Web Analytics Made Easy - Statcounter

۴ میلیارد تومان از موقوفه غیرمتصرفی نصیرالملک در عزاداری حسینی هزینه شد

به گزارش خبرگزاری برنا از فارس، علی طهماسبی، وکیل و مدیر موقوفه نصیرالملک با اشاره به حمایت و پشتیبانی موقوفه غیرمتصرفی نصیر الملک از هیئات عزاداری حضرت اباعبدالله حسین (ع) گفت: این موقوفه اقلام مورد نیاز ۱۰۳ هیئت، مسجد، حسینیه، اتباع متبرکه و موکب در شیراز را تهیه و توزیع کرده است که ارزش ریالی این حمایت ها ۴۰ میلیارد ریال بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
وی با بیان اینکه حاج حسن علی نصیرالملک در سال ۱۳۰۹ مسجد نصیرالملک را در کنار حرم سید الحرمین (ع) معروف به امامزاده زنجیری احداث کرد که ساخت آن ۱۲ سال طول کشیده است، افزود: هزینه، مرمت و نگهداری این مسجد و امامزاده و برگزاری مراسم تعزیه خوانی، عزاداری و روضه خوانی حضرت سید الشهدا در ماه های محرم و صفر از پنج هزار هکتار اراضی آن مرحوم در چهار منطقه بیضا، تنگ سعدی، سیاخ‌ دارنگون و فسا تامین می شود.طهماسبی با بیان اینکه آقای محمود قوام تولیت این موقوفه را به عهده دارد، ادامه داد: نسبت تقسیم سهام بر اساس نیت واقف ۱۶ سهم است که ۱۲ سهم آن برای عزاداری امام حسین (ع)، ۲ سهم آن برای نگهداری از مسجد و ۲ سهم دیگر برای نگهداری از امامزاده درنظر گرفته شده است.مدیر موقوفه نصیرالملک با اشاره به برپایی پنج موکب حسینی از موقوفه غیرمتصرفی نصیرالملک در شهر شیراز افزود: موکب کنار پارکینگ حرم شاهچراغ (ع)، موکب شهید اسکندری در گلزار، موکب سهل آباد، موکب قرآن و عترت در دروازه سعدی و موکب بچه های انقلاب در پل معالی آباد، موکب هایی هستند که مستقیما با حمایت موقوفه نصیرالملک اداره می شوند.طهماسبی با اشاره به سفر پیاده روی اربعین و باز شدن مرزهای عراق بعد از دو سال شیوع بیماری کرونا خبر داد: موقوفه غیرتصرفی نصیرالملک امسال موکب اربعین را در کشور عراق برپا خواهد کرد و میزبان زائران حسینی (ع) در شهر کربلا خواهد بود. وی خاطرنشان کرد: تا دو سال قبل فقط حمایت از عزاداری در دهه اول محرم در دستور کارا قرار داشت که سال قبل دهه آخر صفر را نیز به آن اضافه شد اما امسال از ابتدای محرم تا پایان صفر در دستور کار قرار گرفته است.طهماسبی با بیان اینکه بیش از ۳۰۰ هزار غذا در دهه نخست محرم توسط این موقوفه تهیه و توزیع شد، تصریح کرد: همچنین ۴۰۰ هزار لیوان چایی و اقلام مورد نیاز برای تهیه چایی، قهوه و شربت تهیه و در اختیار موکب ها و هیئات گذاشته شد. 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: موقوفه نصیرالملک موقوفه غیرمتصرفی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۷۰۱۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

 تقویت زیرساخت‌های مرز بین المللی خسروی در دستور کار استانداری

 
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه،جانشین رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عاليات کشور و دبیر کمیته مشارکتهای مردمی، اسکان و تغذیه اربعین حسینی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی و معاون عمرانی استانداری و رئیس ستاد عتبات عالیات استان حضور داشتند.

مجید نامجو جانشین رییس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات هم در دیدار استاندار کرمانشاه  با مسئولان ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور و ستاد مرکزی اربعین، خواست تا زمین هزار و ۱۷۵ متری کشتارگاه در مرز خسروی را برای ارائه خدمات بهتر در اختیار ستاد عتبات عالیات قرار دهد.
وی افزود: سال گذشته حدود ۲ هزار کامیون از مرز خسروی عبور کرد که برای تسریع در روند ترخیص این کامیون ها نیاز است استانداری زمین دیگری را در اختیار ستاد عتبات عالیات قرار دهد.
وی همچنین از استاندار کرمانشاه خواست تا سند ساختمان ستاد عتبات واقع در محله نوبهار این شهر را به ستاد واگذار کند.
در این جلسه علی شعبانی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه نیز گفت:  در اربعین سال گذشته نتوانستیم روی بسیاری از موکب هایی که در مرز خسروی مستقر شده بودند حساب باز کنیم.
وی افزود: ما برای اسکان و تردد زوار مشکل داشتیم و مواکب مردمی که باید از بار مشکلات بر می داشتند چالش ایجاد کرده بودند و هیچ موکبی خدمات نمی داد و فقط می توانستیم به زوار آب بدهیم.
شعبانی تصریح کرد: نیاز است برای موکب ها طراحی جدیدی داشته باشیم تا موکب ضعیف نداشته باشیم برای همین بهتر از به جای ۱۰۰ موکب ضعیف ۱۰ موکب قوی ایجاد شود.
وی در خصوص زمین کشتارگاه در مرز خسروی نیز گفت: این زمین محدود است و قابل توسعه نیست و آنقدر کوچک است که نمی توان به عنوان قرارگاه و اسکان از آن استفاده کرد در حالی که بهتر است ستاد عتبات عالیات طرحی را اجرا کند که قابلیت توسعه در آینده داشته باشد.

دیگر خبرها

  • پیام تند چهره پرسپولیسی‌ به هوادار جنجالی سپاهان در حمایت از دختران
  • توزیع ۱۰۰ بسته معیشتی در سپیدان
  •  تقویت زیرساخت‌های مرز بین المللی خسروی در دستور کار استانداری
  • مواکب کوچک اربعین ساماندهی می‌شود
  • حمایت استقلال از جانشین حسینی در پوستر بازی با تراکتور + عکس
  • برپایی ۱۷۰ موکب از استان اصفهان در عراق برای زائران اربعین
  • عزاداری شیعیان هندوستان در مسجد کوفه
  • توسعه و ارتقا مراکز درمانی موقوفه از اولویتهای سازمان اوقاف است
  • ۵۷۰ کیلوگرم تریاک با همکاری پلیس استان سمنان کشف شد
  • انجام ۴ ماموریت پلیسی در استان سمنان