Web Analytics Made Easy - Statcounter

ثبت تاریخ شفاهی سردار حسن شاهوارپور فرمانده سپاه پاسداران استان خوزستان در مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس کلید خورد.

به گزارش تارنمای مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس، سردار شاهوارپور که از اولین اعضای سپاه پاسداران دزفول است، در ابتدا به‌عنوان نیروی تکور وارد میدان نبرد شد و با تلاش و مجاهدت‌های خود به‌عنوان اولین فرمانده گردان ضد زره لشکر ۷ ولی‌عصر (عج) مشغول به فعالیت شد و سپس با عنوان جانشین فرمانده لشکر ۷ ولی‌عصر انجام‌وظیفه کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سردار شاهوارپور اکنون فرمانده سپاه استان خوزستان است و در ابتدای مردادماه سال جاری به‌عنوان منتخب برترین فرمانده سپاه کشور در جشنواره مالک اشتر برگزیده شد.

بنابر این گزارش عبدالحسین شاه‌حسینی، مجری تاریخ شفاهی سردار شاهپور است که خود در دوران دفاع مقدس در واحد اطلاعات عملیات لشگر ۷ ولی‌عصر فعال بوده است.

عبدالحسین شاه‌حسینی که با نام مستعار خادم الحسینی معروف است، در گفتگو با تارنمای مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس با بیان این‌که در اولین جلسه از تاریخ شفاهی سردار شاهوارپور به دوران کودکی و شکل‌گیری شخصیت اجتماعی ایشان پرداخته‌ایم، گفت: بنده و سردار شاهوارپور از دوران کودکی باهم بزرگ ‌شده‌ایم و به همین علت با ایشان آشنایی کامل دارم. در این جلسه که به دوران کودکی ایشان پرداخته شد، از سختی‌های زندگی‌شان در آن دوران صحبت شد و این‌که چگونه این سختی‌ها در ساخت شخصیت‌شان مؤثر بوده است.

وی متذکر شد: این مسائل، از نکاتی هستند که در بیان تاریخ شفاهی بزرگان و ازجمله فرماندهان باید به جوان‌ها بیاموزیم که شخصیت افراد در سختی‌ها ساخته می‌شود. سختی‌ها موقت است ولی شخصیت‌سازی دائمی است.

شاه‌حسینی با تأکید بر این که بررسی نحوه مدیریت در میدان نبرد ازجمله موضوعاتی است که در تاریخ شفاهی سردار شاهوارپور موردتوجه قرار خواهد گرفت، اظهار کرد: ما یک اصل فراموشی داریم و یک اصل مرگ و متأسفانه با گذر زمان تعداد بیشتری از فرماندهان و تأثیرگذاران بر جنگ هشت‌ساله با ارتش بعثی عراق را از دست می‌دهیم. با توجه به اینکه خیلی از این افراد دست‌به‌قلم نبوده‌اند و خاطرات خود را به نگارش درنیاورده‌اند و از آنجا که دانشی بالاتر از تجربه نیست، تنها از طریق بیان تجارب و خاطرات فرماندهان است که می‌توان این گنجینه‌های ارزشمند را جمع‌آوری و برای نسل آینده ذخیره کرد.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: سردار حسن شاهوارپور

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: سردار حسن شاهوارپور تاریخ شفاهی سردار سردار شاهوارپور فرمانده سپاه دفاع مقدس سختی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۶۸۸۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از شجاعت سردارحمیدرضا هاشمی تا راه‌اندازی نخستین گرمخانه توسط گروه جهادی شهید

ایسنا/کرمان مدیر گلزار شهدای بین‌المللی کرمان گفت: شهید هاشمی فرمانده اطلاعات سپاه سیستان و بلوچستان بود که سرعت عمل در کار و انجام وظیفه داشت و یک فرمانده باهوش، با شجاعت و تواضع بسیار بالا بود.

سردارمحمدرضا حسنی سعدی غروب ۱۰ اردیبهشت ماه در مراسم جشن تولد سردار شهید سیدحمیدرضا هاشمی (فرمانده اطلاعات سپاه سلمان) اظهار کرد: حضور عاشقان در گلزار و آرامش گرفتن در کنار شهدا نشان می‌دهد که آرمان و راه شهدا زنده است.

وی در ادامه با اشاره به ویژگی‌های شخصیتی شهید هاشمی بیان کرد: شهید هاشمی بعد از جذب در قرارگاه قدس سپاه، به واحد اطلاعات و عملیات معرفی شد و مدت زیادی با شهید مدافع حرم سردار جمالی و مدتی با سردار موسوی مسئول اطلاعات قرارگاه قدس کار کرد.

وی اظهار کرد: هر ماموریتی به سردار هاشمی واگذار می‌شد، اول خودش بررسی و شناسایی می‌کرد و وارد میدان می‌شد.

حسنی سعدی بیان کرد: شهید هاشمی فرمانده اطلاعات سپاه سیستان و بلوچستان بود و تیزهوشی بسیار بالایی داشت؛ در مدت کمی به تمام سران عشایر و طوایف سیستان و بلوچستان اشراف پیدا کرد و به منطقه مشرف بود.

مدیر گلزار شهدای کرمان گفت: شهید هاشمی سرعت عمل در کار و انجام وظیفه داشت و یک فرمانده باهوش، با شجاعت وتواضع بسیار بالا بود.

وی بیان کرد: شهادت حق سیدحمید بود زیرا فردی خدایی، مخلص، انقلابی بود و شب و روز نمی‌شناخت. شهید هاشمی برای دفاع از ناموس مردم و برای برقراری امنیت در سیستان و بلوچستان به میدان رفت و هشتم مهرماه سال ۱۴۰۱ در زاهدان به شهادت رسید.

حسنی سعدی در پایان گفت: از شهید هاشمی سوال کرده بودند چه زمانی برمی‌گردی کرمان؟ در پاسخ گفته بود یا بازنشسته می‌شوم و می‌آیم یا شهید می‌شوم.

به گزارش ایسنا، در این مراسم، مسئول گروه جهادی شهید سیدحمیدرضا هاشمی نیز بیان کرد: اولین گرمخانه را در کرمان از شش ماه قبل در بلوار ۲۲ بهمن راه‌اندازی کردیم و تاکنون ۲۹ نفر از میهمانان «مددسرای بهشت» را به کمپ ترک اعتیاد فرستاده و پنج خانم را به مرکز تی سی معرفی کردیم.

حسینی اظهار کرد: در گروه جهادی برای کودکان کار نیز برنامه داریم و از ماه آینده یک طرح در این زمینه آغاز خواهیم کرد و مطالبه گری در محلات را نیز دنبال می‌کنیم.

به گزارش ایسنا، مراسم جشن تولد ۴۶ سالگی سردارشهید سیدحمیدرضا هاشمی با حضور پدر، همسر، برادر شهید و جمعی از مردم و خانواده شهدا همراه با برنامه‌های فرهنگی، مدیحه سرایی و ... در گلزار شهدای کرمان برگزار شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دشوارترین عملیات نظامی در دوران جنگ با عراق /کدام فرمانده سپاه به در روز اول به شهادت رسید؟
  • از شجاعت سردارحمیدرضا هاشمی تا راه‌اندازی نخستین گرمخانه توسط گروه جهادی شهید
  • دیدار فرمانده سپاه لرستان با جامعه کارگری
  • سردار حاجی‌زاده: اجرای عملیات «وعده صادق» خواست مردم بود
  • بیگانگان به دنبال فروش سلاح در خلیج فارس هستند
  • هدیه ویژه فرمانده سپاه تهران به فرمانده کل ارتش
  • فرمانده سپاه تهران با فرمانده کل ارتش دیدار کرد
  • جلد سوم تاریخ شفاهی دفاع مقدس به زودی چاپ می‌شود
  • سپاه مقدس‌ترین نهاد و ناموس انقلاب اسلامی است
  • آیت‌الله مطهری فیلسوف زمان و یکی از متفکرین انقلاب بود