاست جمهوری به اذعان کارشناسان برنامه و بودجه کشور سازمان نوسازی مدارس استان کرمان در جذب اعتبارات در فصل اموزش و پرورش رتبه اول را کسب کردیم. اعتبارات خوبی در حوزه آموزش و پرورش گرفتیم و در این حوزه ۶۰۰ میلیارد تومان مصوب شده است که این اعتبار ظرف سه سال آینده جذب خواهد شد.

وی افزود پروژه های احداث مدارس قلعه گنج پیشرفت فیزیکی خوبی داشتند از جمله مدرسه نجمیه حسن آباد که پیشرفت ۷۵ درصدی دارد تا مهر امسال به بهره برداری خواهد رسید.

برچسب‌ها قلعه گنج مدارس کرمان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: قلعه گنج مدارس کرمان قلعه گنج مدارس کرمان فضاهای آموزشی آموزش و پرورش نیروی انسانی دانش آموزان استان کرمان قلعه گنج چاه دادخدا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۶۸۸۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۴۰ نیروی فنی جذب هنرستان‌های زنجان می‌شوند

به گزارش خبرنگار مهر، علی اسماعیلی ظهر سه‌شنبه در نشست خبری به مناسبت گرامیداشت هفته بزرگداشت معلم اظهار کرد: امسال میزبان بیش از ۲۲۷ هزار دانش آموز از مقطع پیش دبستانی تا پایه دوازدهم بودیم.

وی با بیان اینکه ۱۴ هزار و ۵۹۵ همکار در ارائه خدمات و برنامه‌های آموزشی و تربیتی شرکت دارند، تصریح کرد: دو عرصه در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مهمترین محل رخدادهای آموزشی و تربیتی است که شامل مدرسه و نیروی انسانی و معلمان می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به اینکه امسال بزرگداشت هفته معلم با شعار ویژه «همه مدیون توایم» عنوان کرد: وقتی صحبت از معلم می‌کنیم صحبت از جایگاه معلمی و تاثیر آن در جامعه بوده و بسیاری از دستاوردهای جامعه ماحصل فرهنگ آموزش عالی و تعلیم و تربیت است.

وی در مورد نوسازی و احداث مدارس جدید یادآور شد: سال گذشته اداره نوسازی و تجهیز مدارس ۲۱۸ کلاس در سطح استان تحویل داد که این رقم در ۲۰ سال گذشته بی‌سابقه است.

اسماعیلی با بیان اینکه در عین وجود مدارس تخریبی، مدارس نوساز و منظم هم داریم، خاطرنشان کرد: بعضی از مدارس به لحاظ فیزیکی فرسوده است اما از لحاظ کیفیت آموزش و جایگاه تربیتی در سطح ممتاز است و در هیچ کجای استان هیچ مدرسه‌ای به حال خود رها نشده است.

وی در مورد کاهش سطح دانش دانش‌آموزان باید نگاه واقع بینانه داشته باشیم، ابراز کرد: ممکن است بخشی از جامعه دانش‌آموزی علاقه‌ای به روند تحصیلی نداشته باشد اما آموزش و پرورش وظایف خود را برای تربیت آن‌ها انجام می‌دهد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان در مورد جذب نیروهای معمم بیان کرد: از جامعه روحانیون ۲۳ نفر از حوزه در آزمون‌ها پذیرفته شدند و در رشته‌های مرتبط با توانایی مشغول خدمت هستند.

وی با اشاره به اینکه میزان خروج نیروها از آموزش و پرورش به دلیل نیاز به معلم در این نهاد در دو سال اخیر کاهش یافته است، تاکید کرد: تدبیری اتخاذ کردیم که کلاس‌ها خالی نماند و بعد از رتبه‌بندی بیش از ۱۰۰ نفر در صف ورود به آموزش و پرورش از دستگاه‌های دیگر هستند.

اسماعیلی از جذب ۱۴۰ نفر نیروی فنی برای اشتغال در هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای خبر داد و گفت: در بحث نیروهای کیفیت بخشی نیز ۱۴ اردیبهشت ورود نیروها را پیش‌رو داریم.

وی با اشاره به اینکه مدارس کانکسی بالای ۱۰ نفر نداریم مگر به دلیل بعد مسافت که به مدارس موجود برای سایر پایه‌ها ضمیمه شده باشد، عنوان کرد: از طرفی توسعه شهرک‌های اقماری نیاز به تاسیسات زیربنایی از جمله مدارس دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان ادامه داد: در دوره‌ای بخش قابل توجهی از اعتبارات به روستاها اختصاص یافت و مدارس خوبی در آن‌ها ایجاد شد که به دلیل مهاجرت در حال حاضر بلااستفاده مانده و آن‌ها را در مسیر فروش قرار می‌دهیم.

کد خبر 6093150

دیگر خبرها

  • جذب سه هزار معلم جدید در هرمزگان
  • زنگ سپاس معلم در مدارس هرمزگان به صدا درآمد
  • ۹۰ هزار معلم جدید، اول مهر به مدارس می‌روند
  • نواخته شدن زنگ سپاس از معلم در مدارس گلستان
  • مدارس کانکسی در زنجان به حداقل ممکن رسیده است
  • ۱۴۰ نیروی فنی جذب هنرستان‌های زنجان می‌شوند
  • اضافه شدن هزار و ۴۸۰ نیروی جدید به آموزش و پرورش خراسان جنوبی
  • هوشمندسازی ۴۰۰ کلاس درس در بردسکن
  • ۷۱۰ آموزگار جدید از ماه مهر تدریس را در مدارس آذربایجان‌غربی آغاز می‌کنند
  • آغاز عملیات اجرایی هشت مدرسه و بهره‌برداری از یک هنرستان در بوشهر