Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهربه نقل از الخلیج الجدید، کویت شش سال پس از فراخواندن سفیر خود از تهران به نشانه همبستگی با عربستان سعودی، سرانجام سفیر جدیدی در ایران منصوب کرد. «بدر عبدالله المنیخ» سفیر جدید دولت کویت روز شنبه ۲۲ مردا ماه و در آغاز ماموریتش در تهران با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران دیدار و رونوشت استوارنامه خود را تقدیم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عمرو الشوبکی تحلیلگر مرکز پژوهش های سیاسی و استراتژیک الاهرام در واکنش به این تحول گفت: این گام با پیشرفت به وجود آمده در مذاکرات هسته ای ایران مرتبط است.کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس از نزدیکی به نتیجه رسیدن مذاکرات هسته ای ایران مطلع شدند و به این نتیجه رسیدند که به گفتمان بیشتر با ایران و ایجاد کانال های ارتباط دیپلماتیک نیاز است. اخبار منتشر شده درباره نزدیکی به نتیجه رسیدن مذاکرات هسته ای ایران، شاید بر این تصمیم از سوی کویت تاثیر گذاشته باشد با وجود اینکه مساله هسته ای تنها عامل بهبود روابط کویت با ایران نیست.

الشوبکی اظهار داشت که رویکردی در میان کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس درخصوص بازنگری جامع در روابط با کشورهای همجوار وجود دارد، همانند آنچه با ترکیه رخ داد. این کشورها به این نتیجه رسیده اند که درگیری برای هیچ طرفی سود نخواهد داشت. نیاز به گفتگو ضروری استرویکردی در میان کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس درخصوص بازنگری جامع در روابط با کشورهای همجوار وجود دارد، همانند آنچه با ترکیه رخ داد. این کشورها به این نتیجه رسیده اند که درگیری برای هیچ طرفی سود نخواهد داشت. نیاز به گفتگو ضروری است.

وی افزود: نگرش و رویکردی مبنی بر لزوم ازسرگیری روابط با ایران نزد کشورهایی همانند امارات که کانال های ارتباطی دارد و آماده اعزام سفیر است و همچنین کویت که این اقدام را انجام داد و عمان که روابط خوبی با ایران دارد، وجود دارد.

این پژوهشگر در مرکز الاهرام در این خصوص به گفتگوی میان ایران و عربستان اشاره کرد و آن را نشان دهنده تمایل این کشورها برای تفاهم با ایران دانست.

الشوبکی گفت: اختلافاتی میان ریاض و تهران باقی خواهد ماند اما این اختلافات از طریق کانال های دیپلماتیک حل خواهد شد نه اینکه روابط قطع شود، و اینکه به معنای ائتلاف با ایران باشد اما منازعه با ادوات مختلف برخلاف سال های گذشته مدیریت خواهد شد.

وی تاکید کرد که این رویکرد در تغییر شکل گفتگو میان ایران و عربستان از طریق تبدیل گفتگوی غیرعلنی به علنی و شاید بازگشت سفرای دو کشور بازتاب خواهد داشت.

الشوبکی معتقد است امارات و کویت، با سرعت بیشتری نسبت به عربستان، به سوی ایران حرکت کرده اند و این ممکن است انگیزه ای برای عربستان باشد که در این مسیر حرکت کند و اشاره ای است مبنی بر اینکه کشورهای همپیمان عربستان با ایران روابط دارند و این کشورها بخش اساسی شورای همکاری خلیج فارس هستند.

کد خبر 5564950

منبع: مهر

کلیدواژه: ایران امارات متحده عربی کویت ایالات متحده امریکا روسیه رژیم صهیونیستی عراق فلسطین سوریه اوکراین تایوان افغانستان سلمان رشدی ترکیه ایران جنگ اوکراین لبنان شورای همکاری خلیج فارس هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۶۹۵۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی | ماموریت صهیونیست ها در سفر به عربستان چیست؟

به گزارش همشهری آنلاین، یک هواپیمای شخصی اسرائیلی که اخیرا تعدادی از مقامات اسرائیلی را به قطر و مصر برده بود، بعدازظهر امروز (شنبه)، در ریاض فرود آمد.

تلویزیون اسرائیل «کان» گزارش داد این هواپیما از فرودگاه بن گوریون در تل‌آویو برخاسته و بعد از توقف کوتاهی در عمان به عربستان سعودی رفته و آنجا فرود آمده است.

کان مدعی شد که احتمالا چند مقام اسرائیلی به منظور گفت‌وگو درباره عادی‌سازی روابط با عربستان سعودی با این هواپیما به ریاض رفته باشند.

این شبکه اسرائیلی در ادامه با اشاره به سفر قریب‌الوقوع «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا به منطقه، خاطرنشان کرد مقامات موساد و شاباک (سرویس امنیت داخلی رژیم اسرائیل) چند روز پیش از همین هواپیما برای انجام سفرهایی در منطقه استفاده کرده‌اند.

در این گزارش اشاره شده است که از این هواپیما برای انتقال مقامات اسرائیلی در چارچوب مذاکرات تبادل اسرا در قطر و مصر استفاده شده است.

کد خبر 847561 منبع: فارس برچسب‌ها اسرائیل خبر ویژه عربستان فلسطین

دیگر خبرها

  • سفر معاون امیرعبداللهیان به ریاض
  • جزئیات توافق آمریکا و عربستان برای سازش میان ریاض و تل‌آویو
  • ریاض اولین مقصد «بلینکن» در دور جدید سفر منطقه‌ای خاورمیانه
  • فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی / تلویزیون اسرائیل: احتمالا این مقامات برای گفت‌و‌گو درباره عادی‌سازی روابط رفته باشند
  • فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی
  • فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی | ماموریت صهیونیست ها در سفر به عربستان چیست؟
  • رئیس‌کل بانک مرکزی راهی عربستان شد
  • بالانسر ایران و اسرائیل
  • ویدیو/ ارتقای اقتصاد مکمل میان ایران و کشورهای آفریقایی
  • رایزنی برای تبادلات مالی و بانکی میان ایران و آفریقا