Web Analytics Made Easy - Statcounter

نشست مشترک مدیران سازمان اموال تملیکی و گمرک ایران به منظور بررسی و رفع موانع در مورد اظهارنامه کالاهای متروکه، اعاده کالا و وضعیت انبارها برگزار شد.

به گزارش ایران اکونومیست به نقل از سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی، در این نشست سید عبدالمجید اجتهادی اظهار داشت: با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی شاهد اقدامات خوبی در زمینه کاهش رسوب کالا و ساماندهی انبارها هستیم ضمن اینکه از همراهی و همکاری رئیس کل گمرک برای در اختیار گذاشتن امکانات از جمله انبارها، قفسه بندی و سایر مباحث تشکر می‌کنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل سازمان اموال تملیکی با ابراز خرسندی از برگزاری جلسه مشترک با مسئولان گمرک و پیش قدم شدن سازمان به منظور بررسی و رفع موانع در مورد اظهارنامه کالاهای متروکه، اعاده کالا و وضعیت انبارها، تصریح کرد: به دنبال حل و فصل مباحث با تعامل دوسویه هستیم. تا بتوانیم وظایفمان را بهتر انجام دهیم و همچنین دغدغه وزیر محترم امور اقتصادی و دارایی در این موارد مرتفع کنیم.

وی با برشمردن مباحثی که نیازمند تفاهم و تغییر رویکرد دارد، پرداخت و افزود: زمانی که کالای متروکه از گمرک به سازمان اموال تملیکی اظهار می‌شود بر اساس ارزش واردات بوده که این مشکل ساز است حال آنکه باید بر مبنای زمان متروکه شدن و وضعیت کالا ارزش گذاری صورت بپذیرد.

عسگری با تاکید بر اینکه تا جایی که امکان دارد زیرمجموعه وزارت اقتصاد و دولت باید مشکلات خودشان را از طریق گفت‌وگو و تعامل مرتفع کنند، گفت: در زمینه کالاهای متروکه نیازمند هماهنگی میان سازمان بنادر، گمرک، اموال تملیکی و شرکت انبارهای عمومی هستیم. نباید با برخی اظهارات آرامش جامعه را خدشه دار کرد، بلکه تعاملات باید سازنده باشد.

وی یادآور شد: درخواست‌هایی که از سوی سازمان اموال تملیکی وجود دارد، پیچیده نیست و می‌توان با تعامل آن را حل و فصل کرد. در صورتی که گمرک ظرفیت و امکاناتی دارد این امکانات نیز در اختیار سازمان اموال تملیکی قرار بگیرد چرا که هر دو سازمان زیرمجموعه وزارت اقتصاد هستند.

معاون فنی گمرک ادامه داد: خروجی این تعاملات باعث تسهیل شرایط کاری خواهد شد. دنبال آسان کردن کار شما در سازمان اموال تملیکی هستیم و در این راستا پس از بررسی و جمع بندی نظرات، ایراداتی که وجود دارد را می‌توان در قالب یک دستورالعمل به سراسر گمرکات ابلاغ کرد.

در ادامه این نشست، غلامی معاون فروش سازمان بر توسعه و ارتقا تعاملات مشترک در راستای رفع مشکلات تاکید کرد و به تشریح پیشنهادات و درخواست‌های سازمان اموال تملیکی پرداخت و گفت: رسیدگی و تفاهم در مواردی از جمله نگهداری کالاهای تملیکی در اماکن گمرک، واگذاری انبارها، در اختیار گذاشتن تجهیزات مازاد، ارتباط سامانه‌ای، چگونگی متروکه شدن و نحوه ارزش گذاری کالاها و سایر مباحث ضرورت دارد.

در پایان این نشست مقرر شد، جلسات تا رفع مشکلات و شفاف شدن مسائل ادامه یابد و در نهایت منجر به تفاهم نامه مشترک برای ارتقا و توسعه روابط دوجانبه شود.

  منبع: خبرگزاری مهر برچسب ها: نشست مشترک سازمان اموال تملیکی و گمرک ، اظهارنامه کالاهای متروکه ، سازمان اموال تملیکی ، گمرک

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: اظهارنامه کالاهای متروکه سازمان اموال تملیکی گمرک سازمان اموال تملیکی کالاهای متروکه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۶۸۹۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات بیش از ۵۰ میلیون دلار کالا از گمرک استان همدان 

جواد محمدی گفت: وزن کالا‌های صادر شده در این مدت از گمرک همدان به خارج از کشور ۱۰۹ هزار و ۹۵ تن و ارزش ریالی آنها نیز ۱۹ هزار و ۲۳۳ میلیارد ریال بوده است.

او گفت: البته باید توجه داشت بخش قابل توجهی از محصولات تولیدی استان همدان از سایر گمرکات به خارج از کشور صادر شده و آمار یاد شده مجموع کالا‌ها و ارزش صادراتی استان نیست.

این مسئول گفت: در این مدت محصولات و کالا‌های صادراتی از گمرک استان ۶۴ قلم بوده که از عمده کالا‌ها می‌توان به شیشه، فروسیلیس، انواع کشمش، کابل آلومینیومی، وازلین، سیمان سفید، پودر شیرخشک بدون چربی، منسوج نبافته، قرص بیوتین، انواع سس و کنسرو و رب گوجه فرنگی، زیتون، شور، شور مخلوط و ترشی مخلوط و نشاسته سیب زمینی اشاره کرد.

محمدی با بیان اینکه این کالا‌ها به ۱۸ کشور دنیا صادر شده است، گفت: عمده مقصد‌های صادراتی کشور‌های عراق، ترکیه، گرجستان، روسیه، افغانستان، پاکستان، قزاقستان، ارمنستان، هند، ایتالیا، عمان و کانادا است.

او با اشاره به واردات استان در سال گذشته نیز افزود: آمار واردات تا پایان سال ۱۴۰۲ به وزن حدودی ۱۰ هزار و ۴۳۶ تن که ارزش تقریبی آن بیش از ۳۵ میلیون و ۲۸۴ هزار دلار است.

مدیرکل گمرک استان همدان: ارزش ریالی واردات استان همدان در مدت یاد شده نیز به ۱۰ هزار و ۴۵ میلیارد ریال می‌رسد که عمده اقلام وارداتی به گمرک استان ۳۷ نوع کالا شامل انواع نخ (پلی آمید و پلی استر مقاوم)، قطعات خودرو، ماشین آلات بافندگی، ماشین فرز، روغن سیلاستول، رزورسینول، دیسپرس، فیلم پلی اتیلن، گرانول و انواع لاستیک خودرو است.

او گفت: از کشور‌های طرف معامله نیز می‌توان به گرجستان، چین، امارات متحده عربی، بلژیک، آلمان، بلغارستان و ترکیه اشاره کرد.

محمدی در خصوص درآمد‌های گمرکی نیز گفت: درآمد وصولی گمرک استان همدان با افزایش ۷۹ درصدی نسبت مدت مشابه سال گذشته بیش از یک هزار و ۶۱۳ میلیارد ریال رسیده است.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • طرح شناسه کالا در سازمان اموال تملیکی استان تهران اجرایی شد
  • ۴۱۳ هزار تن کالاهای اساسی به مازندران وارد شد
  • صدور بیش از ۵۰ میلیون دلار کالا از گمرک استان همدان
  • صادرات بیش از ۵۰ میلیون دلار کالا از گمرک استان همدان 
  • تعیین تکلیف حدود ۴ هزار میلیارد ریال از اموال تملیکی خوزستان
  • صدور رای از دادگاه انقلاب برای ۲۷ هزار و ۹۰۰ دستگاه وسیله نقلیه
  • تعیین تکلیف ۱۸ هزار و ۸۳۵ ردیف کالا در حوزه گمرکات و اموال تملیکی
  • تعیین تکلیف بیش از ۳ هزار میلیارد ریال از اموال تملیکی خوزستان
  • صدور ۹۱۰ رای برای تعیین تکلیف اموال متروکه در گمرکات خوزستان
  • قاچاق کالا عملاً روند تولید را مختل می‌سازد