Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-02@17:14:47 GMT

کسب یک مدال طلا و سه برنز توسط آزادکاران در روز نخست

تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۷۰۰۲۲

کسب یک مدال طلا و سه برنز توسط آزادکاران در روز نخست

به گزارش خبرگزاری مهر، رقابت‌های پنج وزن نخست کشتی آزاد قهرمانی جوانان جهان روزهای ۲۴ و ۲۵ مردادماه در شهر صوفیه بلغارستان برگزار شد و در پایان سبحان یاری در وزن ۷۹ کیلوگرم به مدال طلا دست یافت و احمد محمدنژاد جوان در وزن ۵۷ کیلوگرم، حسین محمدآقایی در وزن ۷۰ کیلوگرم و امیرعلی آذرپیرا در وزن ۹۷ کیلوگرم صاحب مدال برنز شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در وزن ۵۷ کیلوگرم احمد محمدنژاد جوان در دور نخست با نتیجه ۵ بر صفر سیمون پیرودو از ایتالیا را مغلوب کرد. وی در دور بعد با نتیجه ۷ بر ۵ مغلوب جوری وولک از آمریکا شد و با توجه به حضور حریفش در دیدار فینال به گروه بازنده‌ها رفت. محمدنژاد جوان در این گروه با نتیجه ۱۱ بر صفر عزیزبک نایموف از ازبکستان را مغلوب کرد و به دیدار رده بندی راه یافت. وی در این دیدار مقابل لوکا گوینجیلیا از گرجستان با نتیجه ۱۱ بر صفر به پیروزی دست یافت و صاحب مدال برنز شد.

در وزن ۶۵ کیلوگرم محمدرضا شاکری پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با نتیجه ۱۴ بر ۳ موحامد بکتمیروف از اتریش را مغلوب کرد. وی در دور بعد و در مرحله یکچهارم نهایی با نتیجه ۶ بر ۵ مغلوب روبرت کورنلا از آمریکا شد و با توجه به شکست این کشتی گیر در مرحله نیمه نهایی، نماینده کشورمان حذف شد.

در وزن ۷۰ کیلوگرم حسین محمد آقایی در دور نخست با نتیجه ۳ بر ۱ بگیجان کولداشیف از ازبکستان را مغلوب کرد. وی در دور دوم با نتیجه ۱۴ بر ۴ مارسل ناگی از مجارستان را مغلوب کرد و راهی مرحله یکچهارم نهایی شد. وی در این مرحله با نتیجه ۹ بر ۷ مغلوب میشل مسنبرینک از آمریکا شد و با توجه حضور این کشتی گیر در دیدار پایانی، نماینده کشورمان به گروه بازنده‌ها رفت. محمدآقایی در این گروه مقابل کانات کریمبکوف از قرقیزستان با نتیجه ۱۲ بر ۲ به برتری دست یافت و راهی دیدار رده بندی شد. وی در این دیدار با نتیجه ۵ بر ۲ از سد هایک پاپیکیان از ارمنستان گذشت و صاحب مدال برنز شد.

در وزن ۷۹ کیلوگرم سبحان یاری پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم با نتیجه ۶ بر ۱ از سد برایدیو تامپسون از آمریکا گذشت. وی در دور بعد و در مرحله یکچهارم نهایی با نتیجه ۸ بر صفر اویج بکایر از ترکیه را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله با نتیجه ۹ بر ۶ از سد اوتاری آدیشویلی از گرجستان گذشت و به دیدار فینال راه یافت. یاری در این دیدار با نتیجه ۵ بر صفر موشق مکرتچیان از ارمنستان را مغلوب کرد و به مدال طلا دست یافت.

در وزن ۹۷ کیلوگرم امیرعلی آذرپیرا در دور نخست با نتیجه ۱۱ بر صفر تویوکی هامادا از ژاپن را مغلوب کرد. وی در دور بعد و در مرحله یکچهارم نهایی با نتیجه ۱۰ بر صفر زلیم خان موسیخانوف از قزاقستان را از پیش رو برداشت و راهی مرحله نیمه نهایی شد. آذرپیرا در این مرحله با نتیجه ۶ بر ۴ مغلوب ریفات گیداک از ترکیه شد و به دیدار رده بندی رفت. وی در این دیدار با نتیجه ۵ بر ۱ از سد داوید مچدلیدزه از اوکراین گذشت و صاحب مدال برنز شد.

۵۷ کیلوگرم: ۱- جوری وولک (آمریکا) ۲- مری بازاربایف (قزاقستان) ۳- احمد محمدنژاد جوان (ایران) و آبهیشیک دهاکا (هند)
۶۵ کیلوگرم: ۱- امیدجان جلال اف (ازبکستان) ۲- زیرادین بایراموف (آذربایجان) ۳- آئویاگی یوشینوسوکه (ژاپن) و سوجیت (هند) … ۹- محمدرضا شاکری (ایران)
۷۰ کیلوگرم: ۱- کانان هیبت اف (آذربایجان) ۲- میشل مسینبرینک (آمریکا) ۳- حسین محمدآقایی (ایران) و مولایم یاداو (هند)
۷۹ کیلوگرم: ۱- سبحان یاری (ایران) ۲- موشق مکرتچیان (ارمنستان) ۳- اوتاری آدیشویلی (گرجستان) و موحامد عبداله یف (قرقیزستان)
۹۷ کیلوگرم: ۱- بنجامین کوتر (آمریکا) ۲- ریفات گیداک (ترکیه) ۳- امیرعلی آذرپیرا (ایران) و نیراج (هند)

در پایان روز نخست تیم آمریکا با ۸۴ امتیاز در جایگاه نخست قرار دارد، تیم ایران با ۷۴ امتیاز در جایگاه دوم و تیم‌های هند، آذربایجان، گرجستان و ترکیه به ترتیب با ۶۰، ۵۵، ۴۵ و ۴۲ امتیاز در جایگاه‌های سوم تا ششم حضور دارند.

کد خبر 5565108

منبع: مهر

کلیدواژه: کشتی آزاد مسابقات قهرمانی جهان جوانان تیم فوتبال استقلال تهران لیگ برتر فوتبال ایران فوتبال تیم فوتبال پرسپولیس کشتی آزاد بازیهای کشورهای اسلامی وزنه برداری مهدی قائدی تیم فوتبال سپاهان اصفهان یورگن لوکادیا چهارمین دوره بازیهای کشورهای اسلامی باشگاه پرسپولیس تیم ملی فوتبال ایران ریکاردو ساپینتو مرحله یکچهارم نهایی صاحب مدال برنز شد محمدنژاد جوان نتیجه ۵ دور بعد دور نخست دست یافت بر صفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۷۰۰۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قطعی شدن مدال سلطانی و حذف شعبان در بوکس جوانان آسیا

چهاریمن روز رقابت‌های بوکس قهرمانی جوانان و امیدهای آسیا در قزاقستان پیگیری شد و دو نماینده کشورمان در رده سنی جوانان به روی رینگ رفتند. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، روز سوم رقابت‌های بوکس قهرمانی جوانان و امیدهای آسیا، امروز (دوشنبه - 10 اردیبهشت ماه) در قزاقستان پیگیری شد و دو نماینده رده سنی جوانان به مصاف حریفان خود رفتند. 

 مهدی سلطانی بوکسور وزن 54 کیلوگرم با برتری مقابل نماینده مغولستان ضمن صعود به دیدار نیمه‌نهایی، مدال برنز خود را قطعی کرد. سلطانی در دور نخست با قرعه استراحت روبرو شده بود و در دیدار مقابل نماینده مغولستان در دو راند نخست مغلوب شده بود، اما با عملکرد قابل در راند سوم در نهایت پیروز این مسابقه لقب گرفت و نخستین مدال نمایندگان بوکس کشورمان را در این رقابت‌ها قطعی کرد. او در مرحله نیمه‌نهایی به مصاف بوکسوری از قزاقستان خواهد رفت. 

 همچنین مهدی شعبان دیگر نماینده بوکس رده سنی جوانان ایران در وزن 48 کیلوگرم با شکست مقابل نماینده فیلیپین از دور مسابقات کنار رفت. 

4 پیروزی ملی‌پوشان امید بوکس در مسابقات آسیایی

 

فردا(سه‌شنبه - 11 اردیبهشت ماه) رقابت‌های رده‌سنی امید پیگیری می‌شود و چهار بوکسور کشورمان به مصاف حریفان می‌روند. در وزن 48 کیلوگرم، آرشام حسنی که پیش از این مقابل لی‌ جونگ‌ هو‌ از کره‌جنوبی پیروز شده بود به مصاف ویشوانا‌ از هند می‌رود.

 در وزن 60 کیلوگرم، آرمان عبادی با آکاش گورکا از هند دیدار می‌کند. علی گرجی در وزن 67 کیلوگرم پس از استراحت در دور نخست به مصاف سویونبایف از قزاقستان می‌رود. در وزن 75 کیلوگرم نیز محمد محشری با گورپاد‌ از هند روبه‌رو خواهد شد.

رقابت‌های بوکس قهرمانی رده سنی جوانان و امیدهای آسیا از از  روز شنبه 8 اردیبهشت‌ ماه آغاز ‌شد و 18 اردیبهشت ماه در قزاقستان به پایان خواهد رسید. 

انتهای پیام/ 

دیگر خبرها

  • پینگ پنگ باز اتریشی مغلوب نوشاد عالمیان شد
  • «پاری سن ژرمن» در جهنم «وستفالی» گرفتار شد
  • محمد نخودی اردوی تیم ملی کشتی را ترک کرد
  • ۴ مدال خوش‌رنگ سهم کشتی‌گیران نونهال کهگیلویه و بویراحمدی در مسابقات قهرمانی کشور
  • نایب‌ قهرمانی ‌خوزستان‌ در کشتی فرنگی نونهالان ایران
  • لرستان مقام سوم مسابقات کشتی فرنگی نونهالان کشور را از آن خود کرد
  • برنز محشری در بوکس قطعی شد
  • مدال محشری با صعود به نیمه‌نهایی قطعی شد / ۵ بوکسور فردا به میدان می‌روند
  • درخشش فرنگی‌کاران نوجوان خوزستانی در مسابقات بین‌المللی
  • قطعی شدن مدال سلطانی و حذف شعبان در بوکس جوانان آسیا