Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-05-01@13:28:38 GMT

تشکیل شورای تجاری سوریه و عراق

تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۶۹۴۵۷

تشکیل شورای تجاری سوریه و عراق

وزارت اقتصاد سوریه از تشکیل شورای تجاری سوریه و عراق به منظور توسعه روابط اقتصادی دمشق و بغداد خبر داد.

به گزارش گروه اقتصاد بین الملل ایران اکونومیست به نقل از سانا، وزارت اقتصاد و تجارت خارجی سوریه امروز تصمیمی مبنی بر تشکیل شورای تجاری سوریه و عراق صادر کرد.

این تصمیم با هدف تقویت نقش بخش خصوصی و بهره مندی از توانمندی‌های آن در توسعه روابط اقتصادی سوریه و عراق در زمینه‌های مختلف تجاری، سرمایه گذاری، صنعتی، کشاورزی و گردشگری اتخاذ شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بیانیه وزارت اقتصاد سوریه بر اهمیت بازار عراق برای محصولات صادراتی سوریه که نیازهای مصرف کننده عراقی را برآورده می‌کند، تاکید شده است.

این تصمیم شامل انتصاب محمد ناصر السواح به عنوان رئیس شورا و زیاد اوبری به عنوان نائب شورا از طرف سوریه بوده است.

 

منبع: خبرگزاری فارس

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: سوریه و عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۶۹۴۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشمش و سفال همدان تقویت کننده مبادلات تجاری کشور

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، جلیل دارا در حاشیه برگزاری اکسپو ۲۰۲۴ و در بازدید از غرفه این استان، گفت: در استان همدان ظرفیت‌های بسیار خوبی برای فعال کردن ۶ زنجیره فرعی و دو زنجیره اصلی کشمش و سفال وجود دارد که به دلیل کیفیت و اقبالی که در بازار جهانی دارند تقویت کننده مبادلات تجاری و صادراتی کشور هستند.

او افزود: خوشبختانه بر اساس گزارشات استان همدان رشد کالا‌هایی از این استان که در طبقه‌بندی زنجیره ارزش قرار دارند رو‌به بالا است که امیدواریم با سیاست‌گذاری وزارت کشور در سال جدید و شعار سال که مزین به جهش تولید و مشارکت مردم است شاهد حضور مردم در افزایش تولیدات و صادرات بیشتر باشیم.

رئیس مرکز مطالعات وزارت کشور، تاکید کرد: به طور قطع برکات خوبی از جهت اشتغال، تولید و درآمدزایی از مسیر مبادلات تجاری متمرکز بر محصولات دارای زنجیره ارزش این استان که شامل کشمش، سفال، چرم، گیاهان دارویی، مبل‌و‌منبت، سنگ‌های قیمتی و پوشاک است برای این استان رقم می‌خورد.

دیگر خبرها

  • کشمش و سفال همدان تقویت کننده مبادلات تجاری کشور
  • برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و امارات
  • طرح فجرانه کالابرگ تمدید می‌شود؟
  • استرداد بیش از ۱۹۰ خانواده عراقی از اردوگاه الهول سوریه به عراق
  • تحرکات آمریکا در سوریه از بیم تشدید عملیات‌های مقاومت
  • انهدام تجهیزات زرهی تروریست‌ها در حومه حلب، ادلب و لاذقیه
  • عملیات موفق ارتش سوریه علیه تروریست‌ها+فیلم
  • تصاویری از لحظه انهدام خودروهای زرهی تروریست‌ها در سوریه
  • مسئول «پلیس اسلامی داعش» در عراق به دام افتاد
  • تشکیل زنجیره سبز برای تصمیم‌گیری در بخش کشاورزی