Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، مجید کیانی امشب در دیدار با سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در نخجوان با بیان اینکه افزایش تعاملات بین‌المللی ارس در دستور کار این سازمان است، اظهار داشت: تبادلات تجاری و میزان صادرات ارس به کشورهای حوزه قفقاز باید بیش از میزان فعلی گردد و این با حمایت دستگاه دیپلماسی و استفاده حداکثری از ظرفیت‌های موجود به‌ویژه احیاء کریدور شمال به جنوب ممکن می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: منطقه آزاد ارس از جایگاه ویژه‌ای در میان مناطق آزاد کشور برخوردار است و تراز تجاری آن مثبت می‌باشد. صادرات منطقه بیشتر از واردات است و این روند را باید تقویت کنیم.‌

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس خواهان ایفای نقش دیپلمات‌های ایران در کشورهای ارمنستان و جمهوری آذربایجان برای احیای کریدور شمال به جنوب و تبدیل جلفا به ثقل ترانزیتی شمالغرب شد و تاکید کرد: دستور ریاست‌محترم جمهوری برای اجرای ماده ۶۵ احکام دائمی برنامه توسعه کشور بسیاری از ناهماهنگی‌های مرزی را رفع خواهد کرد. گمرک باید هماهنگ با سازمان منطقه آزاد ارس عمل نماید تا ترانزیت و تجارت تسهیل شود‌.‌

وی ادامه داد: باید برنامه‌ راهبردی و عملیاتی افزایش ارتباطات منطقه آزاد ارس با نخجوان تدوین و بر اساس برنامه‌ریزی مشخص تحقق این برنامه‌ها پیگیری و اجرایی شود. همه بخش‌ها باید بدانند که در حوزه‌ی ارتباطات گردشگری، توریسم سلامت، جذب دانشجو برای پردیس‌ها، احیاء ارتباطات ریلی به‌ویژه استفاده از ظرفیت راه‌آهن نخجوان- تبریز - مشهد و افزایش سطح تجارت با نخجوان چه وظایفی برایشان ترسیم شده است.‌

کیانی ابراز امیدواری کرد که با کاهش شیوع کرونا و پیگیری وزارت امور خارجه برای رفع محدودیت تردد زمینی برای مسافران در مرز ایران و جمهوری خودمختار نخجوان، رونق به بخش‌های خدمات‌رسان گردشگری و بازارچه‌ها باز گردد.‌

سیداحمدحسینی سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در نخجوان نیز در این دیدار ضمن گفت‌وگو پیرامون مباحث احیاء کریدور شمال به جنوب، توریسم سلامت را یکی از ظرفیت‌های ایران در جذب اتباع جمهوری خودمختار نخجوان برشمرد و خاطرنشان کرد: تبلیغات بیشتر در حوزه گردشگری و ایجاد ظرفیت‌های جدید در ارس به ویژه در حوزه درمانی برای انجام جراحی‌های سرپایی و تشخیص‌‌ها و معاینات اولیه می‌تواند در افزایش سفرها موثر واقع شود.

وی همکاری‌های علمی‌، گردشگری، ورزشی، برگزاری مسابقات مشترک و افزایش تعاملات زیست‌محیطی را از دیگر مواردی خواند که در تقویت ارتباطات ارس با نخجوان موثر است.

انتهای پیام/

 

منبع: فارس

کلیدواژه: نخجوان ارمنستان منطقه آزاد ارس جلفا مشهد سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در نخجوان توریسم سلامت دستگاه دیپلماسی قفقاز مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس کریدور شمال به جنوب صادرات ارس گمرک کریدور شمال به جنوب منطقه آزاد ارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۷۰۰۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید پدافند غیر عامل بر ضرورت ارتقای امنیت پیام‌رسان‌های داخلی

به گزارش خبرگزاری مهر، نخستین جلسه کمیته پدافند غیرعامل وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در سال جاری با حضور، سردار غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور، سردار فرجی پور جانشین و معاونین قرارگاه سایبری کشور، سعید رحیمی معاون ارتباطات و فناوری اطلاعات این سازمان و معاونان وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، مدیرکل حوزه وزارتی، روسای سازمان‌ها، شرکت‌های تابعه و اپراتورهای تلفن همراه برگزار شد.

در ابتدای این جلسه سردار جلالی به تحلیل جامعی از عملیات وعده صادق در پاسخ به تحرکات رژیم صهیونیستی و نتایج و آثار راهبردی این عملیات در تغییر معادلات نظامی منطقه پرداخت.

وی در ادامه با توجه به ماهیت کارکردی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، به تبیین تهدیدات متصور در این حوزه و ضرورت انجام اقدامات برای افرایش پایداری و تاب آوری زیرساخت‌های این حوزه پرداخت.

در ادامه گزارشی از اقدامات پدافند غیرعامل در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات از سوی مسئولان وزارت ارتباطات ارائه شد.

بررسی آخرین وضعیت و پیش‌بینی تهدیدات و اجرای اقدامات فوری برای امن‌سازی زیرساخت‌های ارتباطی و مخابراتی و ارتباطات حداقلی در زمان بحران، اتخاذ تدابیر لازم برای ارتقای امنیت و صیانت از مراکز، حوضچه‌ها و خطوط ارتباطی مهم، اجرای طرح نظارت هوشمند و تصویری و ضرورت انجام اقدامات فوری و اولویت‌دار برای ارتقا امنیت سکوها، خدمات‌رسان‌ها و پیام‌رسان‌های داخلی و برگزاری مستمر رزمایش‌ها به ویژه رزمایش‌های شبکه ملی اطلاعات از دیگر مواردی بود که در این جلسه بررسی شد.

کد خبر 6092975 هادی رضایی

دیگر خبرها

  • تاکید پدافندغیرعامل بر ضرورت ارتقا امنیت پیام‌رسان‌های داخلی
  • تاکید پدافند غیر عامل بر ضرورت ارتقای امنیت پیام‌رسان‌های داخلی
  • بررسی توسعه همکاری‌ها و مبادلات تجاری مرز پلدشت و نخجوان
  • آذربایجان غربی پیشرو در توسعه دیپلماسی منطقه‌ای است
  • آذربایجان‌غربی جز استان‌های پیشرو در توسعه دیپلماسی منطقه‌ای است
  • یکی از استان‌های پیشرو در توسعه دیپلماسی منطقه‌ای هستیم
  • تأکید مجدد السیسی بر ضرورت آتش بس و ارسال کمک های بشردوستانه به غزه
  • هشدار زرد هواشناسی برای بیشتر نقاط کشور
  • گرد و غبار آسمان شهرهای جنوب آذربایجان‌غربی را فرا گرفت
  • پیش بینی هشدار زرد هواشناسی در بیشتر نقاط کشور