Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-06@20:22:56 GMT

گفتمان مقاومت موجب امنیت پایدار منطقه شده است

تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۷۰۲۷۲

گفتمان مقاومت موجب امنیت پایدار منطقه شده است

امیر سرلشکر موسوی گفت: به برکت خون شهدای مدافع حرم، گفتمان مقاومت توانسته است امنیت پایدار را برای منطقه به ارمغان بیاورد و آن را تضمین کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی، فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران در خصوص تحولات اخیر فلسطین گفت: الحمدالله، وعده خداوند متعال، قرآن کریم و آرمان امام خمینی(ره) و تدابیر راهبردی فرمانده معظم کل قوا(مدظله العالی) در حال تحقق است و شاهد آثار آن هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی قدرت امروز جبهه مقاومت را یکی از این آثار برشمرد و تصریح کرد: قدرت جبهه مقاومت امروز یکی از آثار تحقق وعده الهی در مسیر پیروزی مقابل کفار است و امروز این قدرت با اتکا به خداوند متعال، از سنگ به موشک تبدیل شده است.

فرمانده کل ارتش تأکید کرد: امروز قدرت دفاعی جبهه مقاومت به ویژه در فلسطین، دشمنان اسلام را دچار ترس و وحشت کرده و در حوزه موشکی و پهپادی به مرحله‌ای از اقتدار رسیده که رژیم صهیونیستی دنبال به تأخیر انداختن زوال خود است.

امیر سرلشکر موسوی گفت: این حد از بازدارندگی جبهه مقاومت قابل تقدیر است و به زودی شاهد پیروزی نهایی ملت عزیز فلسطین و تحقق آرمان‌های آن کشور و زوال رژیم صهیونیستی خواهیم بود.

فرمانده کل ارتش، در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به قدرت و توان بازدارندگی محور مقاومت، گفت: قدرت دفاعی جبهه مقاومت که اکنون خواب را از چشم بدخواهان ربوده است، نشأت گرفته از ایده مقاومتی است که حضرت امام خمینی (ره) در ابتدای پیروزی انقلاب و در ادامه این خط روشن رهبر معظم انقلاب(مدظله العالی) بر آن تأکید کردند و آن را رمز موفقیت کشور و ملت بیان فرمودند.

وی در ادامه به دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران، ترویج گفتمان مقاومت و روحیه جهاد و شهادت‏ طلبی در بین آزادی‏خواهان جهان است.

فرمانده کل ارتش همچنین تأکید کرد: گفتمان مقاومت به برکت خون شهدای مدافع حرم و شهدای پرافتخاری چون سردار همدانی و شهدای والا مقام ارتش جمهوری اسلامی ایران همچون شهیدان «محمد مرادی»، «محسن قوطاسلو»، «حسین همتی»، «مرتضی زرهرن»، «مجتبی ذوالفقارنسب»، «صادق شیبک»، «مجتبی یداللهی منفرد» و «سید مهدی جودی ثانی» و دیگر شهدای عزیز مدافع حرم، توانست جریان ضد بشریت تروریست تکفیری را نابود سازد و امنیت پایدار را برای منطقه به ارمغان بیاورد.

سرلشکر موسوی در انتها با بیان اینکه باید همواره قدرشناس رشادت‏ها و مجاهدت‏های این عزیزان بود گفت: نسل‏‌های امروز و آیندگان، امنیت خود و کشور خود را مدیون مجاهدت‏ها و رشادت‏های این شهدای والا مقام و تمامی رزمندگان محور مقاومت می‏‌دانند؛ از این رو باید ضمن ارج نهادن به مقام والای شهدای عزیز، راه آنان را تا ظهور حضرت ولی عصر (عج) ادامه داد.

منبع: دانا

کلیدواژه: فرمانده کل ارتش گفتمان مقاومت اسلامی ایران جبهه مقاومت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۷۰۲۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیا لایحه «ارتقای امنیت زنان» فمنیستی است؟

دکتر مجید دهقان معتقد است: لایحه فعلی ارتقا امنیت زنان، با وجود اشکالات جزئی، در نفی نگرش فمینیستی و با فاصله گرفتن از نگاه سنتی به دنیا آمد و در صورت تصویب برای اولین بار نگرش خاص گفتمان انقلابی را نمایندگی می‌کند. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم؛ حدود 12 سال از طرح لایحه امنیت زنان در مجلس می‌گذرد و با وجود اینکه رهبر انقلاب در دیداری که همین امسال با بانوان کشور داشتند بر تسریع رسیدگی به آن تأکید کردند همچنان لایحه امنیت زنان در راهروهای مجلس معطل مانده است. از یک سو برخی به آن برچسب فمنیستی بودن می‌زنند و از سوی دیگر تعداد قابل توجهی از فعالین انقلابی حقوق زنان از حقانیتش دفاع می‌کنند و آن را زاییده نگاه اصیل انقلاب اسلامی به زنان می‌دانند. هنوز چالش‌های زیادی میان موافقین و مخالفین لایحه وجود دارد. این روزها یک بار دیگر جزئیات لایحه امنیت زنان در صحن علنی مجلس بررسی شد. در همین راستا حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر مجید دهقان، عضو هیأت علمی پژوهشکده زن و خانواده در یادداشتی به ارائه دیدگاه خود در این زمینه پرداخته است که در ادامه از نظر می‌گذرانید.

گفتمان دینی از پیش از مشروطه تا دهه‌های بعدی در مسائل زنان دو ویژگی کلی داشت: اول این که مسأله‌اش دین بود و به مسئله زنان به عنوان اِشکالی بر دین می‌نگریست. دوم این که خانواده‌گرا بود با تفسیری که زنان را درون خانواده تعریف و با حضور اجتماعی زنان مخالفت می‌کرد.

اندیشه شهید مطهری نقطه عطف بود. مساله او در کتاب "نظام حقوق زن در اسلام" گرچه دین است ولی در "مساله حجاب" دغدغه زنان را دارد، البته تنها زنان دیندار و نه همه زنان. تأکید او بر خانواده نیز سر از پرده‌نشینی زن در نمی‌آورد.

دوران کلی‌گویی درباره الگوی سوم تمام شده است / برچسب فمنیستی زدن به لایحه تأمین امنیت زنان از سوی نوتحجرگرایان


سر و صدای انقلاب بلند شد و در گفتمان نوپای انقلاب نیز خانواده‌گرایی با پرده‌نشینی تمایزی جدی داشت. اضافه بر این که مساله آن عموم زنان بود نه تنها زنان دیندار و این یک پله بالاتر از اندیشه شهید‌مطهری بود. به همین دلیل انقلاب برای زنان جذابیت داشت همان‌گونه که انقلاب پیامبر صلی‌الله‌علیه‌و‌آله برای زنان جذاب بود.

پس از انقلاب اما پیگیری امور زنان دو پاره شد.  "مساله زنان" را گفتمان خط امام و بعداً اصلاحات به دوش کشید و به ناکجاآباد برد و "مسأله خانواده" را گفتمان اصول‌گرایی نمایندگی کرد و به مفهوم سنتی آن فهمید. این وسط گفتمان انقلاب بی‌نماینده ماند.

سالی یکبار رهبر انقلاب نگرش گفتمان انقلاب را درباره زنان یادآوری و مسأله زنان را جدای از مسأله خانواده (و نه در ستیز با آن) طرح می‌کند ولی بدنه این گفتمان راه خودش را می‌رود. روایت سرِ گفتمان با بدنه آنان ناسازگار است. سَر، گفتمان انقلابی در حوزه زنان را تقویت می‌کند و بدنه گفتمان سنتی را. جوانانی هم که همسو با روایت گفتمان انقلاب هستند دستی در قدرت ندارند.

این که بدنه گفتمان دینی بدون نیاز به مداخله رهبر انقلاب به شدت لایحه حجاب را پیگیری می‌کند و آن را با مداخله حاکمیتی و جرم‌انگاری حداکثری تا تصویب نهایی همراهی می‌کند ولی لایحه ارتقا امنیت زنان را به اغما می‌برد تا دوباره با اشاره آقا در سخنرانی عمومی به راه بیفتد ریشه در همین امر دارد. حجاب مسأله گفتمان دینی سنتی است ولی امنیت زنان نه.

لایحه فعلی ارتقا امنیت زنان، با وجود اشکالات جزئی، در نفی نگرش فمینیستی و با فاصله گرفتن از نگاه سنتی به دنیا آمد و در صورت تصویب برای اولین بار نگرش خاص گفتمان انقلابی را نمایندگی می‌کند. این طفل نوپا درگفتمان انقلاب اما در برابر گفتمان پرقدرت سنتی بی‌دفاع است، اشارات سالیانه رهبری مگر رمقی به آن دهد. آیا مجلسِ حاضر در هفته‌های نزدیک به انتخابات توان آن را دارد که راوی گفتمان انقلاب اسلامی در مساله زنان باشد؟

خلقی در حال تماشای این نزاعند. جوانانِ نگران ولی امیدوار به آینده، زنان بی‌پناهِ درگیر خشونت و حتی زنان انقلابی و وفادار به گفتمان انقلاب. آیا مجلس یازدهم بالاخره مسأله زنان را به رسمیت می‌شناسد و پناهی در این دوران بی‌پناهی برای آنان خواهد بود؟ چشمی امیدوار و دیگری بیمناک است.

پایان پیام/

 

دیگر خبرها

  • عفاف و حجاب موضوع اجتماعی و فرهنگی است
  • حماس: مقاومت تسلیم فشارها در مذاکرات نمی‌شود
  • آیا لایحه «ارتقای امنیت زنان» فمنیستی است؟
  • قدرت‌نمایی مقاومت بحرین و پیام‌های آن برای منطقه
  • قدرت‌نمایی مقاومت بحرین و پیام‌های آن برای منطقه
  • تداوم واکنش حزب‌الله لبنان به جنایت اخیر رژیم صهیونیستی
  • مشاور امنیت رژیم صهیونیستی: صحبت درباره پساجنگ در غزه مضحک است
  • ایران معادله صهیونیست‌ها را بهم زد
  • امیرعبداللهیان: رژیم اسرائیل ریشه ناامنی و دشمن مشترک است/ گذشت زمان به قدرت اشغالگر مشروعیت نمی‌بخشد
  • متن سخنرانی امیرعبداللهیان در اجلاس گامبیا