Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جماران؛ عصر امروز سه‌شنبه در جلسه اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس با دریابان شمخانی، گزارش کاملی از روند مذاکرات و فرآیند بررسی ایده‌های هماهنگ‌کننده اتحادیه اروپایی و جمع‌بندی نظرات ایران در این خصوص به کمیسیون ارائه شد.

در این جلسه که در محل دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی و با حضور وزیر امورخارجه، رئیس سازمان انرژی اتمی و معاون سیاسی وزارت امور خارجه برگزار شد به سوالات نمایندگان حاضر در جلسه در خصوص ابعاد مختلف متن پیشنهادی تهیه شده، پاسخ داده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیر شورای عالی امنیت ملی با تاکید بر سیاست محوری دولت بر گره نزدن اقتصاد کشور به مذاکرات گفت: قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از منافع ملت ایران که با هوشمندی و دوراندیشی مجلس انقلابی تصویب شد ظرفیت‌های بسیار خوبی را برای پیگیری کامل سیاست مقاومت فعال در اختیار کشور قرار داد که امروز ثمرات آن بیش از گذشته هویدا شده است.

او با تشریح زحمات شبانه‌روزی رئیس و اعضای هیئت مذاکره‌کننده و مجموعه دستگاه‌های فعال در این بخش خاطرنشان کرد: صرف نظر از توافق یا عدم توافق که به هر شکل، تامین کننده منافع ملت ایران است با هماهنگی بسیار خوبی که میان بخش‌های مختلف کشور برای پیشبرد مذاکرات انجام شد در هیچ بخشی از خطوط قرمز عقب‌نشینی انجام نشد و نخواهد شد.

در ادامه این جلسه علی باقری مذاکره‌کننده ارشد کشورمان و مهندس محمد اسلامی رییس سازمان انرژی اتمی توضیحات مبسوطی را در خصوص مذاکرات در بخش‌های مرتبط با رفع تحریم‌ها و موضوعات هسته‌ای ارائه کردند و به سوالات متعدد نمایندگان حاضر در جلسه پاسخ گفتند./ نورنیوز

 

آمریکا راستی آزمایی رفع تحریم‌ها و ارائه تضمین را پذیرفته است

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس پس از نشست امروز گفت:  بر اساس گزارش ارائه شده توسط آقای باقری، در جریان مذاکرات هدف انتفاع اقتصادی و رفع موانع تجارت خارجی کشورمان، از جمله رفع تحریم‌های غیرقانونی فروش نفت و دسترسی بانکی به منابع آن با جدیت دنبال شده و می‌شود. 

همچنین حفظ چارچوب برنامه هسته‌ای صلح امیز از اصول جمهوری اسلامی در جریان مذاکرات است.

همچنین باقری تاکید کرد که در مذاکرات هسته‌ای، طرف مقابل بر اساس منطق جمهوری اسلامی، اصل دو موضوع راستی آزمایی رفع تحریم‌ها و ارائه تضمین را پذیرفته است و اساس توانمندی‌های هسته‌ای کشورمان حفظ خواهد شد.

منبع: جماران

کلیدواژه: افغانستان سهام عدالت لیگ برتر لیگ قهرمانان مقدماتی جام جهانی واردات خودرو ویروس کرونا شورای عالی امنیت ملی شورای عالی امنیت ملی ایران علی باقری مذاکرات وین افغانستان سهام عدالت لیگ برتر لیگ قهرمانان مقدماتی جام جهانی واردات خودرو ویروس کرونا رفع تحریم ها امنیت ملی هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۶۹۸۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین تحولات و جزئیات مذاکرات قاهره از زبان منبع فلسطینی

یک منبع آگاه فلسطینی جزئیات پیشرفت مذاکرات قاهره و آخرین تحولات آن را به المیادین فاش و تاکید کرد که در سندی که به جنبش حماس ارائه شده است، از شدت موضع اشغالگران کاسته شده است.

به گزارش ایسنا، یک منبع آگاه فلسطینی روز سه‌شنبه جزئیات پیشرفت مذاکرات قاهره و آخرین تحولات را به المیادین فاش کرد و توضیح داد که این سند که به جنبش حماس ارائه شده حاوی نکات مثبت و کاهش موضع اسرائیل است.

این منبع افزود که حماس هنوز باید موضوعات کلیدی، به ویژه آتش‌بس و عقب‌نشینی از غزه را تثبیت کند.

این منبع خاطرنشان کرد که پایبندی حماس به سند ارائه شده در ۱۴ مارس و پایبندی به تمام بندهای آن اشغالگران را مجبور به عقب‌نشینی در خصوص موضوعات آتش‌بس، عقب نشینی از غزه و بازگشت آوارگان کرد.

وی تصریح کرد: جنبش حماس پس از بازگشت هیئتش به قاهره همچنان در حال بررسی این پیشنهاد و در حال انجام رایزنی‌های فشرده است و با میانجی‌های مصری و قطری در تماس دائمی است.

این منبع در گفت‌وگو با المیادین گفت که هنوز نکات بحث برانگیز در مورد موضوع اسیران صهیونیست وجود دارد و برای توافق بر سر تعداد و کیفیت آزادی آنها نیاز به زمان هست.

این منبع تاکید کرد که فضا بهتر از گذشته است و موضع اسرائیل در مورد عقب نشینی و بازگشت آوارگان شاهد عقب‌گردهایی است.

مصعب البریم، سخنگوی جنبش جهاد اسلامی در این خصوص در گفت‌وگو با المیادین گفت: «نبرد پایان نمی‌یابد مگر اینکه تهاجم اشغالگران متوقف شود و دشمن عقب‌نشینی کند.»

روز سه شنبه رهبری جنبش حماس در پیامی در خصوص مذاکرات قاهره به جناح‌های مقاومت فلسطین اطلاع داد که هیئتش به قاهره رفته و در مورد چند موضوع موجود در پیشنهاد اخیر ارائه شده به جنبش رایزنی کرده است.

این جنبش توضیح داد که این هیئت توضیحات و نظرات میانجیگران مصری و قطری را در مورد جزئیات آخرین سند شنیده و پس از شفاف سازی و تحقیق درباره سند اخیرا ارسال شده، برای تکمیل رایزنی‌ها، قاهره را ترک کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • گزارش ایرنا از راستی آزمایی خبر بی‌بی‌سی درباره نیکا شاکرمی
  • حماس : پایان هر توافقی باید تضمین‌ کننده آتش‌ بس دائمی باشد
  • چین به بحث کنترل تسلیحات هسته‌ای ورود نمی‌کند
  • اعلام تحریم های ایران علیه افراد و نهادهای آمریکایی و انگلیسی/  نامه ایران به شورای امنیت در رد اتهامات اسرائیل/ حمله آمریکا و انگلیس به شمال یمن/ اعلام برگزاری رزمایش نظامی آمریکا و پاکستان
  • حماس: پایان هر توافقی باید تضمین‌کننده آتش‌بس دائمی باشد
  • تحریم‌های جدید ایران علیه آمریکا
  • تحریم های جدید ایران علیه آمریکا
  • آخرین تحولات و جزئیات مذاکرات قاهره از زبان منبع فلسطینی
  • موبایل پرچمدار هواوی تحریم‌های تراشه آمریکا را دور زد
  • نیروی دریایی امنیت شاهرگ اقتصادی کشور را تضمین کرده