Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-04@20:46:05 GMT

اولین مورد آبله میمون در ایران شناسایی شد

تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۶۹۵۸۲

اولین مورد آبله میمون در ایران شناسایی شد

به گزارش خبرگزاری مهر، پدرام پاک آئین اعلام کرد: اولین فرد مبتلا آبله میمونی در ایران که یک خانم ۳۴ ساله است، در اهواز شناسایی شد و با تأیید آزمایش‌های اولیه و نهایی در حال طی کردن دوره بیماری خود در منزل است.

پاک آئین، با اعلام این خبر اظهار داشت: شناسایی این مورد با همکاری بیمار که یک بانوی ۳۴ ساله است و خانواده او از طریق مشاهده ضایعات پوستی بیمار صورت گرفته است؛ بیمار که در اهواز سکونت دارد، بلافاصله قرنطینه شده و با تأیید آزمایش‌های اولیه و نهایی در حال طی کردن دوره بیماری خود در منزل است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه بنا به اظهار دانشمندان و متخصصان، آبله میمونی، کشندگی بالایی نداشته و قابل درمان است، افزود: افرادی که در گذشته دور واکسن آبله را تزریق کرده‌اند تا حدود قابل توجهی نسبت به این بیماری مصونیت خواهند داشت.

کد خبر 5565071 علی قدمی

منبع: مهر

کلیدواژه: آبله میمون واکسن وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی ویروس کرونا وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی آمار کرونا واکسن کرونا کووید 19 قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده سازمان بیمه سلامت سرطان پروتکل های بهداشتی درمان ناباروری دیابت کودکان خادمان سلامت گرمای شدید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۶۹۵۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کهنسال‌ترین معلم ایران در مهاباد درگذشت

آفتاب‌‌نیوز :

اسعد رسولی روز جمعه اظهار کرد: مرحوم حجازی متولد سال ۱۲۹۶ بود که در سال ۱۳۱۶ به عنوان معلم در اموزش و پرورش استخدام شد و یکی از نخستین معلمان این شهر به شمار می‌آمد.

وی اضافه کرد: این معلم دلسوز و پرتلاش پس از ۳۴ سال خدمت در آموزش و پرورش مهاباد سرانجام در سال ۱۳۵۶ و قبل از پیروزی انقلاب اسلامی به درجه بازنشستگی نایل آمده بود.

رییس آموزش و پرورش مهاباد گفت: مرحوم حجازی در دوران خدمتش در تمامی مقاطع تحصیلی به تدریس مشغول بود و علاوه بر ریاست اداره آموزش و پرورش، مسوولیت سازمانان جوانان و هلال احمر (شیرو خورشید) مهاباد را نیز در کارنامه مدیرتی خود داشت.

وی اظهار کرد: از مرحوم حجازی چند تالیف شامل کتاب خاطرات و دیوان اشعار به زبان‌های کُردی و فارسی به یادگار مانده است که هنوز به چاپ نرسیده است.

آیین تشییع و خاکسپاری مرحوم حجازی با حضور گسترده مردم بویژه شاگران وی در آرامستان باغ فردوس مهاباد برگزار و مجلس ترحیم وی در مسجد مولوی این شهرستان برگزار می‌شود.

مهاباد در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • ببینید | توهین جنجالی و نژادپرستانه یک جوان مقابل یک زن سیاهپوست در آمریکا: تقلید میمون!
  • کهنسال‌ترین معلم ایران در مهاباد درگذشت
  • کانون هموفیلی ایران: دارو‌های جدید هموفیلی، تحت پوشش بیمه نیست
  • مصائب بیماران هموفیلی برای تهیه دارو
  • تولید میکروقطره‌هایی که برای تشخیص دقیق بیماری استفاده خواهند شد
  • بهره‌برداری از پروژه فروسیلیس منگنز ازنا در چند ماه آینده
  • موفقیت واکسن‌های موسسه رازی در کنترل و پیشگیری بیماری آبله در گوسفند و بز در کشور
  • یک موضوع مهم درباره آلرژی که خیلی‌ها نمی‌دانند
  • یک موضوع مهم درباره آلرژی که خیلی‌ها نمی‌دانند | در مواجهه با آلرژی برخی پزشکان، بیماران را دچار سوءتغذیه می‌کنند
  • عوارض اختلال افسردگی مزمن چیست؟/ راهکارهای درمان را بشناسید